Miten pitkät lahjatoivelistat lapsenne ovat tehneet ja toteuttaako pukki toiveet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä"

Vieras
Meillä 5 vuotiaan listalla on barbi, shnooks, gogo koira, hevisaurus juttuja, hello kitty keittiö ja heppapyyhe. 3 vuotiaan listalla zhu-zhu pets rata, barbi, pet shoppeja ja karkkia.

Luulen, että 3 vuotiaan toiveet tulevat aikalailla toteutumaan, ei välttämättä juuri ne mallit, joita on lelulehdistä näyttänyt, mutta jotain kuitenkin. 5 vuotiaan toiveista ei varmaan täyty hello kitty keittiö, ja luultavasti jos koiran saa, se tulee olemaan jokin halvempi versio.

Miten teillä muilla? Toteutatteko lasten kaikki toiveet? Itse en haluaisi opettaa että kaiken mitä toivoo saa, mutta ei varsinkaan nuo 3 vuotiaan toiveet niin hirveän suuria ole, etteikö niitä voisi totetuttaa, kun myös kummit kysyvät mitä tahtovat lahjaksi.

Meillä on 5-vuotiaan listalla muistaakseni seitsemän asiaa, osa kalliimpia/isompia juttuja ja osa pienempiä, mm. pelejä jne. Osa toteutetaan, kaikkia ei, mutta näiden lisäksi äipällä on taas homma karannut lapasesta ja lahjoja on kertynyt jo melkoinen vuori... 1,5v. ei vielä omia toiveita ole, isoveli tosin on pitänyt huolta, että pikkuisellekin on pitänyt kirjoittaa oma lista. :)

Vaikkei toiveet olis kovin suuria/kalliita niin en toteuttais kaikkia. Ykköstove joo,ja pari muuta. Kannattaa antaa myös jotain ei-toivelistalla olevaa mutta kivaa/tarpeellista. Esim piirustustarvikkeita/peli/vaatetta. En ikinä unohda miten onnellinen pieni sukulaistyttö oli saadessaan "isojen tyttöjen pikkuhousuja!!" lahjaksi jouluna,kun syksy oli menny kuivaksiopettelun merkeissä ja äiti oli tytölle monesti puhunu sitä että sitten kun on iso tyttö ei tarvii vaippaa vaan pikkuhousut riittää.. Ja jonkun pelin tms voi antaa koko perheelle yhteiseksi lahjaksi..

[QUOTE="vieras";22536240]Vaikkei toiveet olis kovin suuria/kalliita niin en toteuttais kaikkia. Ykköstove joo,ja pari muuta. Kannattaa antaa myös jotain ei-toivelistalla olevaa mutta kivaa/tarpeellista. Esim piirustustarvikkeita/peli/vaatetta. En ikinä unohda miten onnellinen pieni sukulaistyttö oli saadessaan "isojen tyttöjen pikkuhousuja!!" lahjaksi jouluna,kun syksy oli menny kuivaksiopettelun merkeissä ja äiti oli tytölle monesti puhunu sitä että sitten kun on iso tyttö ei tarvii vaippaa vaan pikkuhousut riittää.. Ja jonkun pelin tms voi antaa koko perheelle yhteiseksi lahjaksi..[/QUOTE]

Meillä 5 vuotias on puhunut usein, että haluaisi kellopelin, siis sen soittimen, nyt joulun alla ei ole sitä maininnut, mutta sellaisen olen hankkinut, ja nuorempi saa sitten tamburiinin. Lisäksi ostetaan yhteiseksi jokin peli, plus molemmat saavat paidat ja korut. Luultavasti jätän 3 vuotiaalle ostamatta jotain listalta, ja ostan jotain pienemmälle sopivampaa, itse miellän petsit, barbit ja zhuzhut vähän isommille tarkoitetuiksi.

Meillä lapset (5v. ja kohta 3v.) olivat ihmeissään, kun saivat Joulupukin kirjeeseen laittaa 2 toivomusta. Olisi näköjään yksikin lahjatoive riittänyt :D Eli nämä 2 toteutetaan, en paljon muuta hommaa kun sukulaisilta tulee lisäksi lahjoja.

Niin ja samaan kirjeeseen halusivat laittaa myös vauvan puolesta toiveen, ettei vaan jäis ilman lahjoja. :D

Yhteistyössä