miten puen kesävauvan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mielna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mielna

Vieras
auttakaa..tietämätön äiti kyselee miten pieni vauva puetaan tälläisille kesän helteille?saako vauvalle antaa vettä?pitääkö keittää tms.. miten helposti pieni vauva voi saada auringonpistoksen? voiko maha mennä sekaisin kuumuudesta? kiitos kun jaksoit vastailla.

Pitkät mutta ohuet vaatteet päällä ja joku lakki aina ulkona.. Varjossa mahdollisimman paljon koittakaa pysytellä.. Tottakai saa antaa vettä. Itse keittäisin ja jäähdyttäisin sen eka, mut jotku sanoo et nykyään sais kuulema antaa ihan sellasenaankin..

meillä käytetään usein pelkkää lyhythihaista bodya (nyt kun on oikeasti helle). Vauvaa ei saa pitää yhtään auringossa, joten mitään aurinkorasvoja ei tarvitse.

Jos on tuulista, mutta kuitenkin vaunuissa, niin päällä on body ja puolipotkarit.

Vettä ei tarvitse antaa rintaruokituille lapsille, mutta muuten vissiin voipi antaa. Jos syö kiinteitä niin ei tarvitse keittää :)

pitkähihainen body ja puolipotkarit sekä lakki. Vettä ei ole tarvis antaa, mutta ei siitä nyt haittaakaan liene. Keittää toki pitää ja jäähdyttää huoneenlämpöiseksi. Vauvan paikka ei ole koskaan auringossa, joten auringonpistoksen vaara ei pitäisi olla.

itse ottanut kylmää vettä hanasta ja tuttipulloon.. vaatteina ohuet pitkät housut, lyhythihainen/hihaton body ja hellehattu, pidän pientä mahdollisemman paljon pois suorasta auringonpaahteesta T. myös asioita opetteleva äiti :)

ilmasta riippuen, jos ei tuule yms, niin ohuet vaatteet kummiskin. potkuhousut ja body on ok jos on yli 18 astetta, jos menee yli 20 niin voi laittaa lyhythihasta, mutta tosiaan ohuet vaaleat vaatteet kesällä on ok jos on kuumaa.keitettyä vettä jäähdytettynä, pikkuhiljaa voi opettaa hanavedelle tuttipulloon

No jos vauva on suojassa esim.vaunuissa niin ei tarvii pitkiä vaatteita, mut jos vähänkään pidetään sylissä auringossa niin pitäisin vauvalla pitkät vaatteet palamisen takia..

Alkuperäinen kirjoittaja Pikku Mii:
No jos vauva on suojassa esim.vaunuissa niin ei tarvii pitkiä vaatteita, mut jos vähänkään pidetään sylissä auringossa niin pitäisin vauvalla pitkät vaatteet palamisen takia..

mä myös, ja myssy (hellehattu) on hyvä pitää mukana jos aikoo pitää vauvaa sylissä. Me tosin usein ollaan lenkillä joten silloin vauva vetelee sikeitä vaunuissa.

siis pitääkö se vesi keittää ennen tuttipulloon laittamista ?! miule sanottu ettei tarvis.. nyt ei maalaisjärkikään toiminut :( onneksi oli vesipullo vain kerran mukana eikä tahtonut maistua..

Tarviiko ihan pienelle, kolmeviikkoiselle vauvalle laittaa enemmän päälle lämpimällä säällä vaunuihin kuin muutaman kk ikäiselle? Tänään taisi olla vaunulenkillä vähän liikaa päällä, kun minäkin vasta näitä juttuja opettelen..

No kyllä minä sanoisin, että jos ulkona varjossa on yli 20 astetta ja itse lähdette ulos pikku shortseissa ja topissa niin ei vauvalle todellakaan mitään pitkiä vaatteita päälle :o

Varsinkin jos vauva matkustaa vaunuissa, minne ei tuule ja jonne tulee tosi kuuma jos kävelette esim auringonpaisteessa, niin vaatteita ei kande paljon olla. Liika kuumuuskaan ei ole hyväksi vauvalle, sillä heidänkehonsa ei vielä poista lämpöä hikoilulla. (Samasta syystä ei suositella saunaan viemistä) Kokeilemalla oppii :)

Laita vauvalle mielestäsi sopiva määrä vaatteita. Niskasta on helppo kokeilla onko pikkuisella kuuma.

Yhteistyössä