Miten nopeasti teillä "normaali painoisilla" on tippunut paino karpatessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Itellä painoindeksi taitaa olla luokkaa 18-19 eli ylimääräistä ei sinällään ole, vatsan seudulla jotain ylimääräistä ja reisissä myös. Oon nyt pari viikkoa ollut melko tiukalla hiilihydraatittomalla ja painoa tippunut nyt 1,5-2 kiloa.. Onko realistista ajatella, että paino tippuis samaa tahtia?

Joku on sanonut, että jo viikonkin karppauksella voi pudottaa reilut pari kiloa...mutta jos ei ole paljoa mistä pudottaa niin onko tämä sitten hitaampi prosessi?

Viikon karppauksella voi pudottaa sen pari kiloa - koska hiilihydraatti sitoo elimistössä itseensä nestettä. Vähennät hiilareita - glykogeenivarastot tyhjentyvät - nestettä poistuu.

Se tulee kyllä takaisin se neste kun taas syöt hiilareita. Mutta ei karppaamallakaan kuin hyvin ylipainoinen pysty pudottamaan jatkuvasti parin kilon viikkopudotuksia. Painonpudotus tasoittuu tuosta sinne 0,5kg - 1kg viikkovauhtiin normaalipainoisella. Sulla ei putoa edes ehkä sitä, mutta miksi pitäisi kun olet jo todella hoikka?

Miksi sotkea aineenvaihduntaa laihduttamalla, jos ylipainoa ei ole? Nimimerkillä itsekin kokeillut, ja joka laihdutuskuurin jälkeen paino hiipii aina hiukan ylemmäksi kuin se oli ennen kuuria. Olen ollut nuorempana hoikka, miksi en tyytynyt siihen painoon missä olin...

Eihän sun pitäisi laihduttaa, alipainon olet jo nyt! Jos vatsassa ja reisissa ylimääräistä, niin salille marss! Tarvitset kiinteytystä, ei painon pudotusta. Treenilla saisit reidet ja vatsan timmiksi, siihen löysään ei laihtuminen auta.

Nykyään ihannoidaan ihan liikaa laihuutta ja se ''et ole koskaan tarpeeksi laiha'' idealogia istutetaan meihin jo ihan pienestä. Itse olen ollut aina ihan normaalipainoinen nainen mutta synnytyksen jälkeen kun raskauskilot alkoivat sulaa pois vauhdilla sain siitä laihtumisesta niin hyvää ''onnistumisen'' tunnetta että nyt kun indeksi on just tuota samaa kuin ap:lla niin löydän itseni usein vaa'alta toivomasta: olisinpa laihtunut! vaikka kuitenkin järki sanoo että nyt pitäs kyllä jo syödä enemmän, ei ole enää tervettä... mutta toivoo kuitenkin laihtuvan O_o

juu kyllä tiedän että kuntosalilla pääsisin ehkä paremmin tavoitteeseen, yritän kotona jotain lihaskunto juttuja tehdä. Jätin hiilarit pois myös vatsavaivojen takia, olo on kaikin puolin parempi näin. Kolmisen kiloa toivon painoa vielä tippuvan, mitättömiä lukuja varmaan jonkun mielestä. Varsinaisena dieettinä en tätä ota vaan enemmänkin elämäntapamuutoksena.

Yhteistyössä