Miten näpäyttäisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jumpula
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jumpula

Vieras
Mulla on pari hyvää ystävää jotka ovat myös keskenään ystäviä. No me ollaan aina pyydetty koko porukka kaikkiin illan istujaisiin yms kemuihin. Monesti ovat tulleet mutta monesti ovat peruneetkin.. hyvä siinä sitten viettää juhannusta yhdessä kun kaverit kenen kanssa asiasta ollaan puoli vuotta suunniteltu peruukin tulonsa viime hetkellä kun kaikki syötävät yms on jo ostettuna.. noh ei siinä mitään...

viimeisin rupesi kyllä jo riepomaan kun kaverini olivat meillä, he rupesivat sitten keskenään puhumaan jostain yhteisestä illan vietosta. Kun sitten kysyin mistä he puhuvat niin toinen sitten kertoi.. ei elettäkään että meitä oltaisiin pyydetty mukaan. oli hieman vaivaannuttavaa sen jälkeen istua siinä kuuntelemas heidän tulevia baari suunnitelmiaan. Tiedän jotta tosi lapsellista minulta loukkaantua tuollaisesta mutta pitääkö siitä sitten ruveta meillä keskustelemaan jos ei oo aikomustakaan pyytää mukaan.. ennemmin ollaan paljon tehty kaikkea porukalla.

Pitäiskö nyt sitten sanoa kaverille jotta mun mielestä tuo oli paskamaista käytöstä vai näpäytänkö esim. ilmoittamalla pitäväni kesällä pileet joihin he eivät saakkaan kutsua.. Hyviä idoita otetaan vastaan ja keinoja miten pääsen tän asian yläpuolelle.. tiedän jotta oon varmaan tosi lapsellinen yms mut tunteilleni en nyt mitään voi :( vaikka haluaisinkin

Ihmisillä on oikeus valita seuransa. Mä en lähtis tolle näpäyttämislinjalle ollenkaan vaikka ymmärränkin harmistuksesi. Voi muuten olla että sua ei kohta kutusta ollenkaan.
Jatkossa voit ehkä kutsua vain yhtä kaveria kerralla kylään eikä koko sakkia/molempia aina. Kyllä mun mielestä kaveriporukassa pitää olla se mahdollisuus että nähdään vain osaa porukkaa eikä aina kaikkia.

Kysy niiltä että koskas mennään yhdessä baariin, vai eikö minua huolita enää ollenkaan mukaan. Ja kysy leikkisästi äläkä vakavasti, kyllä ne huomaa että asia on jäänyt painamaan mieltäsi.

Ootteko te nyt liian kiinni niissä kavereissanne? Ootteko te muka aina yhdessä, ette! Eikö sulle perhe ja lapset(?) ole tärkeämpiä kun jotkut frendien illanvietot?Joo tiedän, oon liian vanha tälle palstalle...

[QUOTE="mmm";22924844]Ihmisillä on oikeus valita seuransa. Mä en lähtis tolle näpäyttämislinjalle ollenkaan vaikka ymmärränkin harmistuksesi. Voi muuten olla että sua ei kohta kutusta ollenkaan.
Jatkossa voit ehkä kutsua vain yhtä kaveria kerralla kylään eikä koko sakkia/molempia aina. Kyllä mun mielestä kaveriporukassa pitää olla se mahdollisuus että nähdään vain osaa porukkaa eikä aina kaikkia.[/QUOTE]

Totta. Mutta en mä lähtis itte sit puhumaan asiasta tämän kyseisen kaverin kotona. ymmärrän kyllä jotta jokainen valitsee seuransa itse. Ymmärtäisin tilanteen paremmin jos olisin huomannut jotain "meitä ei kiinnosta sun seura" tyylistä vihjailua mutta mitään sellaista ei ole ollut.

Mä oon ollut vähän saman tapaisessa tilanteessa. Huomannut siis että meidät (kun oltiin yhdessä) jätettiin välistä porukan ulkopuolelle. Tein sit niin, että keskityin muihin kavereihini enkä ottanut näihin yhteyttä, jotka tätä harrastivat. Kummasti alkoivat kutsua taas meitäkin mukaan. Ja nyt on tilanne itse asiassa se, että ollaan toisen näistä tyypeistä kanssa tosi läheisiäkin kavereita, nähdään paljon ja nyt yksi toinen on jäänyt vähän ulkopuolelle. Tahallaan ei näin oo tehty, mut joskus ne jutut vaan menee sillai et yhdelle porukasta (etenkään kolmen ryhmistä) ei aina riitä paikkaa. Ei siitä kannata suuttua.

[QUOTE="täti";22924881]Ootteko te nyt liian kiinni niissä kavereissanne? Ootteko te muka aina yhdessä, ette! Eikö sulle perhe ja lapset(?) ole tärkeämpiä kun jotkut frendien illanvietot?Joo tiedän, oon liian vanha tälle palstalle...[/QUOTE]

Juu tottakai perhe on tärkeämpi. Mutta jos meillä n.2 kertaa vuodessa olisi yhteisiä illanviettoja niin olisi se kiva saada kutsu myös itsekkin. mistään joka vkl toiminnasta siis EI OLE kyse :D

Totta. Mutta en mä lähtis itte sit puhumaan asiasta tämän kyseisen kaverin kotona. ymmärrän kyllä jotta jokainen valitsee seuransa itse. Ymmärtäisin tilanteen paremmin jos olisin huomannut jotain "meitä ei kiinnosta sun seura" tyylistä vihjailua mutta mitään sellaista ei ole ollut.

Miksi sitä pitää salailla että ovat olleet baarissa ilman sinua ja hauskaa on ollut? Eikö ole mukavampi kun sinulta ei asioita salailla vaan voidaan puhua asioista esim. jos nyt jotain hauskaa on reissulla sattunut.

[QUOTE="mmm";22924930]Miksi sitä pitää salailla että ovat olleet baarissa ilman sinua ja hauskaa on ollut? Eikö ole mukavampi kun sinulta ei asioita salailla vaan voidaan puhua asioista esim. jos nyt jotain hauskaa on reissulla sattunut.[/QUOTE]

Tai siis tässä tapauksessa tulevista suunnitelmista. Olisko ne pitäny salata sulta? Musta se tuntuis kurjemmalta..vaikka ei siinäkään mitään nokan koputtamista pitäisi olla.

En lähtisi näpäyttämään.

Mulla itselläni on kaksi 3 hengen kaveriporukkaa. Ollaan molempien porukoiden kanssa paljon kolmestaan, mutta nähdään myös kahden kesken. En ole koskaan tajunnutkaan että voisin loukkaantua siitä, että kaverit menee kahdestaan jonnekin ilman mua, tai että kaverit voisi loukkaantua siitä että mä pyydän vain jommankumman heistä kanssani ravintolaan tms.

[QUOTE="mmm";22924930]Miksi sitä pitää salailla että ovat olleet baarissa ilman sinua ja hauskaa on ollut? Eikö ole mukavampi kun sinulta ei asioita salailla vaan voidaan puhua asioista esim. jos nyt jotain hauskaa on reissulla sattunut.[/QUOTE]

mua ei siis haittaa jos he puhuvat olleensa jossain yhdessä yms. toki olen välillä itsekkin. mutta jos kyse on illan vietoista joihin olen itse pyytänyt aina heidät kaikki mukaan ja hekin aina meidät kaikki niin pitääkö sitä pahoittaa mun mieli sit sillä että rupee suunnitteleen yhteistä reissuaan meillä etukäteen? Hymyile sitten siinä vieressä vaikka mieli tekisi käskeä heidän painumaan muualle suunnittelemaan kekkereitään. Mä en voi sille mitään jotta mua vituttaa tollanen. ei kait tuo oo ihaa hyvien tapojen mukaista? ajattelivatko he kenties että musta tuo olis jotenkin mukavaakin.. ääh mä oon niin lapsellinen :/

Yhteistyössä