miten paljon teidän miehet juo?

Mansikkamäki

Jäsen
14.02.2007
285
0
16
Ja kuuluuko perheeseen lapsia?

Paljonko on mielestäsi liikaa alkoholia?

Meillä ollaan tilanteessa, että olen huomauttanut miehen alkoholin käytöstä nyt muutaman kerran ja alkaa usko loppua. Oon aina ajatellut, että mulle ei aikuisen miehen viinan juonti kuulu, mut kun saunakaljat käsittää six-packin kaljaa, muutaman pitkän olut tölkin ja 0,7l kossupullon kahdessa illassa niin mulle se on liikaa. Sit ukko ihmettelee kun seksi ei kiinnosta, mut ei todellakaan kiinnosta kun toinen on aina vapaalla kännissä...

Oonko nipo vai kuluuko alkoa liikaa? Joka viikko ei ole useampaa vapaata peräkkäin, mut joka vapaalle kuuluu kalja.

Kuulostaa tosi paljolle, varsinkin säännöllisesti juotuna! No, oma mieheni juo enimmillään esim. kolme kaljaa saunassa/pihahommissa ja puoli pulloa viiniä aterialla, nämä siis voisi joskus mennä yhden päivän aikana, yleensä kuitenkin vähemmän. Väkeviä ei juo.

Itse en juo ollenkaan ja mies saattaa ottaa pikkuisen konjakkia,viiniä tms. harrastus porukan ja työpaikan pikkujouluissa/kesäjuhlissa pari kertaa vuodessa,mutta muuten ei hänkään alkoi kuluta. Ja ollaan lapsiperhe,3 lasta meillä.

Joitain annoksia vuodessa, vähän siis. Enemmänkin voisi juoda jos juotuttaisi, mutta aloittajan miehen alkoholin käyttö olisi minulle ihan liikaa. Ja lasten seurassa selkeää tai toistuvaa humaltumista en hyväksy.

Meillä lapset 3v ja 8kk, mutta ei mies juuri juonut ennen lapsiakaan.

3 kertaa vuodessa saunakaljan, suunnilleen yhtä usein ottaa yhden iltasella ihan muuten vaan ja ehkä sen kolme kertaa vuodessa käy kavereidensa kanssa istumassa iltaa. Mutta näihin jälkimmäisiin liittyy yleensä ruokailukin, eli eivät mene ns. vain ryyppäämään.

Lapsia 4 ja mun nähdäkseni tämä määrä on ihan ok. Itse otan harvemmin, sillä en koskaan ota edes yhtä "ihan muuten vaan" ja ulkona käyn kahdesti vuodessa.

Liikaa olisi meidän perheessä se, jos mies ottaisi joka viikonloppu pari-kolme annosta tai vastaavasti kävisi joka kuukausi "ryyppäämässä".

Mies ex alkoholisti,ollut raitus 6 vuotta ja hyvä näin ! en jaksaisi niitä"miesten iltoja" tai iltaännittelyä yms. itse sen sijaan juon harvoin ehkä yhden annoksen 2kuukaudessa.

Yleensä n. Kerran viikossa sikspäkki kaljaa tai joskus pullo viintä. Harvemmin ottais kahtena iltana. Ei muuten juuri tisduttele paitsi esim. Grillatesa voi otta oluen safkan kanssa.

2lasta. Tämän viikon saldo 2puolen litran olutta perjantaina. Aika normi viikko. Ei lutrata, eikä koskaan juoda mitään viinoja, mutta alkoholi ei myöskään ole mikään tabu. Se olut voidaan hyvin juoda lastenkin nähden. Tykkään tästä tavasta.

Mies on ollut täysin ilman alkoholia kohta 9 vuotta. Alkoi työpaikan vedonlyönnistä ja sen voitettuaan totesi, ettei tarvii alkoa mihinkään. Just pe oli ollut tilanteessa, jossa oli avattu 1500€ maksava viinipullo, mutta ei ollut maistanut sitäkään.

Itse juon saunasiiderin ehkä kerran kuukaudessa. Kesällä vähän useammin, talvella harvemmin. Vielä harvemmin lasin viiniä ruoalla. Ostan vain piccolopulloja kotiin, koska isoa ei kannata viemäriin kaadettavaksi avata, ja niissä on harvoin hyvää viiniä.. Ystävien kanssa istutaan iltaa muutaman kerran vuodessa, silloin pikkuisen enemmän.

Lapsia on kolme eivätkä he ole koskaan nähneet vanhempiaan päihtyneenä tai krapulassa. Sanoisin, että tilanne hallinnassa :)

Ei tällä hetkellä yhtään, koska on mun tukena kun itse olen nyt viinaton.
Muuten se käy kavereiden kanssa välillä bilettämässä ja juo pari kertaa viikossa 1-3 annosta illalla.

Mielestäni niillä määrillä ei ole niinkään väliä vaan sillä, millainen käytös toista osapuolta häiritsee. Paitsi että AP:n mies juo kyllä siihen tahtiin, että terveys tuossa menee muun lisäksi.

Viikossa menee helposti kori kolmosta ja toinen kori ykköstä. Humalan mies juo suunnilleen kerran kesässä. Eikä mua kyllä haittaa hippuakaan, vaikka miehellä on käytännössä aina vapaa-ajalla tölkki kädessä, koska ei mies silti kännissä ole.

Juotiin "paljon" sinkkuna. Käytiin viihteellä arkisinkin. Ei siis mitään juoppoja, mutta tykättiin juhlia :D Lapsi tuli - kumpikaan ei juo oikein. Viinilasi - pari voidaan juoda häissä tms. Alkoholi ei kuulu meillä enää muuten kuin nauttimiseen ruuan kanssa. :)

Ryyppykausina juo joka perjantai ja lauantai itsensä humalaan. Määriä en tiedä, koska en anna kotona juoda, mutta jos tulee reissultaan kotiin, niin on umpihumalassa. Olen kyllä sanonut, ettei tarvi kotiin humalassa tulla. Aika usein juo arki-iltaisinkin, mutta ei silloinkaan kotona. Ja onhan tuo liikaa kaikkien muitten mielestä, mutta ei mun miehen mielestä. En pysty asiaan mitenkään vaikuttamaan.

Alkoholistin lapsena etsiin aikoinani miehen jolle alko ei ole mitenkään merkityksellinen. Juo humalahakuisesti kerran vuodessa saunaillassa, muuten on saunakalja ruokaviinilinjalla. Joskus illalla saattaa ottaa tujauksen konjakkia, ei ole humalassa ikinä lasten aikana ollut, saunail. lastakin tuli viimeksi melko selvänä itselläni oli meno samana iltana myöhempään, eli jäi lasten kanssa sitten kotiin. Lapset olivat vaihdon tapahtuessa jo nukkumassa.

Yhteistyössä