Miten nopeasti saat nämä laskut laskettu päässälaskuna? (76 kpl kertolaskuja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ihmisillä on erilaisia lahjakkuuksia elämässä, joten ei mikään erityisen lahjakkuuden merkki ole tämä testi. En itse ole musikaalinen, en taiteellinen, en liikunnallinen. Tämän tyyppisissä tehtävissä vastaus on ihan samalla sekunnin sadasosalla mielessäni silloin kun näen tehtävän. En osaa sanoa noita sekunteja sanoa koko tehtävään, mutta vaikka herättäisit minut yöllä kesken unta, niin oikeat vastaukset kyllä saisit sillä sekunnilla ;) Meitä on moneen junaan....ja sehän on vain rikkaus ;)

Ihmisillä on erilaisia lahjakkuuksia elämässä, joten ei mikään erityisen lahjakkuuden merkki ole tämä testi. En itse ole musikaalinen, en taiteellinen, en liikunnallinen. Tämän tyyppisissä tehtävissä vastaus on ihan samalla sekunnin sadasosalla mielessäni silloin kun näen tehtävän. En osaa sanoa noita sekunteja sanoa koko tehtävään, mutta vaikka herättäisit minut yöllä kesken unta, niin oikeat vastaukset kyllä saisit sillä sekunnilla ;) Meitä on moneen junaan....ja sehän on vain rikkaus ;)

En ajatellutkaan asiaa niin, että tämä vaatisi lahjakkuutta...kertotaulut kun voi tosiaan opetella ulkoota ja siihen se perustuukin, että ne vastaukset tulee, kuin taikaiskusta :)

Jos näitä pitää laskemaan lähteä (kuten mun joissakin laskuissa pitää, kun en niitä ole ulkoa opetellut) niin silloin siinä menee tovi pidempään.

Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;28825934:

Tätä tai alle minuutin tuloksia ei usko kukaan. Siis jos oletusarvo on myös se, että numerot pitää raapustaa myös paperiin. Kukaan ei pysty kirjoittamaan 24 sekunnissa tai edes 60 sekunnissa lähes 80 lukua paperiin ja samalla ajattelemaan/laskemaan tulokset. En edes minä, vaikka laudaturin matikasta kirjoitinkin.

[QUOTE="heh";28826373]Tätä tai alle minuutin tuloksia ei usko kukaan. Siis jos oletusarvo on myös se, että numerot pitää raapustaa myös paperiin. Kukaan ei pysty kirjoittamaan 24 sekunnissa tai edes 60 sekunnissa lähes 80 lukua paperiin ja samalla ajattelemaan/laskemaan tulokset. En edes minä, vaikka laudaturin matikasta kirjoitinkin.[/QUOTE]

Jos ei tarvitse kirjoittaa niin minuutti ei ole paha, scrollasin tuon listan vauvaa kannellessa luurilla ja meni 1min6sec timerin startin ja lopetuksen kanssa.

Laskemisen kanssa tuossa ei toki ole tekemista, kun nuo peruskertotaulut tulevat "takaraivosta" luettelemalla.

En jaksanut loppuun asti, kun totesin, miten huonosti nuo isompien lukujen kertsit on enää päässä. Lisäksi mua alkoi vahvasti häiritsemään, että listassa oli samoja laskuja useampaan kertaan. Mutta lapsilla tuo on just sitä, mitä koulussa on viime aikoina harjoiteltu, niin voikin olettaa, että tekevät nopeammin kuin henkilö, joka on käyttänyt kertotauluja vain satunnaisesti vaikka olisi ne aikanaan sujuvasti osannutkin.

1min 59 sek, suullisesti ois menny nopeemmin, mut kun aloin kirjoittaa.

Voihan se olla, että lasten pitää laskea kahdessa minuutissa niin pitkälle kuin ehtii. Sehän ei tarkoita, että kaikkien tulee ehtiä kaikkia, mut antaa hyvän idean siitä, osaako ulkoa vai ryhtyykö ynnäämään. ;)

Muistan ainakin, et meillä oli kouluaikana joitain sellaisia tee niin monta kuin ehdit -tyyppistä testausta. Just matikassa.

[QUOTE="heh";28826969]1min 59 sek, suullisesti ois menny nopeemmin, mut kun aloin kirjoittaa.

Voihan se olla, että lasten pitää laskea kahdessa minuutissa niin pitkälle kuin ehtii. Sehän ei tarkoita, että kaikkien tulee ehtiä kaikkia, mut antaa hyvän idean siitä, osaako ulkoa vai ryhtyykö ynnäämään. ;)

Muistan ainakin, et meillä oli kouluaikana joitain sellaisia tee niin monta kuin ehdit -tyyppistä testausta. Just matikassa.[/QUOTE]

Ei, kun tuo pitää ihan kaikkien suorittaa alta sen aikarajan niin, että tehtävät menee oikein. Se uusitaan vaikka 30 kertaa, kunnes se sujuu. Muistan, kun omakin lapsi sen kanssa alkuun tuskaili kovasti, kunnes onnistui.

[QUOTE="heh";28826373]Tätä tai alle minuutin tuloksia ei usko kukaan. Siis jos oletusarvo on myös se, että numerot pitää raapustaa myös paperiin. Kukaan ei pysty kirjoittamaan 24 sekunnissa tai edes 60 sekunnissa lähes 80 lukua paperiin ja samalla ajattelemaan/laskemaan tulokset. En edes minä, vaikka laudaturin matikasta kirjoitinkin.[/QUOTE]

Mä en tiennyt, että ne pitää kirjoittaa ylös.

Yhteistyössä