Miten puolustautua jos töissä kiusataan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten te olette ratkaisseet asian tai olette kuulleet miten asia ratkaistiin?

Päättyykö nämä koskaan onnellisesti?

Tosi paska fiilis. :(
Pomolle ei oikein viitsi asiasta puhua kun on yksi joukosta.

No miten olisi työterveyshoitaja, luottamusmies tai työsuojeluvaltuutettu? Mä olen ollut työpaikkakiusaamistyöpaikoissa viimeksi silloin, kun moista pidettiin ihan normaalina ja oikeutettuna. Ts ylemmät saivat simputtaa alempiaan ja vanhemmat työntekijät nuorempiaan. Se oli vain alistuttava kohtaloonsa siihen aikaan.

Riippuu vähän miten kiusataan.
Jos se on sellaista "leikkimielistä" kiusaamista joka vain lähtee käsistä, niin ärähän takaisin että nyt riittää.

Jos se taas ois kunnon kiusaamista, niin kertoisin pomolle. Ja jos mikään ei muuttuis niin vaihtaisin työpaikkaa. P*rseestähän tuollainen on!

Millä tavalla kiusaaminen ilmenee?

Itse varmaan kokeilisin ensin havahduttaa sanomalla että "tuo on kiusaamista!" Jotkut eivät välttämättä tajua ylittäneensä kiusaamisen rajan, kuvittelevat vain olevansa niin pirun hauskoja, ivaillessaan ja piikitellessään muille.

Mutta jos ei sanomisesta huolimatta asiaan tule muutosta, niin sitten tosiaan ottaisin korkeampaan tahoon yhteyttä.

Minä otin yhteyttä ylempään johtajaan. Hän oli täysin tyrmistynyt tilanteesta vaikkakin samat ihmiset olivat simputtaneet kaikkia uusimpia työntekijöitä jo vuosikausia. Pidettiin palaveria ja kiusaajat saivat varoituksen.

Yhteistyössä