V
väsynyt
Vieras
Mikä olisi hienostunein tapa erota toimimattomasta suhteesta? Olemme olleet avovaimon kanssa yhdessä jo
viidettä vuotta, mutta ei oikein mikään asia mene yksiin.
Ollaan toistemme vastakohtia. Vaimoa kiinnostaa vain koirat.
Siksi kotona onkin karvaa, kuolaa, kuraa, ym. Siivoaminen ei
kiinnosta yhtään häntä muutenkaan ja minä taas pidän puhtaudesta. Minusta se on yksi viihtyisyyden perusseikka.
Turhaa tavaraa joka paikassa, pölyä, kaapit ja hyllyt sikin
sokin. Missään asiassa ei ole mitään järjestystä eikä väliä.
Itse tykkään touhuta ja pitää paikat kunnossa ja ojennuksessa, että jotain etsimääni löydänkin, mutta silti
en ole kuitenkaan mikään intoilija. Olin selkäni takia sairaslomalla äskettäin ja kun tokenin, laitoin vaimolle
pihan kuntoon. Oli putkiremontti, joten keräsin kiviä, tasasin,
ostin ja levitin 12 kuutiota multaa, kylvin nurmikon. Autotallin
eteen mursketta jne. Puoliso makoili vain sohvalla ja katsoi
telkkaria. Myöhemmin syönnin jälkeen kävin juomassa ja
vaimo löpisi nyt puhelimessa. En malttanut olla enää hiljaa
ja mainitsin, että ulkonakin olisi tekemistä ja varsinkin näin
keväällä. Tuli sitten myöhemmin haravoimaan lehtiä sandaalit jalassa? Multaa kärräsin pensaille ja sanoin, että sen verran saat maistaa tätä työtä, että levität mullat. Sanoi tekevänsä viikonloppuna. Viikonloppuja on mennyt ja roskakasat on paikallaan, samoin multa koskematta. Joudun paljon touhuamaan kotitilallani myös ja auttamaan iäkkäitä
vanhempia, joten minunkin jaksaminen on rajallista. Rakensin tilalle rantasaunan, joka on minun henkireikä, mutta sekään ei tunnu kovin vaimoa kiinnostavan. Nyt on
jutustelukin hiipunut ja iskenyt apatia ja henkinen väsymys
ja tajusin, että vaimo on laiska. Toisen ihmisen läheisyys on
tärkeä asia ja ero taas kipeä, mutta jos ei ole yhteisiä asioita, niin rassaa sekin. Rakkaus ja läheisyys ovat suhteen
peruskiviä, mutta kun ne on kadonneet, niin ei kait auta kuin
ottaa aikalisä, mutta miten? Yhteinen sävel on kadonnut ja
kohta palaa itsekin loppuun. Ja kesäkin vielä tulossa, masentaa. Suututtaa kun toiset touhuavat kaikkea yhdessä, ei meillä.
viidettä vuotta, mutta ei oikein mikään asia mene yksiin.
Ollaan toistemme vastakohtia. Vaimoa kiinnostaa vain koirat.
Siksi kotona onkin karvaa, kuolaa, kuraa, ym. Siivoaminen ei
kiinnosta yhtään häntä muutenkaan ja minä taas pidän puhtaudesta. Minusta se on yksi viihtyisyyden perusseikka.
Turhaa tavaraa joka paikassa, pölyä, kaapit ja hyllyt sikin
sokin. Missään asiassa ei ole mitään järjestystä eikä väliä.
Itse tykkään touhuta ja pitää paikat kunnossa ja ojennuksessa, että jotain etsimääni löydänkin, mutta silti
en ole kuitenkaan mikään intoilija. Olin selkäni takia sairaslomalla äskettäin ja kun tokenin, laitoin vaimolle
pihan kuntoon. Oli putkiremontti, joten keräsin kiviä, tasasin,
ostin ja levitin 12 kuutiota multaa, kylvin nurmikon. Autotallin
eteen mursketta jne. Puoliso makoili vain sohvalla ja katsoi
telkkaria. Myöhemmin syönnin jälkeen kävin juomassa ja
vaimo löpisi nyt puhelimessa. En malttanut olla enää hiljaa
ja mainitsin, että ulkonakin olisi tekemistä ja varsinkin näin
keväällä. Tuli sitten myöhemmin haravoimaan lehtiä sandaalit jalassa? Multaa kärräsin pensaille ja sanoin, että sen verran saat maistaa tätä työtä, että levität mullat. Sanoi tekevänsä viikonloppuna. Viikonloppuja on mennyt ja roskakasat on paikallaan, samoin multa koskematta. Joudun paljon touhuamaan kotitilallani myös ja auttamaan iäkkäitä
vanhempia, joten minunkin jaksaminen on rajallista. Rakensin tilalle rantasaunan, joka on minun henkireikä, mutta sekään ei tunnu kovin vaimoa kiinnostavan. Nyt on
jutustelukin hiipunut ja iskenyt apatia ja henkinen väsymys
ja tajusin, että vaimo on laiska. Toisen ihmisen läheisyys on
tärkeä asia ja ero taas kipeä, mutta jos ei ole yhteisiä asioita, niin rassaa sekin. Rakkaus ja läheisyys ovat suhteen
peruskiviä, mutta kun ne on kadonneet, niin ei kait auta kuin
ottaa aikalisä, mutta miten? Yhteinen sävel on kadonnut ja
kohta palaa itsekin loppuun. Ja kesäkin vielä tulossa, masentaa. Suututtaa kun toiset touhuavat kaikkea yhdessä, ei meillä.