Miten paljon ajattelet?

ImpiEllenAnna

Aktiivinen jäsen
21.04.2004
8 208
0
36
Olin tänään kuuntelemassa Mato Valtosen esitystä luovuudesta.. oli varsin mielenkiintoinen ja hyvin havainnollistettu juttu.. kyllä huomasi, että oli ammattiesiintyjä puhumassa.. :D

Sellanen jäi erityisesti mieleen, kun Mato sanoi, että tutkitusti ihmiset eivät ajattele paljon.. katsotaan vain televisiota tai kuunnellaan Lauri Tähkää ajaessa.. :D Mato käski kokeilla sellaista, että sammuttaa telkun tai sen radion niin hetken päästä alkaa ajatuksia tulvimaan..

Kotiin ajellessa mietin, että mulla on just toisinpäin.. mä en pysty kunnolla keskittymään mihinkään kun pää on niin turkasen täynnä ajatuksia.. yleensä vielä sellasia ajatuksia, mitä ei olis pakko ajatella just sillä hetkellä.. välillä mun on pakko laittaa musiikki autossa kovemmalle ja oikeen keskittyä kuuntelemaan sitä kun muuten en saa päätä selväksi.. toisin sanoen, mun on pakko päästä välillä hetkeksi irti niistä kaikista ajatuksista, ideoista ja haaveista mitä mun päässäni liikkuu koko ajan..

Mitenkäs teillä, ajatteletteko vai ette? :D

Mä oon huomannut, että parhaat ideat syntyvät aina aamulla suihkussa. Eli siis heti heräämisen jälkeen. Johtuu tietenkin siitä, että yön aikana alitajunta on ehtinyt työstää edellisen päivän ajatuksia...

Mutta varsinaiseen asiaan. Kyllä mä huomaan ajattelevani kaikennäköisiä syvällisyyksiä kaikkein eniten esim. lenkillä ollessani, kun ei ole liikaa taustamelua, vaan keskittyy liikkeeseen. Silloin on ajatus kirkas :). Eli luovaa työtä musiikki, telkkari ym. kyllä häiritsee, ehdottomasti.

Alkuperäinen kirjoittaja umbrella78:
Mä kyllä ajattelen välillä ihan liikaakin. Harvoin katsoin tv:tä, mutta välillä laitan sen päälle ihan siks, että sais ajatuksistaan lepotauon :whistle:

sama, tuntuu että mä oon ainut joka on ajatellut asioita. musta tuntuu että ajattelen liikaa, mun mies sanookin mua dramaattiseksi B) mutta sitähän mä olen :xmas:

Mulla on kanssa vähän samantyylistä kuin sulla. Koulussa oli vaikea keskittyä, kun oli niin paljon asioita mielessä. Iltaisin en meinaa saada unta. Olen monesti niin innostunut jostain ideasta tai sitten päivän tapahtumat pyörii voimakkaasti mielessä. Joskus huomaan, että ihmisten suut käy, mutta itse ajattelen ihan omia juttuja.

Ihminen kyllä minusta luopuu melko helposti omasta ajattelustaan, kunhan saa viihdettä/vapaa-aikaa tilalle.

Melko pureksimatta yleensä niellään kaikki mikä tuutista tulee-Eli periaatteessa ajatellaan esim. toimittajan valmiiksi pureksimia ajatuksia- olisikin hyvä jos esim. uutisiin laitettaisiin välillä täyttä tuubaa sekaan ja katsottaisiin moniko sen sieltä huomaisi, opetettaisiin kriittistä suhtautumista..
Itsekin toki sorrun tuohon, mutta ainakin jos jokin asia jää epäilyttämään niin pyrin kurkistamaan lähteiden taakse.

Ajattelen. Siis olen.
Ajattelen aika paljonkin, mutta omien ajatuskulkujeni kohdalla en näe sitä yksinomaan myönteisenä.
Mulla ajatukset usein jumittuu tiettyihin kehiin, joista on vaikea sitten päästä ja päästää irti.

Minä tarvitsen pienen annoksen ajattelusta vapautusta. Ja saan sen katsomalla televisiota, lukemalla tai notkumalla täällä.

En kykene enää ajattelemaan järkevästi
mun aivotoimintani on laskenut koiran tasolle : lapsi huutaa -> ruokaa jne.. Sen siitä saa kun valvoo monta vuotta putkeen :/

Yhteistyössä