Miten opetit lapsen niistämään, minä en osaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua

Vieras
Mulla 3,5 poika - tosi vilkas tapaus - joka ei osaa niistää.

Nuhassa kirnuaa räkää koko ajan sisäänpäin. Jos ei onnistu vetämään enää sisään, pyyhkii paitaansa ennenkuin väliin ehtii. Mä oon yrittänyt saada puhaltamaan nenän kautta ulos, mutta se ei vaan tajua.

Harjoitlkaa ensin ilman paperia puhaltamista nenän kautta, tietenkin pidät paperi lähellä jos nyt on nuhaa.
Mun isoveli vieläkin välillä vinoilee mulle kun mä vedin kanssa sisään päin :-)
Kyllä se siitä kun saat pojan harjoitelemaan ensin että ei pidetä paperia nenässä kiinnii tsemppiä!

laita nenäliina roikkumaan naaman eteen. pyydä sitten puhaltamaan suun kautta, niin että paperi heiluu. kun osaa tämän, pyydä, että puhaltaa paperia samalla tavalla nenän kautta. aika äkkiä hoksaa jujun.

Alkuperäinen kirjoittaja btw:
Jos on yhtään taipumusta poskiontelontulehduksiin on parempi vetää räkää sisäänpäin, koska näin poskiontelot tyhjentyy paremmin.

Häh? Eikö tuo ole just väärinpäin. Sitten ne ontelot vasta tulehtuukin, kun ne on räkää täynnä.

Eivät meilläkään osaa niistää. Jos on nuha, niin itse pyyhkivät nenäänsä sitä mukaa kun räkää valuu. Niistäminenhän on itse asiassa huono juttu, se saa rään painumaan myös poskionteloihin.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Alkuperäinen kirjoittaja btw:
Jos on yhtään taipumusta poskiontelontulehduksiin on parempi vetää räkää sisäänpäin, koska näin poskiontelot tyhjentyy paremmin.

Häh? Eikö tuo ole just väärinpäin. Sitten ne ontelot vasta tulehtuukin, kun ne on räkää täynnä.

Meille lääkäri sanoi, että parempi kun tyttö vetää räkää sisäänpäin, kovasti niistäessä saattaa pöpöt päästä korvakäytävään ja aiheuttaa korvatulehduksen.

Poskiontelontulehduksesta en tiedä.

Yhteistyössä