miten paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja domino
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

domino

Vieras
uskallan antaa päivässä 1v3kk ikäisellä pojalle keksejä?
poika on ihan hulluna kaikenmaailman kekseihin, makeisiin että vähemmän makeisiin.

Ja miten paljon teillä tämän ikäiset juovat päivässä/ syövät?

Meillä poika juo varmaan joku 8-10dl päivässä ja syö kolme lämmintä ateriaa, välipalat, aamu ja ilta palan.

Eikai niitä keksejä ainakaan suositella ihan päivittäin syötäväksi?!
Meillä on maisteltu vasta muutaman kerran keksiä, hyvin maistuu, mutta en ole kovin usein antanut. Tenava kohta 1,5v. Ruoka maistuu muutoin hyvin, aamu- ja iltapuurot, 2 lämmintä ateriaa ja 1-2 välipalaa. Ja maitoa menee n. 6dl päivässä ja janojuomana vesi.

Kyllä meillä annetaan keksiä joka päivä... Huono tapa, mut menee välipalana tai kiireessä mukavasti pikku murkinana... muksu tykkää kanssa... Ite oon ollut kans pienenä oikea keksihiiri, mut nyt isompana en niistä niin piittaa...

kannnattais varmaan ajatella että kekseissä on sokeria ja paljon,miltä lapsienne hampaat näyttää vuoden päästä...vaikka pesisitte!!!mun mielestä ei kannata edes opettaa moisille herkuille anna mielummin vaikka näkkileipää ja voita päälle!!!!!!!!!!!!!!!

Kekseissä on paljon epäterveellistä ns. kovaa rasvaa. Sipseissä rasvaa on 30%, suklaassa jopa 35% ja kekseissäkin 24%.

http://www.yle.fi/akuutti/arkisto2001/270301_d.html

Niin, kyllähän lapset makeasta pitävät jos sitä vaan saavat, mutta aikuinen on se joka määrää ja päättää koska sitä saa ja koska ei. Meillä tulisi kuuloonkaan, että joka päivä syötäisi keksiä. Koska en myöskään itse syö joka päivä herkkuja, niin saati sitten lapsi, joka ei vielä onneksi edes osaa pyytää niitä. Jos ollaan kysässä tai on vieraita, niin sitten poika voi saada yhden pienen keksin tai maissinaksuja, mutta ei muuten. Toivottavasti hampaat pysyy näin ehjinä eikä tuu myöskään liikaa masumakkaroita.

Yhteistyössä