Miten normaalia tai epänormaalia on, että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ryömiikö pikkuinen tai liikkuuko muuten? joskus lapset voi jättää jonkun liikkumis vaiheista väliin. eli voipi lähteä ryömimisestä kiipeämään tai kävelemään jne. miehen veljen poika ryömii ja nousee tukea vasten, nyt lähti kävelemään kärryn kanssa pitkin olkkaria vaikka 7kk. meillä poika kun ei liikkunut mitenkään 8kk ikäsenä käytiin fysioterapeutilla ja oppi ryömimään 10kk nyt 1v2kk ja menee tuen kanssa kävellen ja konttaa. :)

rukoilijasirkka on oikeassa tuossa. yleensä painavammat lapset ovat laiskempia liikkumaan niin kuin meidän pojasta sanottiin terapeutilla. tuli muuten mieleen että onko yritetty motoriikan kehittämistä kotikonstein? esim eri leluilla eri etäisyys, nostettu molemmilta kyljiltä ylös, laitettu pikku esteitä että voi kiivetä niitä yli?

Alkuperäinen kirjoittaja triple:
kun laitat 1,5m päähän lelun pikkuisen katse etäisyydelle, saako hän haettua sen? nouseeko istumaan ja saa lelun molemmilta puolilta käden etäisyydeltä?

paljaalla laminaatilla saa haettua, mutta ei matolla. itse ei ihan nouse, puoleenväliin pääsee, mutta istuu kyllä tukevasti, saa lelun kummaltakin puoleltaj akurkottelee kyllä hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja triple:
jos tarkoitit autismi kysymyksen minulle niin en. en epäilisi sellaista liikkumisen perusteella. :D

En mä lainannnut ketään, eli se oli ap:lle tarkotettu kysymys. 11kk 1vko oli ikää tällä lapsella, joka ei myöskään juurikaan liikkunut ja oli miehellä aikaisempi autismilapsi.

Alkuperäinen kirjoittaja ellu:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Jos vauva on vaikka painava, niin se taitaa olla ihan normaalia. Lapset kehittyy hirmu eri tahtiin.

ei oo mielestäni painava, 10 kk neuvolassa oli 77 vm ja 10200 g.

No joka tapauksessa kaikki ei vielä tuon ikäisinä konttaa tai kävele. Vai mitä neuvolassa on sanottu?

neuvolan mielestä ei ole syytä huoleen. asian vierestä, olen aina luullut, että jos autisti, niin liikkuu hyvunkin aikaisin. mutta tietääkseni autismia ei voi todeta vauvalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
neuvolan mielestä ei ole syytä huoleen. asian vierestä, olen aina luullut, että jos autisti, niin liikkuu hyvunkin aikaisin. mutta tietääkseni autismia ei voi todeta vauvalla.

Älä ole huolissasi, jos neuvolassakaan ei olla.

Uusimmat

Yhteistyössä