S
"sinkku"
Vieras
Olen eronnut 3 vuotta sitten 9 vuoden suhteesta. Itse eroa en ole katunut päivääkään ja olen parisuhteen päättymisestä päässyt yli jo aikaa sitten. Varsinainen ongelma on se, että suhde jätti "traumoja", joista en ole päässyt yli. Oli henkistä väkivaltaa, pari kertaa fyysistäkin, manipulointia, mustasukkaisuutta, kontrollointia, kotiin sitomista, syyllistämistä, vähättelyä sekä seksuaalista hyväksikäyttöä. Suurin "trauma" jäi kyllä seksistä. Mies painosti seksiin eikä huomioinut minua ollenkaan, tyhjensi vain kassinsa ja that's it. Suuttui jos en antanut. Lopulta menetin haluni täysin. Mies olisi halunnut jatkuvasti eikä edes koskenut minuun muutoin kuin seksin toivossa. Hänen mielestään kompromissi tilanteeseen oli harrastaa seksiä joka toinen päivä. Ja näin tehtiin. Olin jotenkin niin alistunut, että en uskaltanut kieltäytyä. Tunsin itseni aina niin likaiseksi ja käytetyksi. Monesti itkin seksin jälkeen. Lopulta sain voimia (terapian avulla) kieltäytyä seksistä kokonaan. Mies jaksoi sitä pari kuukautta ennenkuin halusi erota. Ja minähän suostuin mielihyvin.
Mutta, minua kuvottaa vieläkin ajatus seksistä. Suorastaan ahdistaa ajatus miehestä huohottamassa päälläni. Tekisi mieli käpertyä sikiöasentoon ja itkeä. Tästä syystä minulla ei ole eron jälkeen ollut mitään kontaktia miehiin. Ei yhtään ainutta. Baarissa, jos joku on tullut juttusille, olen heti torpannut. Ahdistaa myös ajatus siitä, että joku olisi sanomassa mitä saan tehdä ja mitä en. Ymmärrän, että minun täytyy päästä näistä asioista yli ennen kuin voin aloittaa uutta parisuhdetta. Jollakin tasolla kaipaan jo miestä rinnalleni. Mutta pelottaa ja ahdistaa. Meneeköhän tämä aikanaan ohi vai voisinko jotenkin auttaa itseäni?
Mutta, minua kuvottaa vieläkin ajatus seksistä. Suorastaan ahdistaa ajatus miehestä huohottamassa päälläni. Tekisi mieli käpertyä sikiöasentoon ja itkeä. Tästä syystä minulla ei ole eron jälkeen ollut mitään kontaktia miehiin. Ei yhtään ainutta. Baarissa, jos joku on tullut juttusille, olen heti torpannut. Ahdistaa myös ajatus siitä, että joku olisi sanomassa mitä saan tehdä ja mitä en. Ymmärrän, että minun täytyy päästä näistä asioista yli ennen kuin voin aloittaa uutta parisuhdetta. Jollakin tasolla kaipaan jo miestä rinnalleni. Mutta pelottaa ja ahdistaa. Meneeköhän tämä aikanaan ohi vai voisinko jotenkin auttaa itseäni?