Miten niin mustasukkaisuus on sairaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Mun mies on valehdellut paaaaljon, jättänyt kertomatta paaaaljon ja kerran pettikin. Nykyisin olen mustasukkainen. Eikös mustasukkaisuus ole ihan luonnollista, jos toinen antaa siihen aihetta?

Alkuperäinen kirjoittaja vara:
oletko mustasukkainen vai etkö vain luota? eli mun mielestä sinä et luota ja miehesi on antanut siihen kertomasi mukaan oikein hyvän syyn.

No koska en luota, olen mustasukkainen. Mustasukkaisuus ja epäluottamus kulkee mun mielestä usein yhdessä

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vara:
oletko mustasukkainen vai etkö vain luota? eli mun mielestä sinä et luota ja miehesi on antanut siihen kertomasi mukaan oikein hyvän syyn.

No koska en luota, olen mustasukkainen. Mustasukkaisuus ja epäluottamus kulkee mun mielestä usein yhdessä

Toi on totta, yleensä niillä miehillä/naisilla jotka valehtelee, kieroilee, jättää asioita kertomatta jne. on mustasukkaisemmat naiset/miehet kuin niillä jotka ovat luotettavia. Tottakai sen kumppanin käytös vaikuttaa. Tosin jotkut nielevät kaiken eivätkä koskaan uskalla ääneen valittaa.

Mun mielestä mustasukkaisuus on oire jostain. JOko omasta huonosta itsetunnosta tai siitä, että on todella aihetta epäillä (syy voi olla itsessäkin, tietää olevansa niin epätoivottu kumppoani, että toinen voi vaikka katsella muita), mutta pelkkä mustasukkaisuus itsessään ei ole mikään syy mihinkään, vaan suraus jostakin.

Ap:n kertomassa tapauksessa mustasukkaisuus on selkeästi seurausta miehen toiminnasta ja oire epäluottamuksesta. Tervettä mustasukkaisuutta ei mun mielestä ole, koska se on aina kantajaansa syövä tunne, mutta luonnollista mustasukkaisuutta kyllä. Silloin on vaan mietittävä, miten moisen kalvavan tunteen voi käsitellä pois.

Yhtä lailla on tervettä pelkoa ja sairaalloista pelkoa. On ihan tervettä että pelottaa jos törmäät karhuun lenkkipolulla. Sitten alkaa mennä erikoiseksi jos pelkää pakasteherneitä (ihan esimerkki elävästä elämästä, 4D-dokumentista kerrottiin ihmisestä jolla on pakastehernefobia).

Yhtä lailla on tervettä mustasukkaisuutta ja sairaalloista.

Yhteistyössä