Miten paljon 50/56/60 cm vaatteita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kannattaa hankkia siis.

Haluaisin ihan lukumääriä, koska ihmiset sanoo vain "ei tarvi paljoa" tai "mulla oli ihan kauheesti" tms. Vaikea siitä sitten päätellä, miten neuvovat. Mikä on sun mielipide?
a) bodyt (lyhyet/pitkät hihat)
b) housut (puolipotku/college)
c) unihaalarit (lyhyet/pitkät hihat)
d) söpöt kyläilyvaatteet
e) muuta (äp on jo): tumput, sukat, hatut...

Kesävauva tulossa.

Niin paljon ettei pyykkiä tartte pestä koko ajan:D Ja onhan se ihanaa. Vauva on vastasyntyneenä kuin nukke. Mä vaihdoin vaatteita monta kertaa päivässä vaikkei olisi tarvinnutkaan puklujen tms takia. Ihan vaan siksi kun oli ihana vaihtaa:D :heart:

Ehkä viisi jokaista? Meillä on ollu kaikkea varmaan 589645674 ja liika on liikaa. :)

Muokkausta: nuo pienet ei välttämättä siis niin kauaa mahdu ja toi 5kpl per vaate olisi ehkä hyvä aloituspakkaus. Ostaa sitten lisää, jos tuntuu siltä, ettei riitä.

Ei paljon. 50 cm mahtuu yleensä 2 viikkoa,, 56 cm 1-2 kk. Riippuu vähän. Esikoinen ei olis tarvinnut kovinkaan montaa vaatekappaletta, mut kuopus enemmän, kun pulautteli paljon. Lyhythihaisia bodeja ei mun mielestä pieni vauva tartte ollenkaan. Auringon takia mä pidin ainakin aina pitkähihaista.

Lisään vielä että ku sairaalasta päästiin, meni vissiin pari viikkoa ennen ku tartti pestä pyykkiä... Vaikka kestovaippoja käytettiin jo sillon:D

Käyttöikä koolle riippuu muksun mallista. Mein poika on niin hoikka että jatkopalojen kanssa 50cm bodyt meni vielä 10cm pitempänäkin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kannattaa hankkia siis.

Haluaisin ihan lukumääriä, koska ihmiset sanoo vain "ei tarvi paljoa" tai "mulla oli ihan kauheesti" tms. Vaikea siitä sitten päätellä, miten neuvovat. Mikä on sun mielipide?
a) bodyt (lyhyet/pitkät hihat)
b) housut (puolipotku/college)
c) unihaalarit (lyhyet/pitkät hihat)
d) söpöt kyläilyvaatteet
e) muuta (äp on jo): tumput, sukat, hatut...

Kesävauva tulossa.

Bodeja ja housuja tarvii aika paljon, mut esim. 50/56cm ei mahdu, jos tulee iso vauva. Niitä ei paljoa kannata hommata. Määrää on vaikea sanoa, riippuu varmaan siitä kuinka usein jaksat pyykätä niitä vaatteita. Voi pärjätä tosi pienellä määrällä, tai jos on laiska pyykkäri, niin niitä tarvii tosi paljon:D

Unihaalareita me ei olla käytetty ollenkaan, vaan vauvat on nukkuneet "päivävaatteilla", iltaisin aina vaihdetaan puhtaat tietysti.

Söpöjä kyläilyvaatteita tuli paljon lahjaksi, joten niitä en myöskään itse ostanut.

Lisäksi mun mumma kutoi hienot villavaatteet, jotka oli kätevät talvella

:)

Alkuperäinen kirjoittaja Heila:
Mulla on noita kaikki melkein kaksi äitiyspakkauksellista :whistle: Ja puolet jäi käyttämättä kun en niitä uusia halunnut "sotkea" :/

Mä taas vaihdoin ja vieläkin vaihdan (ihan liikaa vaatteita ) pojalle vaatteita pakkomielteenomaisesti, "että ehtii käyttää kaikkea ennen ku jää pieneksi". Siksi välillä kauppareissutki melkee pyhäkuteissa:D

Ihan vastasyntyneellä tykkäsin kietaisupaidoista enemmän kuin bodyista

On aika vaikeata sanoa tarkkaa lukumäärää. Riippuu paljon siitä kuinka paljon on varaa ja millaiset kuivaustilat on.

Bodyt ainakin kolme jokaista, yksi päällä yksi pesussa ja yksi varalla.
Puolpotkarit samoin ainakin kolmet. Collegehousuja ei tartte ollenkaan välttämättä noin pienelle.
Unihaalarit kans kolmet ainakin. Meillä noi ka/s aikaisempaa on ollut unipuvuissa oikeestaan ekan kk kokonaan.
Söpöilyvaatteita tarpeen mukaan. Siis ihan perus body/puolpotkarit on kivat kylässä.

Hellehattu, ohuita sukkia, harsoja, trikoinen ohut peitto. Trikootakki tai muu ohutta kangasta takki tai sitten vetoketjullinen huputon college asu, takki/housut.

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Ehkä viisi jokaista? Meillä on ollu kaikkea varmaan 589645674 ja liika on liikaa. :)

Muokkausta: nuo pienet ei välttämättä siis niin kauaa mahdu ja toi 5kpl per vaate olisi ehkä hyvä aloituspakkaus. Ostaa sitten lisää, jos tuntuu siltä, ettei riitä.

samaa mieltä

Okei, kiitos vastauksista! Varsinkin teille, joilta tuli tarkat määrät! On jo yli 5 jokaista hallinnassa (lähemmäs 10 kaikkia paitsi haalareita ja sukka/tumppu/myssy-osastoa) eli ainakin alkuun pärjätään. Ja pääsen kai kauppaan ja osaan käyttää meidän pyykkikonettakin...