Miten parantaisin mahavaivaisen vastasyntyneen yöunia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Vauvalla ikää vasta 2 viikkoa ja mahavaivat on nyt äityneet melko ikäviksi. Päivät menee ihan ok manducassa, mutta yöt on nyt yhtä tuskaa. Vauva viihtyisi tissillä vaikka koko yön (varmaan helpottaa oloa tilapäisesti, mutta pahentaako kaiken kaikkiaan?), mutta ei osaa olla siinä makuuasennossa -> mun pitäisi istua ja pitää tissiä vauvan suussa koko yö. Syönnin jälkeen vauva herää n. 15-60 minuutin kuluttua huutaen. Rauhoittuu kun kannan sylissä hetken/imetän, mutta sama toistuu aina uudelleen. Viime yönä pisin unipätkä oli 45 minuuttia. Kyllähän mä vielä jaksan, mutta kuinka kauan.

Eli mikä toimisi vai toimiiko mikään muu kuin aika tähän ongelmaan?

[QUOTE="a p";22483252]Pitääkin kokeilla. Montako kertaa teillä siellä käytiin?

Kapalo on ja sängynpääty on nostettu.[/QUOTE]

Pari, kolme. Sitten vyöhis opetti, kuinka itse voi auttaa kotona. Aika helppoa periaatteessa.

Ai niin... unohdin, että joskus oireet saattavat pahentua hetkellisesti, ennen kuin katoavat. Ja jos hoidosta ei ole hyötyä, ei se myöskään pahenna.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
entä oisko rela tipoista hyötyä?Iltakylpy ja päälle vauvahierontaa vauvaöljyn kera(vauvahierontahjeita löytyy googlaamalla).Koukistele vauvan jalkoja vatsan päälle koukkuun ja suoraksi ja sivele kevyellä painalluksella kylkiluitten välistä alaspäin alas asti.

[QUOTE="nyyti";22483295]entä oisko rela tipoista hyötyä?Iltakylpy ja päälle vauvahierontaa vauvaöljyn kera(vauvahierontahjeita löytyy googlaamalla).Koukistele vauvan jalkoja vatsan päälle koukkuun ja suoraksi ja sivele kevyellä painalluksella kylkiluitten välistä alaspäin alas asti.[/QUOTE]

Meillä relat pahensi asiaa kun ovat öljypohjaisia. Ennemmin esim kapseli joka maitotilkkaan sekoitetaan.

Ootko nostanut vauvan syönnin jälkeen röyhtäisemään? Oman ruokavalion tarkistus myös voi auttaa, mä oon huomannut että ruisleipä ja omena on ainakin aiheuttanut vatsavaivoja meidän vauvoille.

Meillä oli myös vauva heti alusta hyvin itkuinen ja tyytymätön, nukkui vähän ja senkin levottomasti, maha vaikutti olevan kipeä. Rinnalla ollessa rauhoittui..Syyksi paljastui maitoallergia. Lääkäriin hakeuduttiin n. kuukauden ikäisenä, kun ei tuntunut olevan koliikkiakaan, tilanne parani heti kun vauva sai oikeanlaisen korvikkeen ja minä aloin imetysdieetille.

Yhteistyössä