Miten pidät kuivausrummun siistinä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Joka kerran tyhjennän nukkasihdin mutta siitä huolimatta koneeseen jää tosi paljon nukkaa. Koneen etuosassa on yksi sihti minkä päälle jää kerros nukkaa. Sen tyhjennän. Ovessa on pois nostettava nukkasihti jonka tyhjennän. Mutta oven sisäseiniin jää nukkaa samoten oven tiivisteisiin. Tuonne oven sisään ei pääse oikein millään. Ja tiivisteetkin tosi hankalat pyyhkiä.

Mullakin siinä ovessa olevaan koteloon, jossa se nostettava suodatin, jää tosi paljon pölyä. Eikä sitä sieltä saa edes imuroimalla. Yksi konsti olis puhaltaa kompuralla, mut missäpä ne pölyt sit on... :|

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mä imuroin sihdit aina ennenkun otan pyykit pois sieltä,siis siitä edestä ja sitten sen nostettavan.

Joka kerta :O . Meillä tulee pyykkiä n 3-4 koneellista päivä tai sit parin päivän välein se10 koneellista. Eli aika urakka. En tosin kuivaa vaatteita rummussa et rummun käyttö vähempää.

Meilläkin jää (LG:n rummussa) nöyhtää oveen sen puhdistettavan nukkasihdin ympärille. Sieltä on tosi hankalaa putsata. Muutaman kerran vuodessa kiedon märän rätin tiskiharjan ympärille ja sörkin ylimääräiset nukat pois. Ja puhdistan myös luukun tiivisteet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mullakin siinä ovessa olevaan koteloon, jossa se nostettava suodatin, jää tosi paljon pölyä. Eikä sitä sieltä saa edes imuroimalla. Yksi konsti olis puhaltaa kompuralla, mut missäpä ne pölyt sit on... :|

Oon minä joskus tehny niin että ottaa tarpeeksi pitkän luutun mikä yltää läpi ja sillä sit hinkkaa. Muttei todellakaan joka kerta viitti.
Menee vaan äkkiä tukkoon se veden kondensoija tai mikä nyt onkin kun ei saa noita pölyjä kunnolla pois.
Edellisessä koneessa oli siinä koneen etureunassa se nukkasihti ja se oli vielä hankalampi.