Miten pipoa voi löysätä, kun on liiiiiiian kireellä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja synkkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

synkkää

Vieras
Kotiäitiyskö musta on tehnyt hirveen nipon ja raskaan ihmisen. Mies sanoo aina että älä ota elämää niin vakavasti ja ota rennosti ym. EN OSAA! Hirveet kilarit saan kaikesta ja nipotan kodin siisteydestä ja lastenhoidosta ja kaikesta. EN osaa ottaa omaa aikaa, aina se jää.

En kuitenkaan ole masentunut tms. Tykään olla kotona ja hoitaa lapsia. Tosin hermot menee nykyään niihinkin melko usein. 5-vuotias on lievästi autisti, niin kaikki on niin hiton vaikeeta ja säätämistä. Täytyy noudattaa kaikessa järjestystä tai sekoo.

*huokaus*

Täällä samanlainen kotiäiti ja tuntuu,että joulun odotus vielä lisää pipon kireyttä. Yritän ulkoilla illalla, kun mies tulee töistä niin ainakin vähäksi aikaa helpottaa mulla. Tsemppiä vaan!

Tuttua niin tuttua. =)
Mulla on pipo julmetun kireellä kasvatuksen suhteen. Kaks tyttöä, ja tuntuu että koskaan ei voi joustaa. JOs isä yrittää hiukan joustaa ni taas kuuluu jäkätystä minun suunnaltani.
Lapset on nyt 7 ja 9 ja nyt tuntuu että voi alkaa löysäämään. Lapsetkin sit välillä ihan hoomoilasena ku äiti pistääki ranttaliksi. Eivät voi käsittää! =) Mut hauskempaahan se on jos ei olis pipo niin tiukassa. Ja täälläkin on erityislapsi joka tarvii sitä rutiinia ja jatkuvuutta (asperger) ja siksikin varmaan jääny tiukkis päälle. HÄnen kans ku vähän löysää pipoa ni ei osaa enää lopettaa vaan mene ihan ranttaliksi. Helpompi vetää tiukkaa linjaa koko sakille. Valitettavasti iskäkin joutuu välillä sen tiukkiskasvatuksen kohteeksi.. hups.

Nyt vaikuttaisi siltä, että tän ketjun mammat tarvitsisivat vähän etäisyyttä ja omaa aikaa. Miten olis joku ihanan rentouttava harrastus yhtenä iltana viikossa, noin niinku alkuun? :) Itestäni oon huomannut, että jos kaikki päivät vain pyörin kotona ympyrää, pienet asiat paisuvat ihan tolkuttomiin mittasuhteisiin. Alkaa tahmaiset sormenjäljet jääkaapin ovessa ärsyttää enemmän kuin olisi syytä...

Yhteistyössä