Miten olette hakeneet töitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työtön aina vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

työtön aina vaan

Vieras
Oletteko hakeneet töihin vain avoimessa haussa oleviin paikkoihin? Esim. mitä on tuolla mol.fissä? Asun pienellä paikkakunnalla, työpaikat menevät ilmeisesti aika paljolti suhteilla. Mol.fissä ei paljoa työpaikkoja ole, muuta kuin jotain miesten metallitöitä löytyy.

Oletteko laittaneet/vieneet hakemuksia työpaikoille ilman, että edes tiedät tarvitsevatko he työntekijää? Olen ihan avuton tämän asian kanssa.

Mitä mieltä olette käsinkirjoitetuista hakemuksista?

Kertokaa kokemuksia työnhausta! Millaisia hakemuksia te teette, mitä kirjoitatte, pitkästi vai lyhyesti? Hauskasti huumorilla vai asiallisesti? Äääääh. Apua.

Olen käynyt ihan paikanpäällä kysymässä :) Avoimia paikkoja ei ollut just silloin mutta kun paikka tuli hakuun niin haastattelussa muistivat että hei sähän olet käynyt pari kertaa kyselemässä töitä .Sain paikan .

Kävin viemässä henkilökohtaisesti avoimen hakemuksen, sain töitä heti. Käsinkirjoitettu kuulostaa hieman oudolta - miksei jos se on todella taitavasti tehty. Toisaalta työhakemuksesta voi jo päätellä jotain henkilön tietokonetaidoista, niitä kun tarvitaan monessa paikassa. Työhakemukseni ovat olleet hyvin niukkasanaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja työtön aina vaan;26561897:
Oletteko hakeneet töihin vain avoimessa haussa oleviin paikkoihin? Esim. mitä on tuolla mol.fissä? Asun pienellä paikkakunnalla, työpaikat menevät ilmeisesti aika paljolti suhteilla. Mol.fissä ei paljoa työpaikkoja ole, muuta kuin jotain miesten metallitöitä löytyy.

Oletteko laittaneet/vieneet hakemuksia työpaikoille ilman, että edes tiedät tarvitsevatko he työntekijää? Olen ihan avuton tämän asian kanssa.

Mitä mieltä olette käsinkirjoitetuista hakemuksista?

Kertokaa kokemuksia työnhausta! Millaisia hakemuksia te teette, mitä kirjoitatte, pitkästi vai lyhyesti? Hauskasti huumorilla vai asiallisesti? Äääääh. Apua.

Mitä ne ovat? Valavatko palleista muotteja?

Mutta oikeasti; Ihan vain hakemuksia lähettämällä, pitämällä kontaktia työelämään tekemällä keikkatöitä ja tarjoutumalla sinne missä apua tarvitaan. Useimmiten on pyydetty myös jäämään =)

Ei käsin kirjoitettua hakemusta missään nimessä. Itse sain töitä heti valmistumisen jälkeen, kun vain soitin ja hain töihin ja samalla tiellä ollaan kolmatta vuotta. Miehellä työnhaku ajankohtainen. Ei oikein voi hakea, kun paikkoja ei ole ja tietää niin monen yrityksen tilanteen, etteivät varmasti ota.

Työhakemus mahdollisimman lyhyt ja vain sellaisia asioita korostaen, joista on työssä etua eli alan koulutus, työkokemus, harrastus ym. jotka alaan liittyvät tai joista on etua työhön haettaessa. CV sitten lisäksi, josta näkyy muu työhistoria.

Huumorin kanssa varovaisesta. Ei kuulu työhakemukseen, mutta voi jossain alalla tietysti olla ok esim. jos johonkin koomikon työhön hakee.

[QUOTE="aapee";26561962]Kiitos vastauksistanne. :)

Käsinkirjoitetusta kysyin siksi, koska jos hakisin esimerkiksi päiväkotiin, voisin siihen jotain "askarrella" kivaa.[/QUOTE]

Älä askartele :( ei kuulu työhakemukseen sellaiset .

• Tykkää
Reactions: Wolt
Opiskeluaikana, kun tein viikonloppuisin ja kesäisin ravintola-alan töitä, kävin ihan paikanpäällä kyselemässä ja soittelin esimiehille. Hakemukset kirjoitin selkeästi ja tarvittavine liitteineen, mutta rennolla tyylillä. Pidin korvat auki, jos kavereilla oli tiedossa, että jonnekin tarvittiin työntekijää.

Yhtäkään työpaikkaa en saanut, mistä virallisesti ilmoitettiin/oli mol:n sivuilla ja joihin lähetin hakmeuksen vain sähköisesti, tai valmiin lkomakkeen. Joka ainoan paikan sain, kun kävin itse paikan päällä tai soitin suoraan esimiehelle, vaikka ei ollutkaan tietoa, tarvitaanko ko. paikkaan työntekijöitä. Eli piilotyöpaikoista irtosi aina jotain.

Nyt olen valmistunut ja ihan toisissa duuneissa ja työnhakukin on nykyään erilaista. Näin korkekoulutettuna virkanaisena työnhaku tapahtuu virallisemmin, luonnollisestikin.

Riippuu siis aika paljon tuo työnhakuprosessi siitäkin, millä koulutustaustalla olet hakemassa ja minkälaista hommaa.

Käsinkirjoitetusta kysyin siksi, koska jos hakisin esimerkiksi päiväkotiin, voisin siihen jotain "askarrella" kivaa.[/QUOTE]

Et voisi. Tuollainen ei kiinnosta työnantajaa, häntä kiinnostaa se, mitä osaat. Olet hakemassa päiväkotiin töihin, et päiväkotilaiseksi, joten älä askartele. Itse pitäisin kummallisena ja turhana askarreltua hakemusta, enkä todennäköisesti kutsuisi edes haastatteluun. Työhakemuksen tulee olla asiallinen ja selkeä.

Kuulostaa siltä, että sulle voisi olla hyvä juttu käydä joku esim. työkkärin järjestämä työnhakukurssi. Siellä neuvotaan, miten tehdään hyvä työhakemus ja millainen etiketti niissä jutuissa on muutenkin.

[QUOTE="hmmm";26562098]Kuulostaa siltä, että sulle voisi olla hyvä juttu käydä joku esim. työkkärin järjestämä työnhakukurssi. Siellä neuvotaan, miten tehdään hyvä työhakemus ja millainen etiketti niissä jutuissa on muutenkin.[/QUOTE]

täällä ei ainakaan tällä hetkellä vissiin oo mitään kursseja menossa, kun katselin niitäkin jo työkkärin sivuilta. :/

[QUOTE="aapee";26562092]äähh ihan liian vaikeeta. en osaa kirjottaa siihen mitään järkevää ja kehuskella itteeni. paskat saakeli. menee hermot. alan sossupummiks.[/QUOTE]

:hug: aikaa se vaatii ja hermoja.
Perus fraaseja kannattaa välttää tunnollinen,täsmällinen jne...,pyydät vaikka jotain kaveria arvioimaan sua 5:llä adjektiivillä ja käytät niitä :)

Aikoinaan valmistuttuani lähetin kaikkiin avoimiin työpaikkoihin, joista olin kiinnostunut hakemuksen. Kävin työvoimatoimistossa katsomassa avoimet paikat miltei päivittäin, v. 92 kun ei ollut vielä nettiä.
Tämän lisäksi postitin päivittäin avoimia hakemuksia. Aloitin tutkimaan puhelinluettelon kanssa lähialueella sijaitsevia yrityksiä, ja postittelin niihin avoimia hakemuksia, parhaimpina päivinä 20 hakemusta päivässä. Asun pääkaupunkiseudulla joten yrityksiä täällä riittää.

Sitkeys palkittiin, lamavuonna sain työpaikan kuukaudessa. Työpaikassa opin taidon, jolla elätän edelleen itseni, tosin työpaikka on jo viides tuon jälkeen. Ja palkkakin on yli nelinkertainen tuohon aikaan verrattuna.

Eli sitkeästi vain hakemuksia jättämään. Molin sivuilla on nykyään myös joku cv-rekisteri, ehkä sitäkin voisi hyödyntää ja tietysti monsterin automaattihaut.

Olen soittanut ko. paikkaan (ei ollut ilmoitusta esim. lehdessä, vaan tiesin, että siellä on työhönotto ja
mahdollisesti koulutustani vastaavaa työtä tarjolla ).Sain ajan haastatteluun. Sen päätyttyä, sain paikan.
Tästä on kyllä aikaa, joten nykyään voi olla erilaiset systeemit.

Henkilökohtaisesti en usko noihin askartelu-paskarteluihin ja uskomattoman erottuviin ja huomiota kiinnittäviin hakemuksiin.

Olen niin monta asiapitoista, joidenkin mielestä kenties kuivakkaakin, mutta oikein ja tarkkaan tehtyä hakemusta lähettänyt ja paikan saanut.

Tietenkin johonkin paikkaan voi tuo askartelu-tyylikin sopia mutta oman
(ja vähän muidenkin)kokemuksen perusteella nuo paikat on hyvin harvassa.

Hakemuksia vaan menemään kaikkiin paikkoihin, usein ne säilötään työpaikoissa talteen ja seuraavan kerran paikan ollessa auki ne kaivetaan jostain naftaliinista ja ryhdytään halukkaille soittelemaan.

Uusimmat

Yhteistyössä