Miten päästä psykologille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Hei, olen täysikäinen mies ja koen että useamman vuoden ongelman pakoilun jälkeen olisi hyvä selvittää ongelmaani. Haluaisin selvittää, mistä päivittäinen ahdistava tilanteeni johtuu. Vaikea selittää mikä minua vaivaa, mutta uskon että saattaisipa minulla olla eräs persoonallisuushäiriö. Itse uskon vahvasti, että epävakaa persoonallisuus, mutta mikäpä se minä olen itseäni diagnosoimaan. Jos ei aivan sellaista ole, niin jokatapauksessa haluaisin selvittää onko tästä olotilasta mahdollista päästä eroon.

Eli miten psykologille voi hakeutua? Uskon että tapauksessani se on parempi vaihtoehto kuin psykiatri. Ja miten se käytännössä toimii? Tarvitaanko vuosien selvittelyä ja tunteiden avaamista vai voiko sen selvittää jollain testillä tai muuten helposti? Minun on vaikea sitoutua normaalistikaan mihinkään, koen että tämä hakeutuminenkin on itselleni ylitsepääsemättömän raskasta.

Laitoin nettivarauspyynnön menemään. Tämä vaan tuntuu todella ahdistavalta ja leimaavalta, kun en haluaisi lähteä tutkimaan tätä, jos kaikki onkin vain omaa kuvitelmaani.. Noh anteeksi melko turhasta aloituksesta :D

Yhteistyössä