Hae Anna.fi-sivustolta

Miten purkka irti housuista?

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä AaJii, 12.09.2006.

1. AaJii Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Help, housuihini ("tietysti" uusiin, ekaa kertaa päällä!) tarttui purkkaa jostakin. Purkka on ihmeen löysää, ei sellaista kiinteähköä jota olen tottunut näkemään (itse en käytä minkäänlaista).

Jostakin muistan lukeneeni että vaate pakastimeen ja sitten purkka rapsutetaan pois. No, olen nyt pitänyt housujani pakastimessa yön yli, mutta purkan poisto ei ole helppoa sittenkään. Se ei ole juurikaan kovettunut.

Vinkkejä?

2. Pirjo-Liisa Vierailija

Minä sain purkan pois sääskiöljyllä! sen jälkeen olen puhdistanut sillä lukemattomia tahroja.Toimii

3. Martta Vierailija

Mä muistaisin joskus koittaneeni silitysrautaa ja talouspaperia siis siirtelee paperia ja imuttaa se kuumalla raudalla siihen ja sen jälkeen tabortia, ja purkka lähti. Riippuu tietysti kankaasta.

4. A H Vierailija

Mulla purkka lähti housujen takamuksésta Tabortilla.

5. BURKKA BOIS Vierailija

PURKAN SAA PARHAITEN PPOIS KUN PISTÄT HOUSUT VUOROKAUDEKSI PAKASTIMEEN JA JOHON LÄHTI

6. alkup. Vierailija

Huomasitko, että tätä olin jo yrittänyt eikäm purkka ollut lähtenyt?
    Terveisin alkuperäinen kysyjä

7. Keino Vierailija

Minä rapsuttelin takin hihasta enimmät pois varovasti veitsellä, laitoin tahranpoistoainetta päälle ja pesukoneeseen 40 astetta . Ei jälkeäkään purkasta

8. houmou Vierailija

saas nähdä. olin huolen kupilla ja tietysti tarttu sitä gootti lehmän mäyssytystä uusiin housuihin. perseen perseen perseen perse!!!

9. saulisiuli Vierailija

kuukkeli on vastaus. hiero silakkaa kaikkialle ja sitten vielä hirvi

10. Blaine yksiraiteinen Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Niksikirja neuvoo käyttämään sytytinnestettä. Se rikkoo purkan rakenteen. Muista olla varovainen tulen kanssa! ;)

11. Juuri kokeillut Vierailija

Juuri puhdistin mieheni housun persauksen onnistuneesti purkasta. Purkkatahra ehti olla housuissa monta kuukautta, ennenkuin ryhdyin toimeen. Pakastus ei poistanut tahraa, sillä purkka oli niin kiinni kankaassa, että sellainen iso läiskä jäi silti eikä inahtanutkaan.

Noh, googletin tahranpoisto-ohjeita netistä ja kokeilin ekaa vastaantulevaa. Pyysin isältäni lakkabensiiniä (myös muu liuotin käy) ja kyllästin tahran sillä. Sen jälkeen hankasin tahraa rätillä ja kynsiharjalla. Purkka hävisi siltä seisomalta kuin pieru saharaan! Pesin pöksyt vielä koneessa poistaakseni bensan hajun ja housut ovat kuin uudet! Hurraa! Eikä bensa liottanut väriäkään tai mitään mustista farkuista!

Kokeile!

12. hemulitar Vierailija

Irrotin sammareista purkan pakastamalla pöksyjä tuloksetta yön yli. Purkka ei juurikaan kovettunut. Mutta sitten muistelin kuulleeni, että öljy auttaa ja pisara purkan päälle todella irrotti sen housuista kokonaan. Sitten vaan fairya öljytahralle ja housut koneeseen. Puhdasta tuli.

13. Siivooja Vierailija

Vanish Oxi Action Johan lähtee purkka!

14. siltsa Vierailija

Huh-huh kun pelästyin, kun pojan ainutkertaiseen bändipaitaan tarttui oma nikotiinipurkka!!! Huh huh.
    Ajattelin tilata netistä uuden paidan, vaan eipä löytynyt.
    Rapsutin pois kaiken, mikä irti lähti, oli jo aika tahmeaa, kunnes en keksinyt muuta kuin:
    kaadoin tahralle raakaa Fairya, sivelin tahralle , huuhtelin noin 50-asteisella vedellä, hanan alla, ja mitä ihmettä? Purkka lähti! Heitin vielä paidan koneeseen ja pesin sen hienopesussa. Nyt se on kuin uusi! EN OLISI IKINÄ USKONUT!

15. Mrtt Vierailija

Tähän hommaan kelpaa moni muukin liuotin. Siivousyrittäjänä työskentelevä joudun poistamaan ravintoloiden lattioilta purkkia kymmenittäin joka ikisen vkl:n jälkeen ja itse käytän lasinpesuainetta, siis joko auton tuulilasinpesuainetta tai ikkunapesua mitä myydään suihkepulloissa joka marketissa. Myös kirkkaat alkoholit käy, esim. kossulla lähtee..:D

16. sjkngf Vierailija

Itse poistin juuri purkkatahran t-paidasta seuraavasti:

Laitoin paidan ensin muutamaksi tunniksi pakastimeen, sitten rapsutin irti purkasta sen verran, kuin lähti helposti. Jäljelle jäi siis lähinnä sellainen tahmea tahra.

Sitten kaadoin tahran päälle reilun tujauksen nestemäistä pyykinpesuainetta (Ariel Color) ja levitin sen tasaisesti tahran kohdalle. Sitten vaan uudestaan kynnellä rapsuttelemaan tahraa uudemman kerran. Välillä kannattaa vähän kastella kohtaa kraanan alla. Kaiken kaikkiaan koko operaatioon meni pakastusajan lisäksi sellaiset 10 minuuttia. Ei paha. Eikä minkäänlaista jälkeä purkasta.

17. Mukiinmenvä Vierailija

Tärpätti on kaikkeen vastaus ja nopein ei mitään vitun pakastuksia :DD lorautin purkan päälle ja hinkkasin veke rätillä ei ollu sen jälkee MITÄÄN JÄLJELLÄ! täsähän meni aikaa semmonen 37 sek. ,mutta kannattaa pestä koneessa prossessin jälkeen ellei tykkää tärpätin hajusta

18. azaza Vierailija

TOIMII!!

KIITOS! koitin housuihin jotka olivat olleet pakastimessa mutta purkka ei ollut lähtenyt vaikka miten raaputin. Nyt kun laiton tärpättiä ja hinkkasin niin kyllä hävisi!

19. singiskaani Vierailija

laita pakastimeen ja raaputa sen jälkeen pois (oon kokeillut)

20. spördelö Vierailija

Meinasin jo turhautuneena heittää hyvät housut pois kun rapsuttelin purkkaläiskää puolisen tuntia ilman minkään näköistä vaikutusta. Sitten ihan mutu-tuntumalta lorautin pumpulitukkoon tärpättiä ja painoin sitä tahraa vasten. Purkka hävisi kuin pieru Saharaan.

21. itse nuuka Vierailija

Pakastaminen ei auttanut täälläkään, kuten ei myöskään ikkunanpesuaine. Purkka oli farkun sisätaskussa kassakuittiin käärittynä ja sen jälkeen käynyt pesukoneessa, eli koko tasku täynnä purkansekaista valkoista mönjää. Ensin käsittely lakkabensiinillä, mikä auttoi vähän, sen jälkeen vielä Cillit Bängiä ja kynsiharjaa. Cillit Bängillä lähtee kaikki, tarvittaessa myös nurmikko pihasta (kokeiltu on). Ei ehkä sovi väriä päästävälle kankaalle.

22. juana Vierailija

kiitos tosta vinkistä kokeilimme avo-mieheni kanssa hänen housuihin kynsilakan poisto ainetta ja lähti. tosin ei ollut meillä bensaa mutta keksin että kynsi lakan poisto aineen tosta sinun lukemasta teksistä.

23. juana Vierailija

ps liotimme sen jälkeen fairyssä eikä jäänyt jälkeä purkasta.

24. jkjk Vierailija

Pieni liraus Fairya tahralle, hiero hieman. Kuumaa vettä (hieman kiehuvasta viilennyttä) päälle ja tahra häviää. Voi hieman sienellä auttaa.

25. äitix4 Vierailija

Pata päällä raaputin ja purkka lähti, pesen vielä koneessa ja katson lopputuloksen

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri