Miten oppisin hyväksymään itseni???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Punkero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Punkero

Vieras
Mulla on jo vuosia ollut lievä ylipaino. Olen laihduttanut lukuisia kertoja, vaan aina lihonut takaisin. En enää jaksa edes yrittää koko laihdutusta, mun itsekuri ei ainakaan tässä elämäntilanteessa siihen riitä. Mut miten oppisin vaan hyväksymään itseni pullukkana?? Oon 162 cm ja 69kg, joten en mikään älytön läski, mutta ylipainoa on silti jonkin verran. Miksi hitossa vihaan itseäni, kun en saa laihdutettua???

Alkuperäinen kirjoittaja Töllin Ruusa:
Alkuperäinen kirjoittaja Punkero:
Siksi että vaatteet näyttäisivät kivoilta päälläni. Siksi etten aina kokisi olevani se "iso tyttö" porukassa.

Siis muiden vuoksi.

Miksi?

No koska haluan sulautua massaan, en halua olla se joka kiinnittää ihmisten huomion negatiivisella tavalla!!!!

Siksi että vaatteet näyttäisivät kivoilta päälläni. Siksi etten aina kokisi olevani se "iso tyttö" porukassa.

Siis muiden vuoksi.

Miksi?

No koska haluan sulautua massaan, en halua olla se joka kiinnittää ihmisten huomion negatiivisella tavalla!!!!

No oletkos huomannut, että suurin osa suomalaisita on suunnilleen saman painoisia kuin sinä? Tai oletko huomannut että eräät huomattavasti panavempia?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko tuollaiset "vänkäys-vastaukset" avuliaita? Jos kokee itsensä jonkinlaiseksi, tuskin käsitys muuttuu noin.

Äläs nyt, mä en ole päässyt vielä siihen pointtiin asti. :wave:

No laita toimeks. Mä alkaisin jo vähitellen hiiltyyn suhun, jos olisin ap.

Onko tuollaiset "vänkäys-vastaukset" avuliaita? Jos kokee itsensä jonkinlaiseksi, tuskin käsitys muuttuu noin.

Hiilly, hiilly.

Ei sanomisesta ole mitään apua, ellei sitä itse oivalla ja sisäistä.

Hiilly, hiilly.

Ei sanomisesta ole mitään apua, ellei sitä itse oivalla ja sisäistä.

Mulla ei ole kyllä ylipainoa, mutta ehkä näitä tulossa olevia viisauksia voi soveltaa myös muuhun?

Mulla suuri käännekohta oli se kun tajusin ettei mua oikeesti kukaan katso. Ja kun sen tajusin, aloin miettiä et vaikka katsookin miks sen mua pitäis hetkauttaa? Elämässä on niin paljon muuta kuin muutaman ylikilon pohtiminen, jos terveys ok ja kunto hyvä niin antaa kilojen olla!
Ei kaikkia ole tarkoitettukaan olemaan juuri sen bmi:n rajoissa, sehän on herrajee matematiikkaa eikä kerro mitään ihmisen oikeasta hyvinvoinnista. Toiset tuntee vointinsa paremmiksi hoikkana, toiset muhkumpana. Ja laihat päivät nähneenä voin kertoa että se omakuva ei muuttunut miksikään. Vaikka puntari näytti alhaisia lukemia, peilistä katsoi se sama läskipossu.

...kadotin punaisen lankani nyt pahasti... :whistle:

Ajattele ett on paljon muita sua lihavampia jotka näyttää tosi läskeiltä sun rinnalla ja sä oot ihan laiha verrattuna niihin =) aina löytyy joku joka on lihavampi tai laihempi toistansa. oot ihan hyvä noin

Tulossa oleva pointti on se, että harvempaa kiinnostaa hiukkaakaan, miltä muut näyttävät, ellei satu vertaamaan juuri itseensä.

Ongelma on siis itseaiheutettu.

Sitä vaan luulee, että muut ajattelevat, vaikkei niitä vähempää voisi kiinnostaa...

Heippa Ap!
meillä on melkein samat mitat,minä 163cm pitkä ja painoa tällä hetkellä 74kg,pikkusen enemmän kun sinulla.
Olen laihduttanut jo nyt 10kiloa ja tuntuu että paino pysyy nyt kokoajan vakiona,ei siis putoa samaan tahtiin kun alussa.
Vaikka olenkin laihtunut niin tunnen itseni silti "isoksi",jos käyttää tunikaa niin näyttää isolta,tai jos vähänkin mahaa näkyy niin mietin että kehtaanko lähteä tässä paidassa ulos ettei ihmiset tuijota.
Itsetunnosta siis ainakin mun tapauksessa kyse.
kesä hirvittää koska pitkissä housuissa ja paidoissa tulee kuuma.Talvella pystyi piiloutumaan takia alle.
Tänään totesin että lähden ulos vaikka maha pömpöttää jne. katsoivat muut mun roikkuvia käsivarsia tai eivät.
lähde ihan pokkana ulos ja homaat ettei suhun kiinnitetä sen enempää huomiota kun muihinkaan
:D
itse ensin ajattelin että käyn ostamassa jotain kivoja uusia vaatteita,ja paskanmarjat mulla meni hermo kun tuntuu ettei mistään löydä mitään joka istuu tms.
kunhan välttää makkarankuori vaatteita,eikä korosta sitä "ylimääräistä" jos semmoista on

Tulossa oleva pointti on se, että harvempaa kiinnostaa hiukkaakaan, miltä muut näyttävät, ellei satu vertaamaan juuri itseensä.

Ongelma on siis itseaiheutettu.

Sitä vaan luulee, että muut ajattelevat, vaikkei niitä vähempää voisi kiinnostaa...

Ruusa sen taas kokosi pähkinänkuoreen :flower:

Ainahan niitä itestään löytää vaikka millasia puutteita mitä on vaikea sulattaa. En mäkään ole oppinut hyväksymään sitä että mulla on lievä puhevika vaikka olenkin sen kanssa oppinut elämään eli kaks eri asiaa ja ylipainoa on kans ja aika reilusti vaikka sitä pudotankin koko ajan. Koko ajan tulee tuskailtua kun ei mikään vaate mene päälle mutta eiköhän se tästä. Mä en enää jaksa aatella sitä mitä muut musta aattelee, sen verran olen päässyt siitä yli vaikka vaikeaa se on ollut mutta jotenkin sitä vaan kovettaa ittensä. Ei muuta kuin meet pää pystyssä muitten joukkoon tai sitten yrität pikkasen laihduttaa jos et halua olla sellasena kuin olet. En halua sanoa tätä pahasti mutta sulla on ehkä hieman itsetunto-ongelmia niinkuin mullakin ajoittain.

No siis nimenomaan itsetunnossahan se ongelma on :( Mutta kun en saa sitä kohotettua, tietty osatekijä on muutamassa lähipiirin ihmisessä, jotka huomauttelee mulle kiloistani jatkuvasti. Mm äitini ei voi koskaan nähdessämme olla sanomatta, että olen lihava. Kai hän omalla tavallaan yrittää kannustaa laihduttamiseen, mutta täytyy sanoa, ettei tuo kovin kannustavaa ole...

Mä olen kanssa jojo laihduttaja...useesti olen 5-8 kiloa tiputtanut ja aina se viisi tulee ainakin takaisin..

Olen nyt 169cm ja painan 73,bmi 25,6 :whistle:

Mä en kanssa hitto tiedä jaksanko koko loppuelämää vahdata ja vahdata ja tuntea syyllisyyttä syömisistä :'(

Ja AINA käy niin että kun kituuttelen jokusen kuukauden vähillä kaloreilla ja herkuitta ,laihdun kyllä,mutta kun alan syömään ja maistan taas herkkuja niin syön niitä kahta kauheammin.

Nytkin olen miettinyt että mä olen tainnut lähes puolet elämästäni tähän mennessä murehtia painoasioita.

ja kuvia kun katsoo niin totean aina etten mä ees näytä "läskiltä"Mieskin alkaa oleen ihan kypsä ja tunkee niitä kuvia mun eteen ja kysyy mitä näen,on oikeesti pirun vaikeeta välillä ja toivottua on tullut sitäkin että olisi oikeasti 10-20kiloa ylipainoinen niin olisi varmaan tähän painoon päästessä ihan tyytyväinen :|

Tulipas stooria

Alkuperäinen kirjoittaja punkero:
No siis nimenomaan itsetunnossahan se ongelma on :( Mutta kun en saa sitä kohotettua, tietty osatekijä on muutamassa lähipiirin ihmisessä, jotka huomauttelee mulle kiloistani jatkuvasti. Mm äitini ei voi koskaan nähdessämme olla sanomatta, että olen lihava. Kai hän omalla tavallaan yrittää kannustaa laihduttamiseen, mutta täytyy sanoa, ettei tuo kovin kannustavaa ole...

Sun äitisi on vähän hölmö jos noin käyttäytyy. Antaisi sulle tilaa hyväksyä itsesi. Sano sille.

mun isäpuoli jaksaa jankkaa aina "tekis sullekkin hyvää vähän ulkoilla" tai "on näköjään tullu taas syötyä"
olen asiasta sanonut mutta ei mene jakeluu.,seuraavalla kerralla kysyn että miksei voi suoraan sanoa läskiksi |O mun mielestä kenenkään ie tarvitse arvostella toista alkonäeöstä tai kiloista niin akuan kun se ei ole terveydelle haitallista.on siis eriasia meinita siitä että olet isompi kun hm:n alusvaatemainoksien pimut kun siitä että pumppu pettää ylipainon takia :ashamed:

Yhteistyössä