Miten opin hyväksymään miehen aikaa vievän harrastuksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aina yksin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aina yksin

Vieras
Siis toki olen tienyt tästä harrastuksesta jo tavatessamme. Yhdessä oltu 6 vuotta, pari lasta ja naimisissa ollaan. Mutta joka syksy kun metsäkausi alkaa niin aina se tulee yhtä yllätyksenä kuinka paljon aikaa tuo harrastus vie. Mies sanoo että ei hän haluis metsällä käydä niin että kokoajan huono omatunto siitä että muija kiukkusena kotona lasten kanssa. En halua hänen harrastusta rajoittaa mutta miten pääsen tästä olosta eroon kun vit..aaa niin pirusti aina kun on poissa. Ja viikossahan on vain kaksi vapaata, ne hänellä menee metsällä. en tiiä.. miettiny jo et hankin itselle kans harrastuksen ja olen sitten iltoja pois, mutta sitten meillä ei ole koskaan aikaa perheen kesken. Mitä teen? nielenkö vaan ja hoidan kodin ja lapset kiltisti.

Meilläkin on ainaista kädenvääntöä miehen harrastuksista. Mun mielestä ne vievät kohtuuttomasti aikaa perheelliseltä mieheltä. Toki ymmärrän että jotain voi harrastaa, mutta onko reilua jos toinen on joka ilta pari kolme tuntia töiden jälkeen pois |O

Meille se koitui nyt kesällä melkein kohatloksi tuo miehen harrastaminen.

moottoripyörää alkoi ajamaan ekaa kesää tosissaan...mä olin koko kesän ke-su muksujen kanssa lähestulkoon keskenään.Joskus saattoi lla ihan "vaan"normivkl pois...hullua hommaa kyllä,voimia.

Koitapa keksiä lasten kanssa jotain mukavaa sillä aikaa kun mies metsällä.

Oma puoliso käy kalassa näin syksyisin ja musta on ihana kun sitten pidetään lasten kanssa hemmottelu viikonloppu; uimassa, ulkona syömässä, vuokrataan leffa jne. ja aika usein pyydän jonkun kaverin meille iltaa istumaan ja lapsillekin kavereita yökylään.
Osaan kyllä pitää hauskan vapaapäivän miehen kanssa tai ilman, ei vaikuta hänen läsnäolo siihen mitä puuhaa keksin lasten kanssa. Jos on kotona niin tulee mukaan ja jos harrastuksissa niin jää paitsi

Ja on minusta miehenkin puolesta kiva että saa tehdä sitä mistä nauttii.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ettekö te hyödy siitä kuitenkin lihan muodossa? Kausijuttu... Kun lapset isompia voitte kaikki mennä yhdessä.

No saahan sitä riistaa sitten pupertaa enskesään asti, mutta kun tuo harrastus on muutakin kuin pelkkää riistan ampumista. Käydään koiran kanssa pupuja/kettuja/supeja jahtaamassa. Ja ammutaan lintuja ym. Siis tos monipuolista, siksi varmaan aikaakin vie. Mutta en vaan tiedä miten oltas kaikki tyytyväisiä..

Mulla ei ole mitään valittamista miehen harrastuksesta, moottoripyöräilee siis. Ja käy salilla. Ja rullaluistelee. Ai niin ja talvella lautailee. Sulla ap on vielä hyvä, kun harrastus on kausiluontoinen! Mutta mä olen sitä mieltä, että mies saa harrastaa, en lähde kieltämään enkä rajoittamaan koska mun mielestä se on jo väärin. Pyörää ei tarvitse myydä kun vauva syntyy ja ei noi muutkaan paljoa rahaa vie. Aikaa meillä on kyllä, siitä mies pitää huolen :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Koitapa keksiä lasten kanssa jotain mukavaa sillä aikaa kun mies metsällä.

Oma puoliso käy kalassa näin syksyisin ja musta on ihana kun sitten pidetään lasten kanssa hemmottelu viikonloppu; uimassa, ulkona syömässä, vuokrataan leffa jne. ja aika usein pyydän jonkun kaverin meille iltaa istumaan ja lapsillekin kavereita yökylään.
Osaan kyllä pitää hauskan vapaapäivän miehen kanssa tai ilman, ei vaikuta hänen läsnäolo siihen mitä puuhaa keksin lasten kanssa. Jos on kotona niin tulee mukaan ja jos harrastuksissa niin jää paitsi

Ja on minusta miehenkin puolesta kiva että saa tehdä sitä mistä nauttii.

Meillä lapset senverran pieniä viel, et en yksin helpolla niitten kans mihinkään lähe. Se on hauskanpidosta ja rentoutumisesta kaukana. Ja toisex meil on vaan yksi auto joka miehellä mukana niin enpä oikeen minnekkään pääsekkään. Tuo onnistuu varmasti kun lapset kasvaa ja voivat mennä miehen mukaankin.. ehkä odottelen sitä niin sitten mulla on omaa aikaa:) Oon vaan miehelle sanonut että nyt tarvitsen sitä lasten hoidossa, myöhemmin kun lapset isompia niin homma on ihan eri.

Hö, ei mulla ole mitään ongelmia toisen harrastukseen menevästä ajasta, tokihan se joskus on raskasta arkea yksinään pyöritellä, mutta meilläkin nämä jutut on ajoittaisia, viime talven, siis koko talven lähti töihin aamulla puoli seiskan pintaan ja tuli harrastuksensa parista mitä tahansa ilta seitsemän ja kymmenen välillä, olikohan talven aikana 2-3 semmoista päivää ettei lähtenyt kotoonta. Kesällä otetaan aina ikäänkuin takas, tänävuonna käytiin kolmenviikon euroopanreissulla, siinä kun ollaan sitten kuin paita ja persus koko-ajan, niin ei tarvitse naputtaa yhtään.
Ainoa mihin se vaikuttaa on minun tekemiseni, koska mulla aina muksut jaloissa, mutta en valita, kohta ne kuitenkin muutta pois ja sitten on omaa aikaa enemmän kuin tarvetta olis :whistle: :D :D
Pointti siis se, että menköön, kunhan muistaa meitäkin siinä lomassa vaikka vaan pienilläkin jutuilla, miksi pitää hattuuntunutta ukkoa kotona, kun sen voi tehdä iloiseksikin, jo omalla asenteella.

Varmasti inhottavaa.Mä oon koittanu saada miehen harrastaan jotain esim.kerran vkossa arkena,mut se eioo niin innostunu.Ennemmin kuulemma tekee remppaa kotona. Itse pelaan ringettee ja reenit kerran vkossa.lauantai aamuna.Kyl se sit menee musta yli jos joka v.loppu on poissa.Itse ainakin kokisin kai samoin kun sinä. :hug:

Meillä miehellä alkaa huomisesta metsästyskausi sorsajahdilla. Sitten syksymmällä hirvenmetsästys. Mun mielestä on päinvastoin kodikasta aikaa tämä syksy. Ja ainahan sitä voi itse keksiä omaa tekemistä, esim. me tytön kanssa järkätään usein yötreffit mummun kanssa ja pidetään naisteniltoja :D

Alkuperäinen kirjoittaja SmellyCat:
Meillä miehellä alkaa huomisesta metsästyskausi sorsajahdilla. Sitten syksymmällä hirvenmetsästys. Mun mielestä on päinvastoin kodikasta aikaa tämä syksy. Ja ainahan sitä voi itse keksiä omaa tekemistä, esim. me tytön kanssa järkätään usein yötreffit mummun kanssa ja pidetään naisteniltoja :D

Sulla on asenne kohdallaan. Tosiaan voin kylä elää ja pitää hauskaa ilman miestäkin mutta ehkä olen lasten hoidosta uupunut ja tuntuu että en halua kotoa lähteä yksin niiden kanssa.

Yhteistyössä