miten ootte saanu ajan kulumaan loppu raskaudesta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eivaanjaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

eivaanjaksa

Vieras
Oon nyt rv 37+5 ja tuntuu ihan epätoivoiselta tää olo... selkää särkee ja kolottaa ja kylkikaarten seudulle sattuu ihan sikana :/ Tää ei vaan enää tunnu kivalta. Muutenkin haluais jo mahan pois edestä, ja pukea muutakin ku äitiysvaatteita päälle. Onko muille tullu näillä viikoilla samankaltaisia ajatuksia? Odotan esikoista ja paikat oli auki 2cm viisi päivää sitten, toivon kovasti ettei mene yli lasketun. Just tässä ajattelin lähteä kävelemään vanhempieni luo 9 kilsaa... jos sais niitä supistuksia lisää aikaiseksi ja kipeitä sellasia kaipailisin.

Muistan tuon tunteeen... Sanon kuitenkin että yritä vielä nauttia tuosta ajasta, vaikka teette miehen kanssa kaksin jotain kivaa. Meillä sattui niinkin "kivasti" että mies oli raskauden 3 viimestä viikkoa lomautettuna ja mehän otettiin siitä ajasta kaikki irti. Viimeiset ajat "vapaana" ennen lasta... Pelattiin pleikkaria, katsottiin leffoja, käytiin ulkona syömässä jne. Nopeasti se aika menee, koita kestää :)

Mulla ei kyllä ollut mitään vaivoja, siksipä ehkä nautin raskausajasta viimeiseen asti, 41+4 saakka :whistle: Lenkkeilin koiran kanssa metsässä, tapasin ystäviä, kävin rannalla, shoppailemassa, kampaajalla, erilaisissa hoidoissa, paljon tehtiin miehen kanssa kaikkea ajatuksella että viimeisiä hetkiä kahdestaan.. Elokuvista tultiin ja 2 tunnin päästä käynnistyi synnytys :D Minulle loppuraskaus oli ihanaa aikaa! Alkuraskauden kärsinkin pahoinvoinnista ja puolivälissä supisteli kovasti ja pelkäsin että syntyy etuajassa..

Ekan kanssa pesin mattoja siivosin ihan urakalla, lenkitin koiria jatkuvalla syötöllä.
Toisen kanssa oli ihan riittävästi tekemistä tuon esikoisen kanssa.
Kolmannen kohdalla muutettiin juuri lasketun ajan kulmalla, sitä ennen rempattiin tätä kämppää, siinähän ne odotusajat on loppuviikoilla mennyt.

Laskin tuossa juuri, että minä jolla kaikki on paukkunut yliajalle, olen ollut yhtä monta kertaa raskaana kuin tuttavani, minä tosin 14 viikkoa kauemmin, hänellä kun kaikki tulleet reippaasti etuajassa :whistle:

Käytin ajan hyödyksi. Päivät kävin koulua ja iltasin olin töissä. Plus sitte kaikki kotihommat jotka koitin tehdä siinä sivussa. Onneksi meni pari päivää yli lasketunajan niin ei tullut niin kiire. Kyllä sitä selässä oli kovat kivut välillä, mutta onneksi oli tukivyö.

Alkuperäinen kirjoittaja yensa:
Käytin ajan hyödyksi. Päivät kävin koulua ja iltasin olin töissä. Plus sitte kaikki kotihommat jotka koitin tehdä siinä sivussa. Onneksi meni pari päivää yli lasketunajan niin ei tullut niin kiire. Kyllä sitä selässä oli kovat kivut välillä, mutta onneksi oli tukivyö.

Miksi ihmeessä kävit vielä äitiyslomalla töissä? Onko työsi jotain fyysisesti ei-raskasta vai miten ihmeessä jaksoit? Ja jouduit vielä kotihommatkin tekemään eikä miehesi auttanut yhtään?

Mä ompelin, kudoin, laitoin valokuvia ja leivoin vierasvaraksi pakkaseen..

.. elä hullu oikeasti lähe kävelemään 9km matkaa.. et sä saa siitä muuta kuin paikat kipeäksi..

Yhteistyössä