Miten normaalia/epänormaalia on alle vuosikkaan RUNSAS hikoilu pään kautta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Meillä Peikkis (ylihuomenna 1v.) hikoilee nukkuessaan niin että hiukset on aivan läpimärät, kuten myös lakana pään alta. Luulin alkuun että johtuu siitä että pojalla on hiki mun kainalossa. Mutta nyttemmin olen huomannut että hikoilee joka tapauksessa.

onko tuo ihan normaalia vaiko merkki/oire jostain? Ja jos, niin mistä?

Meillä poika on ihan samanlainen, ikää nyt 1,5 vuotta. Ekan kerran ajattelin, että se on jotenkin pissannut sänkyyn tms. kun pää oli aivan litimärkä! Mut hikeä se vaan on. Isänsä on samanlainen "päähikoaja". Kaipa jotkut vaan on sellaisia. En mä ainakaan oo mitään epänormaalia edes ajatellut...

Mun kuopus (6v) on myös ihan mahdoton hikiheikki. Yöllä hikoaa joskus niin, että lakana ja vaatteet(=pikkarit) on ihan märät. Kerran luulin, että on pissa sängyssä, kun oli niin märkä. Mut ei, hikeä vaan...

En tiiä onko merkki jostai vai ei. Iteki oon helposti hikoava, niin en osaa outona pitää.

En mäkään tosiaan ole aiemmin mitenkään huolissani asiasta ollut. Mutta tänään aamulla, kun poitsu jälleen kerran tuli ryminällä alas meidän sängystä (tähän on pakko keksiä jotain, oli jo kaikkiaan neljäs tipahtaminen), niin aloin paniikissa miettiä että josko hikoilu onkin oire jostain pään kolhusta tai aivovammasta tai jostain.

joo, ylihysteerinen kyllä, mutta ahistaa kun kaveri tosiaan on nyt kahtena päivänä peräkkäin onnistunut lähtemään mua herättämättä hiippailemaan ja sitten olen herännyt tömähdykseen ja itkuun :'(

mun toinen poika hikoili jo sairaalassa päänsä märäksi (syntyi 36+0), tutkivat sydämen, sydän ok. on nyt neljävee ja hikoilee päivittäin kesät talvet, myös hereillä ollessa. kilpirauhasarvot tutkittu jne kaikki kokeet tehty. huoneilma normaalia jopa viileämpi. JOKA ilta tyyny ym märkä kun nukahtaa, leikkiessä tulee heti hiki.

pienet lapset hikoilevat vain pään kautta, siksi ei suositella edes saunomista alle vuoden ikäisenä
ihan normaalia hikoilua lapselta :)

meillä esikoinen hikoili niin paljon että aina meni lippikset vaihtoon parin kerran jälkeen kun hiki "poltti" ne piloille

Yhteistyössä