Hae Anna.fi-sivustolta

Miten pitää mielialaa yllä työttömyyden aikana

Viestiketju osiossa 'Ihminen hädässä' , käynnistäjänä Työtön +40 nainen, 23.02.2018.

1. Työtön +40 nainen Vierailija

Keinoja on paljon, mutta tuntuu ettei vieläkään riitä

Positiivista ajanviettoa olen tehnyt seuraavasti:
    1. Työpaikkoja hakien, tein jopa videocv:n.
    2. Kotia siivoten
    3. Lenkkeillen 2-3krt/viikko
    4. Vapaaehtoistyössä 2krt/kk
    5. Iäkkään äidin kauppareissukuski ja apulainen 1krt/vk
    6. Miehen kanssa juttelu ja puuhastelu
    7. Siskojen ja ystävien kanssa jutustelu viikoittain useamman kerran, toisen siskon lasten hoito tarvittaessa

Negatiivisia ajanviettotapoja
    1. Myöhään valvominen 1-3 yöllä
    2. Myöhään herääminen 8:30-10:30 aamulla
    3. Politiikan seuraaminen ja nettikeskusteluihin osallistuminen negatiivissävytteisesti
    4. Ihmisten vihaaminen - kaikki menneet ja nykyiset vääryydet tulee mieleen voimakkaasti
    5. Itsesäälissä rypeminen - oman elämän pilalle meneminen, potentiaalin hukkaan heittämisen turhuus,
    6. Vietän paljon aikaa kotona, tulee halvemmaksi

Miten noita negatiivisia sais karsittua? Unirytmiä on vaikea muuttaa. Kun olen töissä, niin herään töihin vaikka olisin valvonut koko yön.

2. vierailija Vierailija

pitkäaikaistyötön kyl herää aikaisin ja menee ulos usein
    hän nautiskelee jokaisesta päivästä, että itse voi säätää aikaansa
    usein hän menee aamulla sosiaaliseen paikkaan
    tai suorittaa asioita - kauppa, kela, sossu, työkkäri...

suomessa ei oo minne mennä, niin KIRJASTO on ainoa
    tokana UIMAHALLI, jota ei jaksa usein
    työtön polkupyöräilee ja kävelee ja siitä saa pranaa, iloa

työtön syö luomua ja vegeä
    hän ei polta ku harvoin 3 euron sikaria s-marketista
    hän ei juo ku vain harvoin yhden oluen...

joskus työtön yöseikkailee...kuluttaa maleksien aikaa
    niin kuin kreikan filosofit sofistikot
    ja maailmaa parannetaan
    ku huomi kohdistuu laitakulkijoihin...
    ja heillä on tarinoita....vaik hiljaisia monet

työtön tykkää näyttää keskisormea yhteiskunnalle
    mutta ei jaksa rähinöidä - ainakin siihen pyritään

sääntö: "sinä et koske muita, eivätkö muut koske sinua"

joskus naista on vaikeampi saada, mutta ehkä ei ole liikaa tarvetta
    joskus seksiä tekee mieli...ja oman perheen...matkustelua...
    viime aikoina omaa autoa...ja etelän matkan

yleisesti ihmiset ovat aika egoisteja, eivät välitä, eivätkä näe mitään
    vaihtoehtoja elämässä
    ihmiset ovat putkiaivoja...eivät ole luovia yhtään
    toisaalta ei oo tarkoitus nostaa suurhuumaa, suurjoukkoja
    onneksi on ilmaisia tietokoneita suomessa...muta nekin vanhenevat

tiedän etteivät naiset sovellu samanlaiseen tilaan
    jumalan siunausta on naisilla ja he muuttavat maailmaa
    ehkä siksi sua masentaa, että et pääse mukaan
    toisaalta täälläkin näkyy 50 kymppisiäkin naisia työttöminä ym
    jokaisella on historiansa

3. Työtön +40 nainen Vierailija

Kiitos vastauksesta. Jokaisella on oma tarinansa... Totta sekin, että voi masentua kun ei pääse toteuttamaan/osallistumaan elämään pinnalliseen suorittamiseen. Ego on siinä mielessä perseestä. :)

Olet tainnut löytää oman tasapainosi ja hyvä niin. Toivon sinulle vain hyvää.

4. työttömyys Vierailija

aika moni on pudonnut kelkasta
    itse viimeisen 5-3 vuoden aikana jopa työttömyys politiikasta
    luen syyt naton väliintuloksi suomeen
    joskus syyt ovat myös yleisessä liikehdinnässä
    :)

yhteiskunta muuttuu
    kun on kovaa vauhtia, niin parempi istua hiljaa suojassa odottaa
    kunnes osuu ja kun itseään osuu, niin nousta ja huutaa ja hyökätä
    pitää huutaa ongelmansa ulos! että muutkin tiedostavat ja osaavat toimia

5. työttömyys2 Vierailija

- ashwagandha yrttitee ja pilleri masennukseen iltaisin
    - raikas ilma
    - raittius
    - lepo
    - fyysinen terapia, kosketus, hieronta, öljyjä kehoon
    - omatahto :)
    - n a i s e n v a i v a t
    - opiskelu
    - kasvisruokavalio
    - ...

6. työttömyys3 Vierailija

- banaani ja avokado
    - life kauppa
    - fyysinen työ toimistotyön vastapainoksi kun on voimia
    - valmiiksi tehty yhteiskunta väsyttää, niin vaihteeksi manuaalista toimintaa
    katso Global Ecovillage Network
    -tai toisinpäin kun on liikaa fyysistä työtä, niin vois opiskella korkeakoulutusta, tehdä älytyötä
    - vanhin synnyttänyt nainen on yli 70 v
    - vanhin isäksi tyllut mies oli intiasta yli 90 v
    - ydinperhemalli on nykyyhteiskuntaa, niin kun olet mummo tai et ole vielä ja mikä siihen liittyy, mitä et saa, mutta toivot, ovatkin yhteiskunnan nykykulttuuria ja voi yllättyä, että aika moni muukin elää samanlasita puutetta esim. mummo ei saa tavata lasten lapsia tai äiti ei saakaan lapsen lapsia, koska omat lapset eivät tahdo lisääntyä ym. :)

7. työttömyys4 Vierailija

- mee sompasaunaan hesan metro kalasatamassa, jossa ilmainen sauna ja avanto
    - perheet pienenevät, niin itsellänikin on pelkoa, että jää yksinäiseksi perheeksi, että lopussa koko perheeni on vain minä itse...tuntuu, että Lännen perhepolitiikka ja nykyteknologinen yhteiskunta ei oo kovin suopea perheen kannalta, että lopussa kaikki ovat erillään :)

pitää voittaa egonsa, jos/kun elämästä on tulossa sellainen
    löytää uusia pelisääntöjä
    että Rainbow - kaikki ihmiset ovat samanlaisia ja lähestyä uusia ihmisiä esim. maahanmuutto on yksi mahdollisuus, uudella näkötavalla - chanssina, eikä riistona

RAINBOW - Globaalinen tasa-arvo: EI IKÄÄ, EI ROTU, EI SUKUPUOLI, EIKÄ YHTEISKUNTA ASEMA

8. Työtön +40 nainen Vierailija

Kiitos jälleen vinkeistä. Totta, talousohjaus tulee Suomeen ulkomailta, mutta ei suoraan Natosta vaan keskuspankeilta. Jokatapauksessa yhdysvaltalaista epätasa-arvoa haetaan. Sitä varmaan tarkoititkin.

En juo tai käy baareissa, en ole sitä juuri koskaan harrastanut. Alkoholia kuluu myös vähän, pidän viinistä joskus (liha)ruan kanssa. Tykkään istuttaa keväällä omaan kasvimaahan salaatteja, porkkanaa, timjamia, ym. Jos muutan työn perässä Hesaan, niin se mahdollisuus menee...

En ole rasisti, olen ollut lyhyen pätkän mamulasten kanssa vapaaehtoistyöntekijänä. Nyt teen sitä suomalaisten lasten parissa.

Tuntuu vaan siltä, ettei kotityötkään innosta. Käyn kävelemässä ja hiihtämässä hissukseen. Kunto ei ole hääppöinen. Naapureiden kanssa ei voi puhua aiheesta, kun ovat niin rikkaita ja vieläpä uskovaisia. Kaksi vierasta asiaa minulle.

9. vierailija Vierailija

Kohta 3. Kannattaa jättää vähemmälle. Aktiivimallin ja pääministerin prosessikaaviot nostavat verenpainetta.
    Kävin viikko sitten päivittämässä ensiapukurssin. Siellä jutelkut asiat lIttoivat. Onta asiaa elämässä tärkeysjärjestykseen.
    Helsinkiin ei kannata muuttaa työn perässä. Kohonnut työllisuusprosentti on vain kosmetiikkaa.
    Sunulla on asiat ihan hyvin. Aktiviteetteja on jopa liikaa.
    Nauti elämästäsi ja ota paljon huumoria elämääsi.

10. vierailija Vierailija

Korjasin kirjoitusvirheeni.

11. työttömyys5 Vierailija

12. Työtön +40 nainen Vierailija

Huumori, mitä se on? Katsoin ensin kohtaa lenkkeily - hymyilytti kun tajusin.

Vahinko on jo tapahtunut. Pari nasevaa viestiä on lähtenyt poliitikoille ihan suoraan. Jokohan "stasin miehet" tulis kaffelle? Turvafirma oli käynyt katsomassa linkedin tilini, enkä ole lainkaan alan ihmisiä. Kattokoon ihan rauhassa.

Jotenka verenpaineesta en tiedä, mutta vähän pulssi korkeella ja hartioita kiristää. Ei suurta tuhoa, jos sydäriin kuoliskin.

13. vierailija Vierailija

Hutiloin ja teen virheitä kirjoittaessani kännykällä. Liikunta oli tosiaan positiivisten asioiden listassasi. Harrastan hyötyliikuntaa.
    Me Naiset-lehdessä oli nyrkkeilyvinkki. Kun kävin aikoinaan hankalaa avioeroamme läp kokeilin kerran tuotakin lajia. Ei tuntunut missään ja muut kauan lajia harrastaneet joivat vettä ja kylpivät hiessään. Menimme sitten kuntosalin saunaan löylyihin.
    Minäkin olin aikamoinen täti iässäsi. Nykyään olen tasapainoinen nainen ja suhtaudun elämääni huumorilla. Tarkoitus on huomenna käydä kuuntelemassa piispan luento kirkossa. Körttinä en ole rikkaille kateellinen. Käärinliinoissa ei ole taskuja. Jos olisin voittanut Eurojackpotin päävoiton tuskinpa enää hakisin uutta työpaikkaa.
    Olen parhaillaan työnhakuvalmennuksessa. Sattui hassu tapaus. Valmentajani sai uuden työpaikan. En usko, että työn saaminen on hakukirjeestä kiinni. Tässä iässä on vaikea työllistyä ikärasismin takia. Yrittäjäksi en halua. Aloitan kohta vapaaehtoistyön kurssin, joka on illalla. Aikamoista taiteilua aktiivimallin takia. Valmentajatkin ovat ulalla. Olin viikko sitten isossa ryhmätapaamisessa. Huipputyyppejä työttöminä. Sitä se kiky teettää.
    Laita minulta terveisiä, jos päättäjät vastaavat viestiisi. Olen aina ollut kiinnostunut yhteiskunnallisista asioista. Kansanedustajaksi en haluaisi. En vaikka saisin torkkua torkkupeitteen alla.
    Tee uusi lista ensin viikon toimintasuunnitelmaksi. Minulla alkaa olla kalenteri täynnä menoja.
    Lultavasti en sitten aikoinaan muista jäädä eläkkeelle.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri