Miten pian akne paheni pillereiden jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaunis (vai ei) morsian?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kaunis (vai ei) morsian?

Vieras
Osaako kukaan kertoa, miten pian mahdollinen akne pahentui pillereiden lopettamisen jälkeen?Olen syönyt pillereitä yli 10 vuotta ja olisi tarkoitus lopettaa ne pian.

Minulla on todettu joitakin vuosia sitten PCO, kun pidin hetken taukoa pillereistä, ja nytkin Yasmin pillereitä syödessäni aknea on jonkin verran. Olen menossa naimisiin huhtikuun alussa enkä haluaisi naaman kukkivan häissä kovin paljon.

Olen kuitenkin lopen kyllästynyt yhä pahenevaan ihon kuivuuteen ja muihin pillereiden sivuoireisiin. Haluaisin lopettaa pillerit mahdollisimman pian - myös siksi, että voisin alkaa yrittää lasten hankintaa (ikää jo 33v.).

Osaatteko siis sanoa, voiko akne räjähtää pillereiden loputtua jo parin viikon päästä? Ajattelin lopettaa pillerit n. kuukausi ennen häitä. Mutta mietin, onko se järkevää...

Hei,
Kun lopetin Diane novat, suunnilleen 3-4 kuukauden kuluttua iho oli huonossa kunnossa. Jasminen jalkeen iho huononi nopeammin, tosin niita olin syonytkin vain muutaman kuukauden (eivat sopineet), kun taas diane novia soin muutaman vuoden ajan. Kuvittelisin, ettei iho kuukaudessa ehdi huonontua, mutta ehka itse lopettaisin vahan myohemmin ihan vain varalta.

Muista muuten, etta heti pillereiden lopettamisen jalkeen on suurempi riski tulla raskaaksi:-)

aknesta ennen pillereitä mutta niiden lopettamisen jälkeen kasvoni kukkivat noin 10kk. Ei se silloinkaan aknea ollut mutta finnejä oli ihan tarpeeksi asti. En suosittele pillereiden lopettamista juuri ennen häitä sillä finnit tulevat aika pian lopettamisen jälkeen. Jos haluat pelata varmemman päälle, lopeta pillerit nyt tai vasta häiden jälkeen. Minulle tulee vieläkin muutamia näppyjä mutta eivät enää ole niin pahoja.

Hei!

Minä lopetin pillerit (diane novat) toukokuussa. Akne tuli aika pian ja paheni pahenemistaan, joten viimeisimmistä menkoista aloitin taas pillerit, vaikka en olisi halunnut.

Kävin tuossa välissä jo ihotautilääkärilläkin, mutta eipä tullut apua sieltäkään...Itselläni on myös endometrioosi, joten kuukautiskivut pahenivat sen verran, että senkin takia sitten aloitin vastahakoisesti ne pillerit. Tämä mun kokemus.

No, tässä kun kattelen valtavia, kipeitä paiseita naamalla, kaulalla ja rinnuksissa, niin aika helppo sanoa, että hormoonit kropassa tuntuu ehdottomasti paremmalta vaihtoehdolta!

Nim. kohta vuoden aknea kestänyt 33-v

Minullakin nuo finnit melkein vuoden kasvoissa ja kaulassa olivat mutta nyt ovat menossa ohi. Mielestäni melko vähäinen aika ihmiselämän pituudesta ja kun ajattelee pillereistä saatavaa hormonimäärää.

Yhteistyössä