Miten pian imetyksen loppumisen jälkeen kuukautiset alkaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja RockMummy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

RockMummy

Jäsen
20.09.2008
352
0
16
Miten pian imetyksen loppumisen jälkeen teillä on alkanut kuukautiset? Mulla on imetyksen loppumisesta jo melkein kaksi kuukautta ja kuukautiset ei ole vieläkään alkaneet ja raskauden mahdollisuutta ei pitäisi todellakaan olla koska olemme käyttäneet kondomia ehkäisykeinona.

Mulla imetyksen lopettamisesta pian 5kk eikä menkkoja näy. Tosin mulla on normaalistikin kaikenlaista häröä kierrossa, joten en edes ihmettele menkkojen puuttumista.

Kaikissa kolmessa tapauksessa menkat ovat alkaneet täysimetyksen aikana kahden kuukauden päästä synnytyksestä.

Kaverillani alkoi vasta vuoden päästä synnytyksestä eikä ollut edes imettänyt enää puoleen vuoteen!!

Eli melkosen yksilöllistä tämäkin.

Menkat alkoi heti 5 viikkoa synnytyksesta ja ihan saannolliset vaikka imetin vauvaa 8kk! Etta saattaa tosiaan olla yksilollista. Etukateen olin innoissani ettei olisi kuukautisia, mutta tietenki minun kohdallani nain sitten kavi.

Synnytyksestä on aikaa kolme kuukautta, imetys loppui jo aikaisessa vaiheessa valitettavasti maidon ehtymisen vuoksi, johon johti mm. rintaraivarit jne. Helpottavaa siis tietää että mitään hätää ei vielä ole, jos muillakin on kestänyt menkkojen alkaminen uudelleen. Mulla on normaalisti tosi säännöllinen 28pv kierto.. Ehkä sekin kun synnytyksestä on noin vähän aikaa, niin vaikuttaa asiaan. Ei niitä menkkoja kieltämättä ikävä ole. :)

ap, odottele rauhassa :) Synnytyksestä on tosiaan melko vähän aikaa ja se varmasti vaikuttaa. Veikkaan että saat menkat elämääsi sulostuttamaan ehkä piankin koska imetys on loppunut...

Yhteistyössä