Miten on, jos???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huoh

Vieras
Haen nyt töitä kesäksi tehtaasta ja jäisin kuitenkin pois heinäkuun lopussa, eli jäisin taas kotiin elokuussa (mahdollinen muutto muualle) niin jos työsopimuksessa lukee esim. että olisin töissä toukokuun alusta elokuun loppuun, niin voinko sanoa itseni irti jo heinäkuun lopussa??? Siis toisin sanoen kahta viikkoa ennen, kun on kahden viikon irtisanomisaika vaan sanoisin itseni irti heinäkuun puolessa välissä ja työt loppuis sitten heinäkuun lopussa. Eli voiko näin tehdä???

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Ilmoita suoraan vaan, mihin asti voit työskennellä. Eikös määräaikainen työsopimus sido myös työntekijää?

Kyse on samasta firmasta, missä mieskin työskentelee ja mies sanoi, että jos laitan päivämäärät, ei ne mua sinne sitten ota ollenkaan... :O Ja sitten mies sanoo myös, että on niiden tehtaalta noin vaan häipyny sakkia. En silti usko miestäni, kun se haluaa ite lomailla ja haluaa että mä olen töissä.

Jos allekirjoitat määräaikaisen työsopimuksen, jossa sopimuksen kestoksi on sovittu elokuun loppu, sulla ei ole oikeutta irtisanoa sitä. Siksi sitä sopimusta kutsutaan määräaikaiseksi. Tuollaisesta pitää aina sopia työnantajan kanssa etukäteen.

Netissä oli jotain tämmöistä:

"Niin työntekijän kuin työantajankin pitää noudattaa solmimaansa määräaikaista työsopimusta myös sen keston osalta. Käytännössä kuitenkin työntekijä on voinut lopettaa työn kesken määräajan ilman, että tästä olisi seurannut mitään erityistä. Periaatteessa työnantajalla on oikeus vahingonkorvaukseen, mutta harvemmin muuta osoitettavissa olevaa vahinkoa syntyy, kuin ehkä uuden työntekijän hakemiseksi aiheutuvat kulut. "

Alkuperäinen kirjoittaja ap.:
Ilmoita suoraan vaan, mihin asti voit työskennellä. Eikös määräaikainen työsopimus sido myös työntekijää?

Kyse on samasta firmasta, missä mieskin työskentelee ja mies sanoi, että jos laitan päivämäärät, ei ne mua sinne sitten ota ollenkaan... :O Ja sitten mies sanoo myös, että on niiden tehtaalta noin vaan häipyny sakkia. En silti usko miestäni, kun se haluaa ite lomailla ja haluaa että mä olen töissä.

onpas siinä mies neuvomaan :)
miks sun pitäis olla töissä ja mies lomailis?

Alkuperäinen kirjoittaja no just:
Alkuperäinen kirjoittaja ap.:

onpas siinä mies neuvomaan :)
miks sun pitäis olla töissä ja mies lomailis?

Jaa-a, sanoppa muuta. Mä olen nyt hoitovapaalla, ja meillä on 1v2kk ikäinen tyttö. Ja haluaisin olla ehdottomasti yhden kk kotona lapseni kanssa kesällä. Onko se liikaa pyydetty???

Yhteistyössä