K
Keittiönoita
Vieras
Kauan kauan sitten marssin Hyksin työhönottoon mukanani vain henkilöllisyystodistus ja erittäin pieneksi taiteltu valokopio yo-todistuksesta. Jälkimmäiseen syynä oli se, että siihen maailman aikaan erääseen Helsingin suosittuun ravintolaan pääsi 20-vuotiaat ja sitä vanhemmat TAI 18-vuotiaat ylioppilaat. Joten yo-todistuksen kopio oli pieneksi litistettynä henkkareiden välissä. Se työhönottoon marssiminen poiki mulle miltei 19 vuodeksi töitä, joskin kävin siinä välissä opiskelemassakin. Tein pätkää pätkän perään, välillä siivosin vessoja, välillä kehitin pimeähuoneessa röntgenkuvia. Ja paljon muutakin eri puolilla Hyksiä. Jotkut pätkät oli äitiysloman mittaisia, jotkut kesäloman ja jotkut vain pari päivää. Mutta niitä pätkiä riitti. Välissä sitten valmistuin sairaanhoitajaksi ja mihinkäs sitä Hyksissä syntynyt luunsa muuallekaan kantaa kuin taas takaisin Hyksiin
It-alaa kun lähdin opiskelemaan, laitoin vaan yhteen suureen it.alan firmaan netin kautta avoimen hakemuksen, jossa kysyin, missä opintojen vaiheessa kannattaisi ruveta kysymään harjoittelupaikkaa. Mulla oli siinä vaiheessa 1 kk opintoja takana. Noh, meni alle kuukausi ja sovittiin, että kunhan olen irtisanonut itseni (mulla oli tuolloin 2 kk irtisanomisaika ), voisin pitää perään vuosilomani ja sitten aloittaa siinä firmassa. Sen jälkeen en ole töitä sitten hakenutkaan vaan kun olen työpaikkaa vaihtanut, yhteydenotto on tullut uuden työnantajan taholta ja kysytty, kiinnostaisiko uusi työ.
It-alaa kun lähdin opiskelemaan, laitoin vaan yhteen suureen it.alan firmaan netin kautta avoimen hakemuksen, jossa kysyin, missä opintojen vaiheessa kannattaisi ruveta kysymään harjoittelupaikkaa. Mulla oli siinä vaiheessa 1 kk opintoja takana. Noh, meni alle kuukausi ja sovittiin, että kunhan olen irtisanonut itseni (mulla oli tuolloin 2 kk irtisanomisaika ), voisin pitää perään vuosilomani ja sitten aloittaa siinä firmassa. Sen jälkeen en ole töitä sitten hakenutkaan vaan kun olen työpaikkaa vaihtanut, yhteydenotto on tullut uuden työnantajan taholta ja kysytty, kiinnostaisiko uusi työ.