A
"ahdistaa"
Vieras
Voi apua! Tausta: esikoinen käynnistettiin yliaikaisena. Ei mitään merkkejä, että olisi käynnistymässä itsekseen. Esikoinen painoi syntyessään n. 3 kg ja silti vaikeuksia ponnistusvaiheessa (happivajetta yms. seurauksena, kaikki lopulta ok kuitenkin). Nyt toinen raskaus rv 39+, rd todettu. Ruokavaliolla menty, nyt lopussa arvot nousseet, mutta ei ylityksiä kuitenkaan. Painoarvio kontrollissa rv 36 jo 3 kg. Siitä huolimatta eivät katsoneet tarpeelliseksi kontrolloida seuraavaksi kuin vasta yliaikaiskontrollissa rv 41+4. Mua oikeasti pelottaa, että vauva kasvaa MINULLE liian isoksi. Että nyt me ei selvitäkään säikähdyksellä, kuten esikoisen syntyessä.
Mitä mun pitäisi valittaa, että pääsisin laskettuna aikana ultraan polille?? Olen yrittänyt neuvolassa näistä puhua, mutta ilman tulosta. Varasin ajan jo yksityiselle ultraan, mutta toisaalta mitäs hyötyä siitä kuitenkaan on, vaikka olisikin kasvanut jo isoksi? Voiko yksityinen laittaa lähetteen äitiyspolille?
Mitä mun pitäisi valittaa, että pääsisin laskettuna aikana ultraan polille?? Olen yrittänyt neuvolassa näistä puhua, mutta ilman tulosta. Varasin ajan jo yksityiselle ultraan, mutta toisaalta mitäs hyötyä siitä kuitenkaan on, vaikka olisikin kasvanut jo isoksi? Voiko yksityinen laittaa lähetteen äitiyspolille?