Miten psykologille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ongelmallinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Ongelmallinen

Vieras
Olen hieman masentunut, sanon hieman sillä pystyn kyllä käymään töissä - tosin olen osa-aikaisessa. Korkeakoulu on vieläkin pahasti kesken ja paljon muitakin ongelmia on, mitkä pelottaa. Jotenkin tuntuu että en pysty/kehtaa puhua ongelmista kenellekään...olen saanut arvostelua ja vähättelyäkin, jos jotain olen kertonut jollekin. :( Kannattaako mennä yksityiselle (meillä on sairauskassa, joka maksaa 70% yksityisen, en tiedä maksaako psykologia?!) vai koulun vai ihan terveyskeskukseen?
En ole missään kriittisessä tilassa, niin tuntuu että mitäpä minä tarvitsen apua. Mutta ongelmat vain tuntuu kasaantuvan enkä saa mitään tehtyä niille. :(

Menisin ehkä ensimmäisenä diakonille juttelemaan. Ei maksa eikä tule mitään merkintöjä mihinkään. Kannattaa jutella tosiaan jollekin ulkopuoliselle niin saat selvitettyä ajatuksiasi.

En kuulu kirkkoon enää ihan omasta vakaumuksesta (tai sen puutteesta siis) johtuen eli en ehkä sinne menisi ensiksi, kiitos kuitenkin neuvosta. :)
Varaan ajan työterveyslääkärille, tuo merkintäjuttu kyllä pelottaa...?

Täällä (Seinäjoella) ei tartte mennä lääkäriin päästäkseen psykologille. Pitää ite soittaa suoraan (terveyskeskus)psykologin ajanvaraukseen, numerot on netissä. Sit juttelee psykologin kanssa, joka varaa ajan, jonotusaika noin kuukauden.
Muualla voi olla sama homma, että jutteluajan saa ilman lääkäriä, kannattaa ottaa selvää miten omalla alueella toimitaan.

En kuulu kirkkoon enää ihan omasta vakaumuksesta (tai sen puutteesta siis) johtuen eli en ehkä sinne menisi ensiksi, kiitos kuitenkin neuvosta. :)
Varaan ajan työterveyslääkärille, tuo merkintäjuttu kyllä pelottaa...?

Ei tarvitse kuulua kirkkoon, voi silti mennä. Eikä ne siellä mitään uskontoa tyrkytä, siellä voi puhua jopa rennommin kuin jollain psykalla, riippuu tietysti henkilöstäkin :)

Yhteistyössä