Miten niin ei ole laiskuutta, jos syöttää TOISTUVASTI lapsensa kaupassa toistaiseksi maksamattomilla tuotteilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Eli en puhu nyt sellaisista vanhemmista, jotka esim. kerran tai kaksi "sortuvat" antamaan lapselleen esim. kaupan vielä maksamattoman pillimehun tai jonkun muun syötäväksi. Vaan vanhemmista, jotka tätä tekevät jatkuvasti. Mun jakeluun ei mene, mitenkä niin se ei ole laiskuutta, sitähän se juuri mun mielestäni on! Että ei viitsitä syöttää lapsia kotona/jossain muualla, vaan mennään kauppaan mässäilemään.

Enkä nyt tarkoita kauppojen kahviloita tms., vaan ihan todellakin niitä muita kaupan tiloja.

En tuomitse tai mitään, mutta kertokaa nyt mulle, miksi tuollainen syöttäminen ei muka ole laiskuutta? Ja jos se ei laiskuutta ole, niin mitä se sitten on?

En tiedä onko se välttämättä aina laiskuudesta kiinni. Onhan se hyvä aina välillä haukata jotain. Tulleehan tuota itselläkin syötyä monesti kaupan jonoissa. Ja siinä kun jokatapauksessa pitää seisoskella ja odotella, niin samahan se on vähän syyäkkin samalla. Kyse voi ihan yhtähyvin olla vaikka ajankäytön optimoinnista, nälästä tai jopa opitusta tavasta.

Joo en minäkään nyt ymmärrä että miksi se jotakin ärsyttävän tavan motiivi on aina laiskuus, onhan noita paljon muitakin syitä tehdä asioita niinkuin itse haluaa. Ja on se syy sitten laiskuus tai joku muu niin onko silläkään mitään väliä jollekin random asiakkaalle. Jos teet gradua aiheesta niin sitten ehkä.

Nyt katseet kohti naapuria. Ruotsissa nimittäin näkee monesti kauppojen hevi osastoilla jo lähes ylikypsiä hedelmiä olevan tarjolla. Nimenomaan niin että niitä ei saa viedä kaupan ulkopuolelle vaan ne pitää syödä siinä samalla ostellessa ja jätteet palauttaa biojäte lootaan. Tosin ne on ilmasia, joten niitä ei ehkä voi pitää maksamattomina siinämielessä.

[QUOTE="Vieras";25228917]Eli en puhu nyt sellaisista vanhemmista, jotka esim. kerran tai kaksi "sortuvat" antamaan lapselleen esim. kaupan vielä maksamattoman pillimehun tai jonkun muun syötäväksi. Vaan vanhemmista, jotka tätä tekevät jatkuvasti. Mun jakeluun ei mene, mitenkä niin se ei ole laiskuutta, sitähän se juuri mun mielestäni on! Että ei viitsitä syöttää lapsia kotona/jossain muualla, vaan mennään kauppaan mässäilemään.

Enkä nyt tarkoita kauppojen kahviloita tms., vaan ihan todellakin niitä muita kaupan tiloja.
En tuomitse tai mitään, mutta kertokaa nyt mulle, miksi tuollainen syöttäminen ei muka ole laiskuutta? Ja jos se ei laiskuutta ole, niin mitä se sitten on?[/QUOTE]

Mulla meni tuo vahvennettu kohta ohi, siis tarkoitatko niitä jotka antaa lasten syödä vaikka Prismassa ennenku ovat maksaneet ostoksensa vai myös niitä jotka antaa lasten syödä heti kassan jälkeen mutta kuitenkin kaupan tiloissa eivätkä näin siis oota kotiin asti? Kun mä harrastan säännöllisesti tuota että kun oon maksanu ja pakannu ostokset niin annan lapselle käteen jotain mitä on juuri ostettu. Ei siis olla poistuttu vielä kaupasta vaan alkaa syödä siinä ostoskärryssä ja jatkaa sitte autossa. Mun mielestä se on ihan ok pienen lapsen kohdalla varsinkin jos on oltu pitkään kaupoilla ja lapselle on tullu nälkä. Mutta ikinä koskaan en oo antanu maksamatonta ruokaa enkä tuu antamaankaan, sen verran pitää pystyä oottamaan että on kassalle menty ja ostokset maksettu.

[QUOTE="vieras";25229087]Viimeiseen kappaleeseen huomauttaisin, että miksi ihmeessä ei saisi tuomita ihmisiä, jotka syövät kaupassa?![/QUOTE]

Siksi, koska nykypäivänä ainoa tuomittava asia on tuomitseminen.

Yhteistyössä