miten osaatte nauttia raskaudesta kun mies ei ole siitä onnellinen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmi

Vieras
En kritisoi enkä ihmettele. Lähinnä ehkä pyydän neuvoja. Meillä tämä kolmonen oli ylläriraskaus. Itse sopeuduin pian ajatukseen ja odotan innolla uusinta tulokasta. Mies ei vieläkään (rv 24) ole asiasta onnellinen. Itse asiassa, koko raskaus ei voisi häntä vähempää kiinnostaa. Mulle on edellisissä raskauksissa tullut suurin osa siitä ilosta ja onnesta nimenomaan siitä että YHDESSÄ odotetaan. Yhdessä ihmetellään ja ihastellaan, yhdessä toivotaan ja pelätään. Ja nyt tuntuu siltä, että en osaa nauttia raskaudesta koska olen asian kanssa yksin. Miten mä voisin iloita asiasta joka aiheuttaa miehelle niin paljon murhetta ja jonka suhteen hän on niin välinpitämätön? Tästä syystä kysyn teiltä jotka joko odotatte yksin ilman mies, tai joiden mies ei ole innoissaan raskaudesta kertomaan mulle kuinka te voitte siitä tästä huolimatta nauttia. Eikö miehen suhtautuminen vähennä yhtään teidän onnea? :/

Joo, ei tosiaan edes ehdottanut aborttia koska tietää mun kannan. Kertoi kyllä että ei ole asiasta onnellinen ja että saan ihan yksin sitten hoitaa yms. En tiedä miten sitten oikeesti ajatteli toimia kun vauva syntyy. Harmittaa vaan ihan itsekkäästä syystä kun tuntuu et raskaus on vaan taakka.

No , luulempa, että kun vauva maailmaan putkahtaa, niin miehes siihen kyllä rakastuu ja haluaa olla isänä kuten muillekin lapsille :)
jos ei, niin sitten sun mies on todella omituinen ja kylmä ihminen ( onko se ? ) .

Toivottavasti käy niin, kuin useimmiten käy, et kun vauva syntyy, on mies ihan myytynä :D
Ootako keskustelleet asiasta? Niin ja piti vielä tulla lisäämään se, et voihan olla et miestäs kaihertaa tosiaan syvästi, se et kyseessä on vahinkoraskaus ja se tosiasia, et se on sinun kolmas raskaus.. kaksi edellistä ovat olleet "uutuudenviehätystä", mut nyt tavallaan tietää mitä on odotettavissa..

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
No , luulempa, että kun vauva maailmaan putkahtaa, niin miehes siihen kyllä rakastuu ja haluaa olla isänä kuten muillekin lapsille :)
jos ei, niin sitten sun mies on todella omituinen ja kylmä ihminen ( onko se ? ) .

Ei :) Kyllä mäkin uskon tuohon mutta surettaa vaan tämä odotusaika. Kotona en voi puhua raskaudesta eikä vauvasta. Mies ei halua kuunnella. Tulee sellainen tunne et sitä pitäisi hävetä tai jotain. Harmittaa vaan kun tuntuu et menetän jotain kun en osaa täysillä nauttia :/

Miksi ihmeessä ei halua osallistua tulevan lapsen hoitoon, jos kerta rakastaa kahta muutakin lastaan?? Jos on normaali mies, niin kyllä viimeistään pienoisen saavuttua ihastuu ikihyväksi.

Jos ei, niin mies on tunteeton ja kylmä :(

ei se mun mies missään odotuksen vaiheessa innostunu asiasta. alussa jopa oli abortin kannalta. mutta kun tyttö syntyi niin oli heti myyty. stressasin kovasti miten koko homma sujuu mutta turhaan. :heart:

toivottavasti teilläkin mies innostuu asiasta viimeistään kun vauva on maailmassa. :hug:

Yhteistyössä