Miten paljon teidän 4-5v pojillanne on leluja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a...p
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

a...p

Vieras
Ja miten olette järjestäneet säilytyksen? Pojalla on mielestäni suht iso huone ja silti tuntuu, ettei mihinkään enää mahdu. :( Hänellä on tilanjakaja jossa on 13 korillia leluja, lisäksi 5 isoa laatikollista (sisältää ison junarada, dubloja ja plastoja tms isoja autoja)... Lisäksi vielä parkkitalo ja jääkiekkopeli mitkä ei mahdu mihinkään :(. Onko meillä poikkeuksellisen paljon leluja vai miten te muutte saatte lelut mahdutettua kaappeihin?

Mä olen rankalla kädellä karsinu leluja ja vielä tarttis karsimista. Nykyään kuitenkin sängynaluslaatikoihin mahtuu lelut, paperit, värityskirjat ja kynät on kirjoituspöydän laatikoissa ja kirjat pienissä kirjahyllyissä. Osa leluista on pikkuveljen huoneessa, olen vaan suunnilleen koittanu jakaa lelut kahteen huoneeseen.

Teillä kuulostaa olevan ihan hulluna kyllä leluja! :D Mun mielestä on ihan liikaa ku pienemmän pojan huoneessa on yks laatikollinen pehmoleluja ja n.6 erikokoista laatikollista muita leluja.

Paljonhan tuolla meidän 5 v pojalla on leluja.

Tilaavievät Plaston autot/traktorit ja Duplot on jo ajat sitten pistetty kiertoon, samoin pehmolelut (niitä on vain muutama, ne tärkeimmät). Parkkitalo ja autorata ovat kaapin päällä, lautapelit kaapissa, Legot laatikoissa hyllyssä, Bakuganit/Gormitit/yms ovat sängyn alla laatikossa, ritarilinnat ja merirosvolaivat härpäkkeineen on sänkyyn kuuluvassa hyllykössä.

Huone ei ole järin suuri & siinä asuu myös 7 v tyttö jolla on rutkasti leluja, mutta hyvin kaikki huoneeseen mahtuu ja jää vielä leikkitilaakin.

Kaapissa on vaan lautapelejä yhdellä hyllyllä, ja rooliasuja toisella. Muut lelut on laatikoissa hyllyllä, yms.

Onko teillä aina noin paljon leluja esillä? Meillä on vuorotellen junarata tai duplot esillä ja sitten on sekalainen seurakunta muita leluja, leikkihella ja parkkitalo. Pääasiassa lapset leikkii kuitenkin junaradalla ja legoilla tai sitten eivät tartte ollenkaan leluja ja tekevät peitoista majaa yms.

Lastenhuoneessa meillä on kirstu leluja varten ja tarkoitus oli laittaa siihen lukko, mutta ei olla sopivaa löydetty, joten se on nyt olu sekalaisia leluja varten ja sen lisäksi on yksi hylly, jossa on lokerikko pikkutilpehöörille ja alahyllylle mahtuu junarata- tai dublolaatikko. Osa leluista on myös olkkarin puolella korissa.

mä oon myös aika rankalla kädellä karsinu leluja. esim kaikki isot plaston autot oon vieny ulos ja niillä leikitään ulkona, onhan noita leluja kummiski monta laatikollista, ihan liikaa. mul on kaikki "lajilteltuna"koreihin/laatikoihin, esim legot omassa laatikossa, pikku autot omassa, isot autot omassa, keskikokoset autot omassa, junarata omassa, palapelit ja muut pelit ovat kaapissa. Sit laatikoston päällä on esim muumitalo ym. sit kaapissa on omissa laatikoissa autoradat ym.. onhan siin olu järjestämistä, mutta mielestäni nyt on hyvä ratkaisu.

Meillä esikoisella ei ole tuollaisia määriä leluja. Mä otan kirpparipöydän vähintään kerran vuodessa jossa myyn pois lasten vanhoja vaatteita + leluja. Oon myynyt surutta kaikki pojan vanhat lelut pois millä ei enää leiki yhtään. Toki olen kysynyt häneltä luvan ja antanut ottaa takaisin lelulaatikkoonsa jonkun jos on kokenut sen olevan tärkeä vaikkei sillä ole aikoihin leikkinytkään. Niillä myytyjen lelujen rahoilla poika on sitten saanut ostaa itselleen yhden uuden lelun/kirjan/pelin tilalle joten luopuminen vanhoista on käynyt kivuttomasti.
Pojalla on huoneessaan legolaatikko, työkalupakki + pöytä, piirrustustarvikkeet, muovailuvahat, supersankarilaatikko (turtles, spiderman,batman yms. tavarat), lattialla automatto ja autorata sekä laatikossa junarata lisäosineen. Niin ja sängyssä pari pehmolelua.

Meillä on kahdella lapsella yhteensä (3 ja 4v.) yksi iso laatikko duploja, pienempi pikkulegoja, isohko kori sekalaista lelua, yksi loota junaradalle, yksi pieni loota autoille ja yksi pehmoleluille. Lisäksi on parkkitalo isompana leluna. Ei muuta.

Yhteistyössä