Miten olette selvinneet ristiäisistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Angsti-mom
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Angsti-mom

Vieras
Mulla on jo etukäteen angsti, ei itse juhlaa kohtaan vaan sitä että vauva on joku helvetin kiertopalkinto joka kieppuu sylistä syliin...tai että ihmiset haluaa että se herätellään jos se nukkuu että kaikki näki sen...ei helvetti...olen tehnyt lujan päätöksen että jos vauva hermostuu, ainoastaan MINÄ ja MINUN MIEHENI lohduttavat, ja jos itku on nälkää, menen toiseen huoneeseen syöttämään ja jos vauva nukahtaa, en todellakaan kiikuta häntä vieraiden pällisteltäväksi.

Miten te muut olette selvinneet päivästä?

..niin kun viimeks tänään mun isä sanoi puhelimessa, kun kerroin että vauva saattaa nukkua kun tulevat käymään, että "kyllä se sitten herätellään", ei helvetti, ei varmana herätellä!!!!

Meidän neiti nukahti melkeen heti tilaisuuden alettua ja nukkui pari tuntia, eli koko tilaisuuden ajan. Annettiin tietenkin nukkua, kukaan ei mutissu asiasta mitään.

Kyllä meillä sen verran järkeviä on vieraat olleet etteivät kesken unia vauvaa ala repimään hereille. Ja oon kyllä ristiäisissä mennyt toiseen huoneeseen syöttämään vaikka normaalisti kyllä voin vieraidenkin nähden syöttää. Meillä vieraat on kyllä voineet sitten sitä nukkuvaa vauvaa voineet käydä kattomassa mutta kuten jo sanoin ei kukaan kyllä ole herättämistä ehdottanut. Vauvan hereillä ollessa on sitten kiertäny sylissä niillä jotka halunneet. T. kuudennen ristiäiset ens su

Ymmärrän sen ettet halua lastasi muiden syliin, mutta se on vain yksi puolikas päivää. Aika luonnollista, että pari kuiset nukkuvat ainakin osan ristiäispäivästä joten se aika kun on hereillä kaikki haluavat pienestä nyytistä osansa. Miksi muiden syli ahdistaa suo? Ja tottakai voi mennä imettämään toiseen huoneeseen, niin mäkin olen aina tehnyt.

Meillä pojat on saaneet nukkua eikä heitä ole turhaan herätetty. Monet ovat kyllä nukkuvaa vauvaa pitäneet sylissä. Imettänyt olen aina eri huoneessa ja minusta se on ollut ihan kohteliastakin meidän "vanhanaikaisessa" suvussa.

Minusta ristiäiset on olleet ihania juhlia joista vain hyviä muistoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Angsti-mom:
..niin kun viimeks tänään mun isä sanoi puhelimessa, kun kerroin että vauva saattaa nukkua kun tulevat käymään, että "kyllä se sitten herätellään", ei helvetti, ei varmana herätellä!!!!

Ei tollasia ihmisiä voi oikeesti olla olemassa...! :o

No meillä oli kahdet ristiäiset vuoden välein. Vauva ei kyllä ollut mikään kiertopalkinto, jota jokainen riepotteli. Kyllä vanhemmat saavat vastata omasta vauvastaan ja päättää kuinka paljon vauvaa sylitetään. Lisäksi se on teidän päätettävissä, että antaako vauvan nukkua juhlien ajan jos kerran vauva haluaa nukkua. Eli ole vaan tomerana, koska sinä olet äiti ja vastaat lapsestasi. Ja ota juhlat ihan rennosti..

Minäkin olin kuukausikaupalla aika vauhko vauvoistani, mutta kyllä ristiäiset menivät ihan hyvin, ehkä sitten vieraat olivat ihan fiksuja.

Ja kannattaa ajatella niin, että kyse on nyt sentään vain yhdestä päivästä eikä koko elämästä. Vauva tai äiti eivät mene rikki siitä, että ihastuneet sukulaiset kieputtavat vauvaa - ja jos tuntuu, että menee rikki, niin sitten voi käydä vain kastamassa pikaisesti kirkossa tms. ja jättää juhlat väliin.

Meillä poika nukahti heti kasteen jälkeen. Nukkuvaa vauvaa sai käydä ihastelemassa. Poika heräs vasta, kun viimeisetkin vieraat olivat lähteneet.

Tuosta herätyksestä. Miehen kummit tulivat kylään pojan ollessa pari kuinen. Poika nukahti ja täti sit sanoi et herätetään vauva kun lähtevät. Mä kyllä kehtasin sanoa, et ei todellakaan herätetä. Muutenkin oli vaikeaa saada vauva nukkumaan. Valvovaa sorttia kun oli. Tällä parilla ei omia lapsia.

Yhteistyössä