Miten noi miehet ei aina tajua??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
tai siis mun mies :snotty:

Tälläsistä pienehköistä asioista meillä aina riidellään |O |O tällä kertaa siis siitä, kun kuopuksella on atooppinen iho, jonka pahin oire on se kutina. Löydettiin hyvä rasva siihen kutinaan, 150g tuubi maksaa 40 euroa. Se riittää ehkä 2-3 viikoksi. Toi on siis miehen mielestä niin kallista rasvaa, ettei meillä ole varaa sitä ostaa. Miehen äiti toi apteekista perusrasvaa ison pönikän, ja mies nyt laittaa sitten sitä pojalle eikä tota kalliimpaa tuhlaa. Mä olin 3 päivän reissussa ja poika on saanut siis iholleen vaan perusrasvaa, arvatkaa vaan onko iho raavittu rikki ja punasia laikkuja ilmestynyt sinne ja tänne :headwall: :headwall: ja mitä tekee ukko? selittää ettei se parane tolla toisella rasvalla, meillä ei muka ole varaa sitä ostaa, "atooppinen iho on tollanen, ei ne rasvat auta, pitää odottaa et poika kasvaa ja ymmärtää ettei sitä ihoa saa raapia" ja päläpälä... (eli lapsen pitäis sitä kutinaa vaan kestää ja olla raapimatta, vaikka siihen on aine jolla sen kutinan saa pois..)

Että mua raivostuttaa tuo asenne!!! ei muka ole varaa! Kyllä prkl on varaa kun säästää jostain muusta turhasta. Meillä on varaa vuokrailla elokuvia ja ostella herkkuja ja käydään sillon tällön ulkona syömäs. Mutta lapsen rasvaan ei ole varaa :headwall: mulla oli apteekissa tilauksessa myös shampoo pojalle, enpä ole sitä saanut hakea sieltä vielä :/

Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:

Tälläsistä pienehköistä asioista meillä aina riidellään |O |O tällä kertaa siis siitä, kun kuopuksella on atooppinen iho, jonka pahin oire on se kutina. Löydettiin hyvä rasva siihen kutinaan, 150g tuubi maksaa 40 euroa. Se riittää ehkä 2-3 viikoksi. Toi on siis miehen mielestä niin kallista rasvaa, ettei meillä ole varaa sitä ostaa. Miehen äiti toi apteekista perusrasvaa ison pönikän, ja mies nyt laittaa sitten sitä pojalle eikä tota kalliimpaa tuhlaa. Mä olin 3 päivän reissussa ja poika on saanut siis iholleen vaan perusrasvaa, arvatkaa vaan onko iho raavittu rikki ja punasia laikkuja ilmestynyt sinne ja tänne :headwall: :headwall: ja mitä tekee ukko? selittää ettei se parane tolla toisella rasvalla, meillä ei muka ole varaa sitä ostaa, "atooppinen iho on tollanen, ei ne rasvat auta, pitää odottaa et poika kasvaa ja ymmärtää ettei sitä ihoa saa raapia" ja päläpälä... (eli lapsen pitäis sitä kutinaa vaan kestää ja olla raapimatta, vaikka siihen on aine jolla sen kutinan saa pois..)

Että mua raivostuttaa tuo asenne!!! ei muka ole varaa! Kyllä prkl on varaa kun säästää jostain muusta turhasta. Meillä on varaa vuokrailla elokuvia ja ostella herkkuja ja käydään sillon tällön ulkona syömäs. Mutta lapsen rasvaan ei ole varaa :headwall: mulla oli apteekissa tilauksessa myös shampoo pojalle, enpä ole sitä saanut hakea sieltä vielä :/

et voi olla tosissas?

voisiko pojalle antaa jotain allergialääkettä joka auttaisi kutinaan, eli minkä ikäinen on. itsellä atooppinen iho ja käytän perusrasvaa ja kortisonia joka tehoaa parhaiten, kun kutina on kova otan allergialääkettä joka auttaa eikä kutise. on kyllä ihme ettei pojan vaivat tuon vertaa miestä kiinnosta :( auta sinä kun voit *hali*

Alkuperäinen kirjoittaja Siis:

et voi olla tosissas?

no olen mä. Mun tilit menee aina laskuihin kuun alussa, siitä saattaa vähän jäädä ja silloin aina menen ensimmäisenä apteekkiin ostamaan pojalle rasvaa ja suihkusaippuaa. Miehen tilistä niihin ei sovi käyttää ilman riitaa, kun tuon mielestä MÄ olen vaan tuhluri ja liian vaativa.

Mies on itse lapsesta asti kärsiny atooppisesta ihosta ja nimenomaan kutinasta, joten tietää kyllä mitä tuo on, ja silti on tuollanen asenne. Mun tekee vaan niin pahaa katsoa kun poika kupsuttaa ja rapsuttaa itseään koko ajan jostain ja ihan täysillä raapii, ei mee kun hetki kun on verillä iho.

Alkuperäinen kirjoittaja kutina:
voisiko pojalle antaa jotain allergialääkettä joka auttaisi kutinaan, eli minkä ikäinen on. itsellä atooppinen iho ja käytän perusrasvaa ja kortisonia joka tehoaa parhaiten, kun kutina on kova otan allergialääkettä joka auttaa eikä kutise. on kyllä ihme ettei pojan vaivat tuon vertaa miestä kiinnosta :( auta sinä kun voit *hali*

aijaa, minkäs niminen lääke? Poika on 1,5-vuotias. Me ei olla käyty lääkärillä tosta, vaan kokeilemalla eri rasvoja ja välillä kortisonia pahimpiin paikkoihin olen laittanu.

No ei hyvää päivää. Lääkkeet on ostettava lapselle ja piste. Jos aikuinen päättää kärsiä jostain vaivasta pihiyttään tai muuten vaan niin se on jokaisen oma päätös mutta lapsi ei voi valita vaan on täysin huoltajiensa armoilla joten se on heidän VELVOLLISUUS hankkia lääke/rasva mikäli sellaista löytyy eikä kiduttaa lasta ihan vaan pihiyttään.

Ette ole lääkärissä käyttäneet :o

Kuule, voin kertoa että reseptillä saatte halvemmalla ja toisekseen, kortisonijohdannainen voisi olla alussa ihan paikallaan oleva juttu.

Ihan uteliaisuudesta, minkä nimistä se "kallis", toimiva rasva on? :wave:

Ollaan metsästetty poisun atooppikoiville hyvää rasvaa eikä vielä ole tärpännyt, joten vinkit otetaan mielellään vastaan =)

Alkuperäinen kirjoittaja kutina:

aijaa, minkäs niminen lääke? Poika on 1,5-vuotias. Me ei olla käyty lääkärillä tosta, vaan kokeilemalla eri rasvoja ja välillä kortisonia pahimpiin paikkoihin olen laittanu.

Miksi ette ole käyneet lääkärissä, saisi varmaan tehokkaita lääkkeitä sitä kautta ja reseptillä nuo rasvat jolloin halvempia..

Mut siis järkyttävä asenne miehelläsi..

Mitä se kalliimpi rasva on? Onko reseptivapaa vai vain reseptillä saatava? Mielenkiinnosta kyselen, meillä kun on koko perhe atoopikkoja. Itselleni ei sovi mikään muu perusvoide kuin neribase, ja sama juttu nuoremmalla tytöllä.

Alkuperäinen kirjoittaja Ejk:

Kuule, voin kertoa että reseptillä saatte halvemmalla ja toisekseen, kortisonijohdannainen voisi olla alussa ihan paikallaan oleva juttu.

No tosta rasvasta mitä me käytetään ei saa kelakorvausta. Ja miks mä nyt sitten lääkäriin menisin, kun ihan hyvin tolla rasvalla on pärjätty, ei se iho tosiaan pahana ole silloin. Mies nyt kolmen päivän aikana vaan itsepäisesti on tota perusrasvaa on käyttäny ja iho on heti menny pahaks (ei ne olleet ees suihkussa käyny).. ja siitä kun sanoin niin alko toi valitus kuinka mä tuhlaan meijän rahat *huokaus*

Ei hyvää päivää.. Ensinnäkin, atopian kanssa ihotautilääkärille. Toiseksi.. Ostat tilistäsi ne lääkerasvat sun muut ENSIN ja sitten vasta maksat laskut. Jos ei jää laskuihin rahaa, annat ne miehelle maksettavaksi. Miten voi olla noin piittaamaton mies ja sinä annat olla..?

Kannattaa kokeilla yhtä makasiinista saatavaa rasvaa, on tooosi rasvasta ja maksaa ehkä pari euroa. Herbal jotain, saa mm aloeveerana ja jostain kukasta, niitä olen kokeillut tytöllä ja autaa paremmin kuin kalliit rasvat. Pönikkä on semmoinen pyöreä kannellinen purkki.

Alkuperäinen kirjoittaja Ejk:

No tosta rasvasta mitä me käytetään ei saa kelakorvausta. Ja miks mä nyt sitten lääkäriin menisin, kun ihan hyvin tolla rasvalla on pärjätty, ei se iho tosiaan pahana ole silloin. Mies nyt kolmen päivän aikana vaan itsepäisesti on tota perusrasvaa on käyttäny ja iho on heti menny pahaks (ei ne olleet ees suihkussa käyny).. ja siitä kun sanoin niin alko toi valitus kuinka mä tuhlaan meijän rahat *huokaus*

Mikä rasva se on?

Jaa, että miksikö lääkäriin? No siksi, kun lapsenne iho ei ole terve. Iho tottuu pian aina tiettyy rasvaan ja sitten se menettää tehonsa.

Lääkäristä lappu et lapsella atooppinen iho ja lapun kans Kelaan. Maksavat korvauksia vielä lääkekorvausten lisäksi. Ei luulisi miehellä olevan sanomista mihin Kelan korvaus käytetään ;) Itselläni kaksi atooppista tytskyä kotona..

tätä rasvaa http://www.apteekkituotteet.fi/epages/Kaupat.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/Eura/Products/05011091103988/SubProducts/5011091103988

Nyt vasta huomasin kirjotusvirheenikin tuosta ekasta viestistä :D 150g.. vaan ml.

Alkuperäinen kirjoittaja titu:
ehkä kannattas vaihtaa miestä eikä täällä valittaa

ei se vaihtamalla parane kumminkaan :snotty:

Ja ihan varmasti paranee. Jo on ukko, kun pistää omat tarpeensa lapsen edelle..! Minä luopuisin kaikista omista tarvikkeistani, jos en muutoin pystyisi lapselle rasvaa ostamaan..!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei hyvää päivää.. Ensinnäkin, atopian kanssa ihotautilääkärille. Toiseksi.. Ostat tilistäsi ne lääkerasvat sun muut ENSIN ja sitten vasta maksat laskut. Jos ei jää laskuihin rahaa, annat ne miehelle maksettavaksi. Miten voi olla noin piittaamaton mies ja sinä annat olla..?

siis minähän oon ne rasvat ostanut aina, eli sitä rasvaa sillä on nytkin tuolla ollut. Minkäs minä voin sille mitä mies täällä tekee sillä välin kun mä olen pois kotoa? ja oli muuten pisin aika minkä olen poissa kotoa ikinä tuo 3 päivää, todella, todella harvoin olen muutenkaan pois.

Neuvolassa tosta ihosta puhuttu eikä ne sieltä sanonu mitään että lääkärille tarttis mennä, enkä mä näe tota kyllä minään lääkäriasiana vielä, jos tosta pahaksi menee niin sitten. Iho on hyvässä kunnossa kun sen hoitaa hyvin, silloin siitä ei periaatteessa edes näe että on atooppinen iho. Nyt on lehahtanut kolmen päivän aikana pahaksi, aloitin heti kortisonikuurin.

Yhteistyössä