Miten opetan lapsen puolustautumaan???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolissaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolissaan

Vieras
Olen kasvattanut lapseni sikäli väärin, että olen käskenyt häntä ottamaan muut huomioon jne. Olen kieltänyt häneltä kaikenlaisen väkivaltaisen käytöksen esim.lyömistä en salli ollenkaan. Olen nyt huomannut, että nykyaikana lapsille pitää nimenomaan opettaa esim.lyömään takaisin ja haukkumaan samalla mitalla. Neuvolassakin terveydenhoitaja ohjasi minua antamaan lapselle käskyn "lyödä takaisin, koska muuten ei pärjää". Ongelma on se, että tyttö ei tavallaan kykene puolustautumaan vaan kokee sen asian liian pelottavana. Hän mielummin alistuu, mutta tiedä että se on kaikista pahinta, mitä voi tapahtua. Miten olette opettaneet eskariikäisen puolustautumaan? Opettajille kantelu ei ole vaihtoehto, koska se ei tuota mitään tulosta.

Aijaa, vai että noin opetetaan...meillä myös lapset ottavat toiset huomioon, eivät lyö eivätkä tappele. Heille on opetettu miten toimia väkivaltatilanteessa ilman väkivaltaa.
Jos opettaja ei puutu väkivaltaiseen käytökseen on sinun vanhempana otettava yhteyttä opettajaan ja vaadittava sitä. Jos ei onnistu niin viet asian niin pitkälle, että onnistuu.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Aijaa, vai että noin opetetaan...meillä myös lapset ottavat toiset huomioon, eivät lyö eivätkä tappele. Heille on opetettu miten toimia väkivaltatilanteessa ilman väkivaltaa.
Jos opettaja ei puutu väkivaltaiseen käytökseen on sinun vanhempana otettava yhteyttä opettajaan ja vaadittava sitä. Jos ei onnistu niin viet asian niin pitkälle, että onnistuu.

Olen ottanut sinne yhteyttä pari kertaa. Eivät voi asialle kuulemma mitään. Kyseessä on ns.integroitu ryhmä ja sama tulee jatkumaan koulussa. Mulle on nyt annettu siis neuvolasta onhe, että lapsi pitää opettaa lyömään takaisin ja muullakin tapaa puolustautumaan, ettei jää jalkoihin.

Yhteistyössä