Miten päästä eroon tavasta ottaa illalla siideri tai olut? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juoppoko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juoppoko

Vieras
On jäänyt päälle sellainen ikävä tapa, että iltaisin tekee mieli olutta tai siideriä ja sitten sitä tulee yksi tai kaksi otettua. Haluaisin siitä eroon mutta liha on heikko :/ Mihinkään alkkisparantolaan en kyllä mene, joten olisiko mitään kotikonsteja, millä saisi itseään niskasta kiinni?

Ite otan pari kertaa kuukaudessa, välillä sitten pari kertaa viikossa siideriä saunan jälkeen. Riippuu rahatilanteesta tai sitten fiiliksestä mutta voisit kokeilla pikku hiljaa vähentää siiderin määrää aluksi yhteen tai kahteen kertaan viikossa tai oluen. Alku on hankalaa joka asiassa mutta kun sen pahimman yli pääsee niin sitten se lutviutuu kohdalleen.

Kiva, että oot tässä vaiheessa jo huomannut "ongelman". Meinaan tosta se äkkiä lähtee käsistä ja sitten onkin jo pakko ottaa enemmän kuin pari.

Nyt vaan päätät, ettet ota mitään ja keksit jotain muuta tekemistä siiderien juomisen tilalle.

Tee päätös vaikka yhdestä illasta että et ota ja jos se onnistuu niin nostat tavoitteen 5 päivään ja sitten viikkoon.
ja jätä pullot kauppaan.

Mulla oli joskus sillain että otin eka yhden, kohta kaksi ja sitten kun olin 6 siiderissä päätin että nyt sen on loputtava.
katselin sitten illat telkkaria niin kauan että nukahdin.

mulla oli samaa ongelmaa ennen raskautta. tuli aina otettua vähintään yksi siideri illassa.

usko vaan, se on ensimmäinen askel alkoholisoitumiseen. parempi ottaa itseään niskasta kiinni nyt, kun se on vielä helpompaa kuin sellaisella, joka vetää vinkkupullon illassa.

neuvoksi suosittelisin jotain korvaavaa juomaa kaapit pullolleen ja kaikki alkoholi pois. sitten päätät, minä iltana voit sen pari pulloa ottaa ja vasta sinä päivänä ostat ne kaupasta. toisekseen kehitä itsellesi paljon menoja, joissa ei oikein edes sovi ottaa sidukkaa.

luulisi, että on helppoa, mutta tiedän ettei ole. tsemppiä.

Kiitos kaikille neuvoista! :) Tuota vissymenetelmää oon kokeillutkin ja tykkään sitä lipittää iltaisin, mutta sitten jostain käsittämättömästä syystä tulee niitä oluita ja siidereitäkin ostettua :/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kiitos kaikille neuvoista! :) Tuota vissymenetelmää oon kokeillutkin ja tykkään sitä lipittää iltaisin, mutta sitten jostain käsittämättömästä syystä tulee niitä oluita ja siidereitäkin ostettua :/

sepä se. on niin helppoa kaupassa sipaista kärryyn muutama siideri muiden ostosten joukkoon. eihän niitä sieltä edes huomaa ja niin viattomasti siellä köllöttävät. kukaan ei voisi arvatakaan, että niiden juomatta jättäminen voisi olla ongelma.

hyvä, että olet tarttunut asiaan jo näin aikaisessa vaiheessa. moni sanoo, että 1-2 juomaa illassa ei sinusta vielä alkoholistia tee, mutta jos itse tietää juomisen kuitenkin olevan jotenkin liian tärkeää ja hauskaa, niin silloin se on ongelma. ei kuitenkaan niin paha, että pitäisi ikuisesti kieltäytyä, kuten "oikeiden" alkkisten. nyt on siis hyvä aika rajoittaa käyttöä.

niin ja teistä kaupassa käy se, jolla on vahvempi tahto olla ostamatta sitä olutta/siideriä. Laitatte joka ilta jemmaan ne rahat mitä olisi mennyt siideriin ja olueen, siitä kertyy kuukaudessakin jo iso summa jolla voitte tehdä jotain kivaa!

Yks hyvä keino on kans päättää pitää holiton heinäkuu. Heikot pitää tipatonta tammikuuta, mut vahvat holitonta heinäkuuta.
Kai se ny on paljon helpompi olla talvipakkasilla juomatta, ku kesähelteellä.

homma tääl..iteki tottunu aina ku ipanat menee maate ni avaan yhen tai kaks sidukkaa..en ihan joka ilta mut..esim ke ,pe ja la on sellasii päivii..ja pe otan sit useammankin :( en todellaka halua alkoholisoituneeks ku veljeni on juuri sellainen..