Miten olette onnistuneet laihtumaan? Alan olla jo epätoivoinen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "epätoivoinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"epätoivoinen"

Vieras
Eli millä keinoilla olette laihtuneet PYSYVÄSTI? Minulla pudotettavaa ei ole paljon, 5kg on tavoite mutta jos saisi edes 3kg pois niin olisin tyytyväinen. Vaatekaapissa on paljon vaatteita joita en voi käyttää, koska ne ovat liian tiukkoja eikä minulla ole varaa uusia vaatevarastoani muutaman lisäkilon takia. En vain millään saa laihdutettua tuota muutamaa kriittistä kiloa pois. Olen kokeillut karppausta (-2kg ja siihen jäi), olen jättänyt herkut pois (ei mitään muutosta), olen harrastanut monipuolista liikuntaa 3-4 krt viikossa (vyötärö -2cm ja siihen jäi), olen syönyt kevyttuotteita ja pienentänyt annoksia (paino nousi!). Pitääkö tässä alkaa näännyttämään itseään vai mikä avuksi?

Olen siis 158cm ja paino nyt 61kg ja tällä hetkellä syön ihan normaalia ruokaa kohtuudella. Mielestäni syön suht pieniä annoksia, eilenkin söin samankokoisen annoksen kuin 5-vuotiaani. Esim. kotipizzan kotzonesta jaksan syödä puolet kerralla, lautaselle otan yhden keskikokoisen perunan jne. Enkä edes napostele tai syö juurikaan välipaloja, leipääkin vain aamuisin (ei sovi vatsalleni). En juo mehuja tai limsoja. Herkkuja vain n. jokatoinen viikonloppu. En juo alkoholia ollenkaan. Syön siis aamupalan, kaksi lämmintä ateriaa ja iltapalan (esim. rahkaa ja marjoja) sekä kahvia maidolla 3-4 kuppia päivässä.

Jotakin tässä on nyt pielessä kun painoni on 4 vuodessa noussut 6kg vaikka lähes kokoajan olen yrittänyt sitä alentaa. Bmi:ni on nyt jotain 24 eli ylipainon rajat paukkuu kohta. Ja harmittaa tuo suuri vaatemäärä joka ei mahdu päälle. Kommentoikaa/antakaa vinkkejä/haukkukaa, ihan mitä vaan, nyt tarvitsen neuvoja.

[QUOTE="Blue cat";23314156]Tosi moni tuttu on laihtunut karppaamalla :)[/QUOTE]

Olen kokeillut karppausta useammankin kerran, se sopii vatsalleni mutta paino ei laske kuin sen alun 2kg.

[QUOTE="epätoivoinen";23314191]Olen kokeillut karppausta useammankin kerran, se sopii vatsalleni mutta paino ei laske kuin sen alun 2kg.[/QUOTE]

Jos paino laskee vain sen 2 kiloa ja jää siihen ja pysyy siinä yli kuukauden vaikka edelleen karppaat, niin on pieni mahdollisuus sulle että syöt liian vähän, melko todennäköinen mahdollisuus että karppaat väärin (liikaa hiilareita) ja ehkä se suurin todennäköisyys on että syöt liikaa.

Ei kukaan pysy noissa mitoissa jos on terve ja syö vähemmän kuin mitä kuluttaa.

[QUOTE="epätoivoinen";23314191]Olen kokeillut karppausta useammankin kerran, se sopii vatsalleni mutta paino ei laske kuin sen alun 2kg.[/QUOTE]

Miten kauan kokeilit?

[QUOTE="mee";23314237]Miten kauan kokeilit?[/QUOTE]

2kk kesti viimeisin kokeilu :ashamed:. Eikä mitään tapahdu. Oli pakko lisätä hiilareita sitten, kun tuntui ettei jaksa fyysisesti eli lihakset väsyi niin ettei oikein mitään jaksanut tehdä, varsinkaan harrastaa liikuntaa. Ja nyt syön taas ihan normaalisti ja vatsa kärsii.

Tuota kiloklubiakin olen kokeillut ja useimpina päivinä jäi kalorit alle 1500 ja aina alle 2000. Kyllästyin sitten siihen punnitsemiseen, mittailuun ja kirjaamiseen. Luulen, että kroppani on sillä ns. säästöliekillä.

jos nyt et ainakaa sitä pizzaa..
paino lähtee hitaammin kun ei ole liikaa mistä pudottaa. jos painaisit vaikka 10kg enempi ois sun iisimpi siittä pudottaa. nyt tarvii tehdä oikein kunnolla töitä sen eteen.
mulla on sellainen kroppa,ettei tarvi kun ajatella pullaa ni turvottaa! laihtuminen vaatii verta hikee ja kyyneliä ja tasan lihon takasin jos en syö oikein.
mutta kun taas miettii tätä kroppaa salitreenin kannalta ni en tarvi mitään kumarruksesta kummempaa kun on jo lihasta :)
tällähetkellä olen dieetillä,olo on aika kurja mennä minikaloreilla kun treenaan samalla salilla. vielä 2vko tätä ja sitten mittauksia.

[QUOTE="epätoivoinen";23314264]2kk kesti viimeisin kokeilu :ashamed:. Eikä mitään tapahdu. Oli pakko lisätä hiilareita sitten, kun tuntui ettei jaksa fyysisesti eli lihakset väsyi niin ettei oikein mitään jaksanut tehdä, varsinkaan harrastaa liikuntaa. Ja nyt syön taas ihan normaalisti ja vatsa kärsii.[/QUOTE]

Sitten olet kyllä tehnyt jotain väärin, ei karppauksesta kuulu tulla tuollaista oloa.

[QUOTE="vieras";23314298]Anna itselles aikaa. Mikä pakko se on kuukaudessa laihtua?

Jätä herkut pois vuodeksi niin varmasti laihdut.[/QUOTE]

Onhan tässä jo muutama vuosi "laihdutettu"... Mulla vaan menee motivaatio tosi nopeasti jos ei tule tuloksia, olen valitettavasti luovuttaja-tyyppi. Jaksaisin jotain ruokavaliotakin noudattaa paremmin, jos tietäisin varmasti että se tuo tuloksia. Olen niin kyllästynyt siihen, että vaikka mitä teen niin aina se vaaka/mittanauha näyttää samoja lukemia, aina ne housut ovat yhtä kireät. Kun saisi jotenkin painon lähtemään laskuun selvästi niin motivaatiokin kasvaisi.

kalorilaskuri. kirjoitat sinne kaiken mitä syöt. siitä näkee hyvin jos menee yli. ja tulee muutenkin paremmin seurattua mitä suuhun laittaa. sinne voi myös kirjoittaa liikkumiset niin tietää kui paljon on kuluttanut ekstraa.

mikset pidä jotain kitukuuria jos motivaatiota kaipaat? Sitten vaan jatkat niin että syöt kohtuudella ja pidät ainakin huonot hiilarit minimissä?
Kitukuureissahan sitten löytyy vaihtoehtoja, mehupaastoja, kaalikeittoja, pussikeittoja jne.

Se on ihan fakta että mitä enemmän on ylipainoa, sen helpommin se lähtee ja mitä vähemmän, sen vaikeammin!
Enemmän aerobista liikuntaa eikä todellakaan tarvii syömistä vähentää, joillain on nyt niiin väärää tietoa!
Juoksu on tehokasta ja mulla on yleensä liikunnan ja ruokavalion lisäks apuna cla:t, polttaa rasvaa kehosta, ei ruuasta.
Muista että lihas painaa enemmän ku läski!

laihdutin -25kg kahdessa vuodessa, säännölliset ruoka-ajat (joista pidän vieläkin kiinni), kasviksia vähintään se puoli kiloa päivässä, herkut korvasin hedelmillä, joka päivä kävin kävelemässä edes pienen lenkin, jos en pitkälle jaksanut lähteä...

samalla tavalla kyllä elän vieläkin, mutta en enää tarkkaile mun syömisiä enää niin tarkasti :D

[QUOTE="epätoivoinen";23314430]= karppaus? Tämä on kuitenkin se ruokavalio jolla voin hyvin. Kaippa tähän täytyy palata vaikkei se tuloksia tuokaan. Sitä vaan masentuu kun paino ei laske ja luovuttaa...[/QUOTE]

Sillä erotuksella, että et kurki sitä vaakaa tai mieti laihdutusta. Itsellä toimii kun en liikaa rajoita syömisiä. Eli saatan vetästä sen suklaalevyn jos tahdon, enkä murehdi sen perään.

[QUOTE="epätoivoinen";23314430]= karppaus? Tämä on kuitenkin se ruokavalio jolla voin hyvin. Kaippa tähän täytyy palata vaikkei se tuloksia tuokaan. Sitä vaan masentuu kun paino ei laske ja luovuttaa...[/QUOTE]

tiedäthän, että karppauksen kuuluu myös rasva? Sen fyysisen väsymyksen perusteella sanoisin, ettet ole aiemmin syönyt tarpeeksi rasvaa ja se voi olla syy siihen ettei painosi ole pudonnut.

täällä pudotettavaa olisi ainakin 8 kg, tai no 3 kg riittäisi alkuun, mutta ei lähde.
Tunnustan, että syön herkkuja, teen usein jälkiruokarahkaa, ja jäätelö maistuu. lenkkeilen päivittäin ainakin 2 km, ei taida riittää-

vedä 500kcal joista 20g hiilareita.Varmasti laihdut hetkessä noi kilot ja sit vaan varovasti lisäät sitä ruokaa.Etsit sen kohtasi mitä ja kuinka paljon voit syödä ettet liho enää :) viljat,makaroonit,potut pois.Tilalle liha,kananmuna,vihannekset/juurekset.

Yhteistyössä