Miten parantua PIKANA?? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Matkalle pitäis päästä, terveenä!!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Matkalle pitäis päästä, terveenä!!!

Vieras
Ollaan koko perhe lähdössä Kreikkaan maanantai-iltana ja tilanne on nyt tämä:

Minulla kurkku toista päivää kipeä ja pientä lämpöä (olen raskaana)

6v lapsella nuhaa, yskää

4v lapsella nuha ja nyt aamulla nousi 37,7 kuume

Mies terve, toistaiseksi :)

VINKKEJÄ!!!!!!!!

Mulla ainakin kipeä kurkku paranee usein vain sillä että pitää kaulaliinaa 24/7. Panadol hot on aika hyvä olonparantaja ja kreikkalaisissa apteekeissa on varmasti flunssan "superlääkkeitä", joita ei saa Suomesta ilman reseptiä.

minä vannon actimelin nimeen! Itse juon semmosen 6-packin päivässä kun olen kipeä/tulossa kipeäksi, syön vitamiineja, pesen käsiä tiheään ja koitan levätä. Niin ja syön extra terveellisesti ja yleensä en edes ehdi sairastua sen pahemmin :)

Kannattaa juoda teetä ja hunajaa, syödä hedelmiä, pitää kaulaliina kaulassa ja laittaa sukat jalkaan eli lämpimästi päälle ettei saa palella. Pitää nukkua tavallista enemmän, se on paras apua ettei ainakaan liiku raskaasti vaan lepäilee, voi ottaa myös kuumetta alentavaa lääkettä ja flunssalääkkeitä. Nuhaan auttaa niistäminen (kädet pitää pestä niistämisen jälkeen) ja nenän putsaaminen suolaliuoksella ja kurkkua voi kurlata suolavedellä. Kurkkukipuun auttaa kuuman juomisen lisäks myös kylmä juotava ja vaikka mehujää turruttaa hyvin kurkkua. En tiedä onko näistä apua että kaikki paranisitte matkaan varten, mutta näitä kannattaa koittaa, ei siinä mitään menetäkkään, joskus toimii mulla ja joskus ei. Paranemisia!

Yhteistyössä