Hae Anna.fi-sivustolta

Miten purkka irti housuista?

Viestiketju osiossa 'Niksit ja vinkit' , käynnistäjänä AaJii, 12.09.2006.

1. ellu Vierailija

Itse löysin Turusta pesulan,joka ilmoitti saavansa aina purkan pois ilman mitään vahingollista hankaamista ym.pakastamista ja vein tosi pahasti purkan saastuttamat housuni sinne. Housut olivat kuin uudet pesulan jäljiltä. Olen opiskelija ja pienissä rahoissa ja sekin hoitui hienosti ko.pesulassa,sillä he ehdottivat vaatteen pelkkää pesua ilman silityksiä ja lisäksi sain vielä opiskelija-alennuksen...hinta oli jotain muutaman euron paikkeilla,kyllä kannatti,housut ois ollu paljon kalliimmat

2. Jonna Vierailija

... ei tartte sen järeämpiä anesosia :)

3. vie Vierailija

Fairylla ja lämpimässä vedessä kostutetulla talouspaperilla hankaamalla lähti purkka hienosti pois. Ei haitannut, vaikka purkka oli ollut kiinni jo kauan ja kovettunut villakangastakin hihaan...

4. purkkapepun äiti Vierailija

vannon tärpätin nimeen, vaikka haiseekin. meillä lastenrattaisiin oli jäänyt purkkatahra ja ihan pienikin määrä lakkabensiiniä eli tärpättiä vanupuikossa sulatti tahran todella tehokkaasti.

5. vinkki Vierailija

Tsiteeraan:
    Vanhanajan kotikonsti on jäähdyttää purukumikohta jääpalalla tai pakastimessa. Tämän jälkeen raaputa purukumi varovaisesti pois.

Tämän jälkeen esikäsittele tahra nestemäisellä pyykinpesuaineella tai tahranpoistoaineella. Muista, että pesussa noudatat tekstiilin hoito-ohjetta.
    Vaihtoehtoisesti käsittele purkkakohta lakkabensiinillä ja nestemäisellä pyykinpesuaineella ja huuhtele. Pese kangas lopuksi hoito-ohjeen mukaisesti. Ennen lakkabensiinin käyttöä menetelmää kannattaa kokeilla huomaamattomaan paikkaan.

Hiuksista purukumin saa pois ruokaöljyllä.

Toivottavasti oli apua.

Esipalvelut - Miten poistan purukumin kankaasta? , Esipalvelut

6. oi kyllä! Vierailija

Sain omista ja kaverini farkuista purkan pois, kun levitin fairia, kuumaa vettä päälle ja hankasin tiskiharjalla ja sitten vielä pesukoneeseen. Purkasta ei jäänyt jälkeäkään ja väri pysyi normaalina :)! Auttaa!

7. Mummin takkii meni kauhea purkkablöntti ja se aikoo ottaa sen pois jääpalalla 8)

8. Suihkuttelija Vierailija

Ammattilaiset suhauttavat purukumin -50 asteen pakkaseen ja napsauttavat sitten irti.

9. oumaigaad Vierailija

Jep, kokeiltu on:
    vaate pakastimeen ja sitten kohmeisen purkan päälle suihkaus lasinpesunestettä ja purkka irti veitsellä rapsuttamalla..
    Sitten vaan huuhtelin (sinisen..) kohdan kraanan alla, eikä jälkeäkään enää näy! Kikka toimi helposti ja nopeasti mulla, suosittelen!

10. Kokeiltu on Vierailija

Irrotin purkan kangassoffasta Fairyllä. Raakana Fairy tahraan ja rapsutus tavalisella pöytäveitsellä

11. toimii Vierailija

[QUOTE="siltsa, post: 10832821"kun pojan ainutkertaiseen bändipaitaan tarttui nikotiinipurkka!!!
    Ajattelin tilata netistä uuden paidan, vaan eipä löytynyt.
    Rapsutin pois kaiken, mikä irti lähti, oli jo aika tahmeaa, kunnes en keksinyt muuta kuin:
    kaadoin tahralle raakaa Fairya, sivelin tahralle , huuhtelin vedellä, hanan alla, ja mitä ihmettä? Purkka lähti ! EN OLISI IKINÄ USKONUT![/QUOTE]
    Kiitos tämän neuvon sain teetetyistä erikoispainatetuistacollareista läppärin pohjassa yllärinä sulaneen nikotiinipurkan irti.
    Olin just pistämässä collareita pakastimeen. Onneksi selasin vielä muita tee-se-itse keinoja.
    Vähän käsin pesuastian ainetta ja johan alko kemiallinen reaktio. Uhrasin metallikärkisen voiveitsen jolla rapsutin varovasti koska painatus oli aivan sulaneen purkan vieressä ja voila johan lähti. Vielä marseille saippuaa perään ja huuhtelu ja epätoivoinen tilanne oli ohi.

Vielä kun löytyisi muu keino kun leikata nikotiinipurkka saksilla koiran hännästä ja pitkistä hiuksista..
    Pari kauhun hetkeä vietetty kun pussilakanasta on aamulla löytynyt pehmennyt purkka..onneksi ei ollut hiuksissani.

Noi nikotiinipurkat on yks helvetin vaiva. Joka huoneeseen olen laittanut pikkukippoja purkat tähän kiitos. Mutta niin vaan purkkia saa irrottaa milloin matosta milloin lautasen pohjasta milloin koirasta.
    Ei haise mies röökiltä eikä koira aivastele mutta emännällä palaa kiinne.

Vinkkejä vastaanotetaan ♥
    En nimittäin aio leikata toispuolista siiliä ponnaripitusiin hiuksiini.
    En ole teini niin voisi herättää kanssa ihmisissä kummastusta kun purkan jälkeen olisinkin millisiilillä liikkessä :-D
    Nuorempana meni nyt naisellisempi linja kiitos.

Öjyllä tahrat tai pese bensalla ei toimi ihan joka kankaaseen tai paikkaan. Joten pehmeämmät metodit kiinnostaa.

Kiitos tästä fairy neuvosta ♥

12. autettu Vierailija

Ihan juuri niinkuin sanoit! Mineraalitärpätillä lähti tahra, hävisi kuin pieru Saharaan! Tahra oli trikoisen housun lahkeessa ja puhdasta tuli. Aiemmat kokemukseni Mineraalitärpätistä olivat taulujeb maalaus ajalta, pensselin pesussa silloin.

13. Kyllälähtee Vierailija

Paras purkan poistaja on Tarranpoistaja- spray. Sitä saa mm. Motonetistä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/607073/AT-Tarranpoistaja-ja-liimajaanteiden-poistaja-400-ml

Sumuta sitä purkan päälle ja anna vaikuttaa hetki. Tahmeus "neutraloituu" ja purkka lähtee pieninä palasina tai "tahnana" pois.
    Aine tosin haisee aika voimakkaalle vaikka (koska) on hajustettu sitruunalla.
    Olen irrottanu sillä lukuisia purkkia esim. sohvasta ja auton penkistä (jotka ainakaan meillä ei mahdu pakasteeseen) sekä hiuksista (joita ei tarkene laittaa pakkaseen yöksi).

14. Inssi Vierailija

Ruokaöljy toimii tärpättiä tai bensaa miedompana aineena. Fairia mukaan, niin saa öljy-purkkatahran pysymään irti kankaasta. Itse käytin grillin sytytysnestettä fairin kanssa, toimi. Tai kohta nähdään, pesukoneeseen mennessä näytti hyvältä.

Tuo ruokaöljy+tiskiaine ainakin hiuksiin parempi.. ja seos toimii käsien pesuun vaikka autorasvojen tai öljymaalien poistoon.

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri