Miten pystyy eroamaan miehestä, jota rakastaa, ja joka rakastaa,mutta ongelmia on.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Rakastan siis miestä, ja mies rakastaa minua niin paljon, ettei halua eikä voi ajatella eroa, eikä kestäis sitä,mutta ei kai silti rakasta tarpeeksi kun ei ole valmis muutoksiin. Uskom että mies rakastaa oikeastikkin niin paljon, ja se tekee tästä niin vaikeaa..

Meillä siis ongelmana miehen alkon käyttö. En vaadi täysin sen lopettamista, koska itsekkin tykkään välillä ottaa ja mukava rentoutua vaikka parin viinilasin kans, olen vain pyytänyt vähentämään kerta määrää mutta ei..
Mies siis juo joka vkl, ja juo itsensä oikeasti kunnon humalaan. Ja miehellä oikeasti todella huono viinapää, ja juo lähes poikkeuksetta itsensä sammuksiin vähintään toisena iltana vkl, monesti molempina.
Sammuu siinä noin 21-22 aikaan, ja oon vaan niin kyllästynyt katselemaan tuota. :(
Haluaisin viettä iltoja yhdessäkin, mutta arkisin ei voi kun aikaisin nukkumaan töiden vuoksi,ja joka vkl mies juo sammuksiin.
Koskaan ei voida yhdessä lähteä juhlimaan tms, kun silloinkin sama juttu ja ilta jää aina kesken. Mies ei osaa juoda vähemmän tai sievemmin, vauhti vaan kiihtyy mitä humaltuneemmaksi tulee.
Olemme usein tästä puhuneet mutta mies ei itse halua edes lopettaa eikä vähentää. Omasta mielestä ansaitsee tuon raskaan viikon jälkeen ja haluaa juoda vähintään toisena pv mut nyt taas menny siihen että molempina.
Mua ei haittais jos ottais vähemmän, sievemmin, ei sammuis aina. Tuntuu että yks lapsi lisää joka vkl. :/ ja harmittaa mitä lapsetkin ajattelee kun kasvavat.
Ei lähtis ikinä katkasuun. Eron partaalla lupaillut muuttua mutta mikää ei muutu ja,sama ong. Ollu jo vuosia.

Arkisin ihana mies ja isä, joka auttaa paljon ja hoitaa asioita.
Rakastan häntä arkisin.
Yhteiset illat, romantiikka ym puuttuu. Emme voi tosiaan mitään lähteä juhlimasn tms kun ei pysty olemaan sievemmin. Mua niin harmittaa mutta oon vaan itse väsyny katselemaan sitä. Ja rapulassa on aina tosi kärttyinen ja ilkeä, ja silloin meneekin päivä vaan tiuskiessa tai riidellessä :/ mies ei halua muuttua eronkaan uhalla, lupaa kyllä muttei ne pidä.. mitä teen? Lisäksi mies yrittäny itsemurhaa kun halusin erota. Hän käy juttelemassa säännöllisesti ja on lääkitys. Sekin pelottaa.. miten selviäisin yksin kun miehestä on kuitenkin arkisin niin iso apu.
Olenko liian vaativa vai voisinko saada parempaakin?

Meilla se alkon kanssa pelleily loppui kun pakkasia omat ja muksun kamat ja lahdettiin. Kuukauden kuluttua palattu ja ei ole alkon kanssa ollut sen jalkeen ongelmaa. Kannattaa ennen lahtoa sille miehen terapeutille mainita, etta lahdossa olet, jotta han osaa varautua mahdolliseen kriisiin.

Kylla sun sen verran taytyy itseasi, ja etenkin lapsiasi arvostaa, ettet jaa tuota pelleilya jatkamaan. Lasinen lapsuus kun on todella kurja. Ja mies ei tietysti tule mihinkaan muuttumaan (ellet oikeasti lahde) kun tietaa ettet pysty eroamaan kun Han on saanut sinut alistumaan itsarin pelossa.

• Tykkää
Reactions: Echo
Kuulostaa kyllä sille että miehelläsi on pahempi alkoholiongelma. Lähteä on varmasti vaikeaa, mutta kuvittelepa elämääsi vaikka 5 vuoden päästä saman miehen rinnalla :(

Mieti, mitä elämältä haluat. Tyydytkö tuollaiseen? Tiedä millaisen miehen vielä tapaat (vuosien päästä vaikka), sulla on mahdllisuuksia vaikka ja mihin.
Kai se on vain tuumasta toimeen alettava ja päätös tehtävä, sitten yhteydet mieheen kokonaan pois ja annat aikaa itsellesi. Harrastat, käyt töissä tai makaat- kukin tavallaan.
Tsemppiä ja voimia, mutta haluan muistuttaa sen tosiasian, että mies tuskin siitä yhtäkkiä muuttuu ja homma vain pahenee.

Kiitoksia kaikille vastanneille.
Tämä päätös vaan tuntuu niin pahalta ja pelottaa,miten selviän, miten kestän jos mies löytää toisen.. :( Ei oo tehty elämästä helppoa, varsinkin kun oon ehkä liiankin herkkä ja tunteellinen.

Kyllä lomilla juo enempi, ei nyt kuitenkaa koko lomaa,mutta vaihtelevasti ja vaikea ennustaa.. Joskus voi ottaa useanakin pv viikossa.

Minun läheiset tietää ja ovat eron kannalla. Uskon että miehenkin läheiset tietää mutta he ovat sellaisia etteivät puhu asiasta, eivät ehkä myönnä sitä tai eivät näe ong. Tai heistä se ei ole ong.
Uskon että erokin menisi minun syyksi.

Ero on modernin suomalaisnaisen ratkaisu kaikkiin parisuhteen ongelmiin ja vastoinkäymisiin. Ja eropäätökseen haetaan konsultaatio uusfeminististen idioottien, mielenterveysongelmaisten ja trollien kansoitttamalta anonyymiltä nettipalstalta, jossa mies on aina tarinan toivoton ja sairas roisto ja nainen kärsivä marttyyri jota kanssasisaret lietsovat eroamaan, koska se on ainoa oikea keino ja sen jälkeen kaikki on hyvin. Ihan helvetin sairasta touhua.

Toivottavasti edessä ovat lukemattomat yksinäiset yh-vuodet.

Jos on noin kyvytön käsittelemään ongelmia, herkkä, tunteellinen ja riittävän pöljä antamaan muiden ohjailla itseään hakemalla eropäätökselle tukea tuntemattomilta, niin ei pitäisi edes lähteä parisuhteeseen saati sitten hankkimaan lapsia.

Ero on modernin suomalaisnaisen ratkaisu kaikkiin parisuhteen ongelmiin ja vastoinkäymisiin. Ja eropäätökseen haetaan konsultaatio uusfeminististen idioottien, mielenterveysongelmaisten ja trollien kansoitttamalta anonyymiltä nettipalstalta, jossa mies on aina tarinan toivoton ja sairas roisto ja nainen kärsivä marttyyri jota kanssasisaret lietsovat eroamaan, koska se on ainoa oikea keino ja sen jälkeen kaikki on hyvin. Ihan helvetin sairasta touhua.

No niin! Selvästikin sinulla vaikuttaisi olevan oikea ässä hihassa, joten mikä olisi sinun virallinen tosiystävän neuvosi ap:n toistaiseksi ratkaisemattomaan ongelmaan? To be or not to be...?

Olen ehdottanut vaikka mitä, parisuhdeterapiaa ym. Yrittänyt ymmärtää ja tukea. Ainoa mitä pyydän,olisi että ei jpis niin paljoa kerralla, kun tietää itsekkin omat rajansa. Ja että ottaisi sievemmin. Mutta hän itse haluaa kännit. Mitä mulla pitäisi tehdä kun mikään ei käy?
Ei ero mullekkaan helppo päätös ole.
Haluaisin rakkauttaja läheisyyttä, tykkäån antaa sitä itsekkin. Meillä ei oikein ole mitään :(

Vaikea tilanne, jos mies on muutoin ok.
Mutta, vaikka se mies rakastaa sua niin se rakastaa pulloa vielä enemmän. Lapset ansaitsevat viikonloppuisin ja lomilla raittiin isän.
Sano sille, että hän on kaikkien mittapuiden mukaan alkoholisti. Ja että on aikuinen, ja nyt alkaa vastuun otto.

Sit muutat lasten kanssa erilleen, ja odottelet tarpeeksi pitkän ajan kunnes mies on kypsä vieroitushoitoon, ja odotat rauhassa vielä ajan sen jälkeen.

Lapsille se asia on tehtävä mahd.normaaliksi ja toteat niin tyynesti kuin pystyt, että "isillä nyt menee vähän nuo hommat yli, katellaan että josko se oppisi." Ylläpidät hyviä välejä isän ja lasten kesken.

Olet tyynen rauhallinen miestä kohtaan. Sanot että hänelle hän on muutoin hyvä mies, mutta alkoholista on nyt luovuttava.

Älä suostu pitkiin selittelyihin ja riitoihin. Olet vaan rauhallinen ja asiallinen.

Viimeksi muokattu:
Vaikea tilanne, jos mies on muutoin ok.
Mutta, vaikka se mies rakastaa sua niin se rakastaa pulloa vielä enemmän. Lapset ansaitsevat viikonloppuisin ja lomilla raittiin isän.
Sano sille, että hän on kaikkien mittapuiden mukaan alkoholisti.

Sit muutat lasten kanssa erilleen, ja odottelet tarpeeksi pitkän ajan kunnes mies on kypsä vieroitushoitoon, ja odotat rauhassa vielä ajan sen jälkeen.

Lapsille se asia on tehtävä mahd.normaaliksi ja toteat niin tyynesti kuin pystyt, että "isillä nyt menee vähän nuo hommat yli, katellaan että josko se oppisi." Ylläpidät hyviä välejä isän ja lasten kesken.

Olet tyynen rauhallinen miestä kohtaan. Sanot että "olet hyvä mies, mutta alkoholista on nyt luovuttava."

Näin olen yrittänyt, rauhallisesti puhua. Mutta mies suuttui jos haluan erota, ei kuulemma halua olla missään väleissä mitä nyt pakko on olla,koska hänestä tuntuu se niin pahalta. Ei ala koe aikoihin, ja sanoi että lasten vuoksi voi sitten olla välillä vkl selvinpäin, luultavasti joka toinen vkl, että saa olla lasten kans, mutta minun käskystä ei lopeta. On kerran sanonutkin että valitsee alkoholin mieluummin, kun kysyin kumman valitsee.
Yritän rauhallisesti ja nätisti puhua, mies vaan ottaa sen niin raskaasti ja on vihainen kun pilaan avioliiton ja perheen.

Näin olen yrittänyt, rauhallisesti puhua. Mutta mies suuttui jos haluan erota, ei kuulemma halua olla missään väleissä mitä nyt pakko on olla,koska hänestä tuntuu se niin pahalta. Ei ala koe aikoihin, ja sanoi että lasten vuoksi voi sitten olla välillä vkl selvinpäin, luultavasti joka toinen vkl, että saa olla lasten kans, mutta minun käskystä ei lopeta. On kerran sanonutkin että valitsee alkoholin mieluummin, kun kysyin kumman valitsee.
Yritän rauhallisesti ja nätisti puhua, mies vaan ottaa sen niin raskaasti ja on vihainen kun pilaan avioliiton ja perheen.
Kyllä tuo niin kuulostaa siltä että viinanhimo on miehelläsi hyvin juurtunut tapa ja tiukassa. ;) On kuin hädissään oleva lapsi jolta ollaan viemässä tuttipullo pois.
Ole huoleti, ei se mies siihen asumuseroon kuole. Sanot vaan että hän on alkoholisti.

Sanot asiat miten ne on, ja muutat lasten kanssa muualle, samaan kaupunkiin, ja tapaamisoikeudet lapsille. Lämpimät välit pidettävä.

Jos alkaa olla joka päivä oven takana tai huudella parvekkeen alla tms.niin sitten sanot että lähestymiskieltoa pukkaa, ja että mars mars nyt sinne katkaisuun.

Ei se mies muutoin koskaan lopeta juomista, lupailee vaan.

Kyllä tuo niin kuulostaa siltä että viinanhimo on miehelläsi hyvin juurtunut tapa ja tiukassa. ;) On kuin hädissään oleva lapsi jolta ollaan viemässä tuttipullo pois.
Ole huoleti, ei se mies siihen asumuseroon kuole. Sanot vaan että hän on alkoholisti.

Sanot asiat miten ne on, ja muutat lasten kanssa muualle, samaan kaupunkiin, ja tapaamisoikeudet lapsille. Lämpimät välit pidettävä.

Jos alkaa olla joka päivä oven takana tai huudella parvekkeen alla tms.niin sitten sanot että lähestymiskieltoa pukkaa, ja että mars mars nyt sinne katkaisuun.

Ei se mies muutoin koskaan lopeta juomista, lupailee vaan.

Kiitos tästä vastauksesta :)
Näin pitää tehdä. Jos mies ei halua,eron jälkeen enää edes yrittää, niin enhän voi sille mitään. Haluan että lapset näkisi isäänsä mahd. usein,mut pelkään että alkaa juoda vielä enempi

• Tykkää
Reactions: Echo
Kiitos tästä vastauksesta :)
Näin pitää tehdä. Jos mies ei halua,eron jälkeen enää edes yrittää, niin enhän voi sille mitään. Haluan että lapset näkisi isäänsä mahd. usein,mut pelkään että alkaa juoda vielä enempi
Ootko muuten tulostanut tai näyttäny netistä miehelle alkoholistin määritelmän, tai niitä testejä?

Tuossa ylittyy aika monikin kohta. Eli lupailee mutta lupauksia ei pidetä, määrät ja tiheys on suuria, voimakas vastarinta kun pyydetään vähentämään, läheiset on huomauttaneet jne.

Raskas työviikko ei ole mikään syy. Ihmiset ottavat yleensä 2-3 kaljaa/sidukkaa raskaan viikon päälle, ja se on siinä. Juhlimiskännit on harkitummin ja suunnitellummin, muutaman kerran vuodessa.
Vaikka en tiedä pystyykö sun mies koskaan kohtuukäyttöön, vaan pitääkö olla nollalinja jo.

En puhu tätä siis uskovana, vaan yleisten mittapuiden mukaan mennään.

Ootko muuten tulostanut tai näyttäny netistä miehelle alkoholistin määritelmän, tai niitä testejä?

Tuossa ylittyy aika monikin kohta. Eli lupailee mutta lupauksia ei pidetä, määrät ja tiheys on suuria, voimakas vastarinta kun pyydetään vähentämään, läheiset on huomauttaneet jne.

Raskas työviikko ei ole mikään syy. Ihmiset ottavat yleensä 2-3 kaljaa/sidukkaa raskaan viikon päälle, ja se on siinä. Juhlimiskännit on harkitummin ja suunnitellummin, muutaman kerran vuodessa.
Vaikka en tiedä pystyykö sun mies koskaan kohtuukäyttöön, vaan pitääkö olla nollalinja jo.

En puhu tätä siis uskovana, vaan yleisten mittapuiden mukaan mennään.

Kyllä hän sen varmasti itsekkin tietää että on ongelma. Mutta tuntuu että hänellä ei ole mitään halua muuttua tai vähentää. On iloinen kun saa ne kännit.

Kyllä hän sen varmasti itsekkin tietää että on ongelma. Mutta tuntuu että hänellä ei ole mitään halua muuttua tai vähentää. On iloinen kun saa ne kännit.
No, kohta on halut jos te muutatte pois. Mutta varaudu pitkään prosessiin, ja että alkoholistin mieli kääntää vieroitushoidonkin jälkeen kaiken ruusuiseksi viinanjuonnin suhteen.
Monien vuosien tapoja ja ajattelumalleja on vaikea kitkeä pois.

Yhteistyössä