Miten pystyy eroamaan miehestä, jota rakastaa, ja joka rakastaa,mutta ongelmia on.?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minkä ikäisiä lapset ovat? Pystyisikö isä tapaamaan lapsiaan viikonloppuisin, jos kerta juo nytkin?

No hän on sanonut että silloin pystyisi.. lasten vuoksi. Nyt ei minun käskystä.
Olen sanonut että se on oltava selvänä, ei yhtään juomaa silloin jos lapset haluaa ottaa vklopuksi. Jos ei pysty olemaan selvinpäin, sittenhän lapset ei voi mennä. Haluan antaa miehelle kuitenkin mahd ja joudun tarkistamaan vähän väliä varmaan soittelemalla onko selvänä. Jos ei niin.joudun hakemaan lapset pois. En kai voi varmaan kuin uskoa ja yrittää luottaa? Kouluikäisiä ja yks alle kouluikäinen

Tä, missä ongelma? On ihan normaalia, että mies riipasee kännit viikonloppusin. Ei viittaa mihinkään alkoholiongelmaan.

Taitaa vaan ap olla nalkuttava lehmä.
Lasten ei koskaan pitäisi nähdä vanhempaansa änkyräkännissä, korkeintaan pienessä 2-3 annoksen hiprakassa vaikka ravintolaillallisella tai juhlapyhinä.

Ap:n lapset näkevät isänsä kännissä kuin käki 4-8 iltana kuussa, koska mies on sammumaisillaan jo 21 maissa ja pitää taluttaa sänkyyn.
Ja mies on juonut PALJON, koska viinapään kehittymisestä huolimatta meinaa sammua. Jopa mulle naisena kehittyi nuoruusvuosina viinapää ja toleranssi nopeasti, mutta ap:n mies on juonut takuulla kauemmin.

Onko avioliitonkaan kannalta tasapuolista? Ei. Toinen vanhemmista on pois kuvioista viikonloppuillat.

Aapee on nyt siinä vaiheessa, että hän vasta miettii eroa.
Asumusero kandeis oikeesti ottaa nyt kun yhteenpaluu vielä voisi olla mahdollinen.
Nimittäin jos tilanne ei muutu niin parin vuoden päästä aapee on kerännyt riittävästi potutusta ja lyö avioeropaperit pöytään ja yhteenpaluusta ei siinä vaiheessa enää puhuta.

Se oli muistaakseni 2009 kun ex- rouvakulta ilmoitti, että näin ei voi enää jatkua ja ehdotti asumuseroa. Siihen oli muitakin syitä kuin viina, lähinnä se, että mä olin hyvin vähän kotona ja milloin olin niin aina oli joku remontti meneillään. Ja muun ajan kuppi maistui ongelmaksi asti.
Minä tyrmäsin asumuseroehdotuksen, koska ensinnäkin m u n mielestä mitään ongelmaa ei ollut ja toisekseen se olis m u n mielestä tullut kalliiksi. Hah. Mä en siinä vaiheessa kalliista tiennyt mitään. Vieläkin ottaa päähän, että en suostunut koska siinä olisin voinut kokeilla kuinka kivaa onkaan olla yksin kulahtaneessa vuokrayksiössä juoden vapaasti kaljaa ja jallua.

En tiedä olisinko oppinut läksyni. Mutta olispahan ollut mahdollista oppia läksyni niin kauan kuin kototönön ovet pysyy auki mahdollisen paluun varalta.

Kaks vuotta myöhemmin sit ex- rouvakulta löi eropaperit pöytään ja yksinäinen nukkumaluukku kutsui. Siinä vaiheessa sit paluuvaihtoehtoa ei enää ollut. Se oli sit todella kallista, ihan rahallisestikin puhutaan sadoista tuhansista. Ja se on vaan rahaa. Erossa meni kaikki ne oikeesti tärkeät asiat joita millään rahalla ei voi ostaa. Viinaa saa rahalla mutta se ei tapa kovin nopeasti vaikka toivois.

Aapee on nyt siinä vaiheessa, että hän vasta miettii eroa.
Asumusero kandeis oikeesti ottaa nyt kun yhteenpaluu vielä voisi olla mahdollinen.
Nimittäin jos tilanne ei muutu niin parin vuoden päästä aapee on kerännyt riittävästi potutusta ja lyö avioeropaperit pöytään ja yhteenpaluusta ei siinä vaiheessa enää puhuta.

Se oli muistaakseni 2009 kun ex- rouvakulta ilmoitti, että näin ei voi enää jatkua ja ehdotti asumuseroa. Siihen oli muitakin syitä kuin viina, lähinnä se, että mä olin hyvin vähän kotona ja milloin olin niin aina oli joku remontti meneillään. Ja muun ajan kuppi maistui ongelmaksi asti.
Minä tyrmäsin asumuseroehdotuksen, koska ensinnäkin m u n mielestä mitään ongelmaa ei ollut ja toisekseen se olis m u n mielestä tullut kalliiksi. Hah. Mä en siinä vaiheessa kalliista tiennyt mitään. Vieläkin ottaa päähän, että en suostunut koska siinä olisin voinut kokeilla kuinka kivaa onkaan olla yksin kulahtaneessa vuokrayksiössä juoden vapaasti kaljaa ja jallua.

En tiedä olisinko oppinut läksyni. Mutta olispahan ollut mahdollista oppia läksyni niin kauan kuin kototönön ovet pysyy auki mahdollisen paluun varalta.

Kaks vuotta myöhemmin sit ex- rouvakulta löi eropaperit pöytään ja yksinäinen nukkumaluukku kutsui. Siinä vaiheessa sit paluuvaihtoehtoa ei enää ollut. Se oli sit todella kallista, ihan rahallisestikin puhutaan sadoista tuhansista. Ja se on vaan rahaa. Erossa meni kaikki ne oikeesti tärkeät asiat joita millään rahalla ei voi ostaa. Viinaa saa rahalla mutta se ei tapa kovin nopeasti vaikka toivois.

Meillä mies teki selväksi, että se on sitte siinä ja lopullinen ero jos muutetaan erilleen. En jaksa uskoa että mies viisastuis ikinä tai katuis että valitsin alkon. Tiiä häntä..

No hän on sanonut että silloin pystyisi.. lasten vuoksi. Nyt ei minun käskystä.
Olen sanonut että se on oltava selvänä, ei yhtään juomaa silloin jos lapset haluaa ottaa vklopuksi. Jos ei pysty olemaan selvinpäin, sittenhän lapset ei voi mennä. Haluan antaa miehelle kuitenkin mahd ja joudun tarkistamaan vähän väliä varmaan soittelemalla onko selvänä. Jos ei niin.joudun hakemaan lapset pois. En kai voi varmaan kuin uskoa ja yrittää luottaa? Kouluikäisiä ja yks alle kouluikäinen

Mää olen siis täysin sen eron kannalla. Mieshän on jo valintansa tehnyt - kuten sanoit, valitsee mielummin alkoholin. Asia on sillä selvä. Sinun nyt on vain osattava olla aikuinen, otettava itseäsi niskasta kiinni ja lähdettävä. Muista, että mies sen valinnan teki. Hän se asetti ehdot jatkon suhteen, hän se valitsi alkoholin, hän se pilaa avioliittonne, et sinä. Sinä pelastat ennen kaikkea lapsesi, pelastat heidän lapsuuden, nuoruuden, ja koko henkisen kehityksen!

Mutta. Tuohon yllä olevaan kommenttiisi, niin tilanne ei ehkä ole noin ruusuinen mitä kuvittelet. Mikään tapaamisoikeus ei edellytä vanhemmalta raittiutta. Sinä et voi tapaamisia evätä, jos mies on humalassa. Ja mies tekee noista sinun suunnittelemista tarkistamisista lopun hyvin nopeeta. Mikään lastensuojelulaki ei määrittele etteikö vanhempi saisi ottaa alkoa lapsen läsnäollessa.

Tuttuni erosi äskettäin, katseli ja kesti vain liian kauan juppoa puolisoa.
Nyt lapset jo teinejä, kaikki joutuvat käymään terapiassa isänsä takia.
Jos vaikka itse haluaisit elää loppuelämäsi juoppoa katselemalla, hellyyttä, rakkautta ja normaalia elämää kaivaten, niin ellet eroa nyt lasten vuoksi, tulet sitä katkerasti katumaan.

Mää olen siis täysin sen eron kannalla. Mieshän on jo valintansa tehnyt - kuten sanoit, valitsee mielummin alkoholin. Asia on sillä selvä. Sinun nyt on vain osattava olla aikuinen, otettava itseäsi niskasta kiinni ja lähdettävä. Muista, että mies sen valinnan teki. Hän se asetti ehdot jatkon suhteen, hän se valitsi alkoholin, hän se pilaa avioliittonne, et sinä. Sinä pelastat ennen kaikkea lapsesi, pelastat heidän lapsuuden, nuoruuden, ja koko henkisen kehityksen!

Mutta. Tuohon yllä olevaan kommenttiisi, niin tilanne ei ehkä ole noin ruusuinen mitä kuvittelet. Mikään tapaamisoikeus ei edellytä vanhemmalta raittiutta. Sinä et voi tapaamisia evätä, jos mies on humalassa. Ja mies tekee noista sinun suunnittelemista tarkistamisista lopun hyvin nopeeta. Mikään lastensuojelulaki ei määrittele etteikö vanhempi saisi ottaa alkoa lapsen läsnäollessa.

Pelottaa ihan mielettömästi, onko oikeasti silloin selvinpäin kun lapset olisi hänen luona.
Mitä mulla siis pitäisi tehdä? Tuon tapaamisen suhteen.

Mies sanoo, että.enempi lapset kärsii erosta, kuin hänen alkon käytöstä. Koska ei aio enää juoda niin että sammuis lasten nähden, alottaa myöhemmin. Mutta entä minä? Edelleen minä joutuisin katselemaan muttei kommentoi siihen mitään.

Mies sanoo, että.enempi lapset kärsii erosta, kuin hänen alkon käytöstä. Koska ei aio enää juoda niin että sammuis lasten nähden, alottaa myöhemmin. Mutta entä minä? Edelleen minä joutuisin katselemaan muttei kommentoi siihen mitään.
Juopolta ei koskaan selitykset lopu. Etenkään semmoiset selitykset joiden mukaan hän voi jatkaa juomistaan.

Sattuneesta syystä tiedän tämän asian.
Jos tahdot tietää miehesi seuraavat kymmenen selitystä niin mä voin ne kertoa jo etukäteen. Mä nimittäin käytin niitä kaikkia vaihtelevalla menestyksellä jo viime vuosituhannella.

Ei ole rahaa tai muutenkaan mahdollisuutta lähteä joka vkl reissuun pakoon, ja onko se nyt oikein että me joudutaan joka vkl evakkoon miehen vuoksi.
Mies ei siis juokse baareissa tai muila reissuilla, juo kotona. Väittää että alko muka tekosyy eikä usko että alkon takia jättöisi. Huoh :(

Vaikea, vaikea teidän tilanne, eikä ihan yksiselitteinen.

Sanoit että mies on muutoin, viikolla rakastava ja ihana. No jos puhutaan samasta miehestä niin ei se sun mies silloinkaan ihan täysillä käy. Rakastava ja ihana mies ei olisi valmis sun lähtiessä avioeroon pullon takia, ja pahoittelisi enemmän käytöstään. No, rakkaus pulloon on vahvaa.
Sulla on mies joka ei osaa rentoutua ilman viinaa.

Tai sit hän on saanut sitkeän kuvan että kaikki suomalaiset miehet nollaavat itsensä joka pe-la-ilta vetämällä ihan kaatokännit ja että se on ihan normi.

Mä ehkä sinuna kuitenkin kokeilisin sitä asumuseroa, rauhassa katselisin kämppiä samasta kaupungista. Ja hakeutuisin myös joihinkin al-anon-juttuihin.
https://www.al-anon.fi/

Mietin vaan onko se oikea päätös, ku tunteita on. Tiedän kyllä mikä järkevintä enkä ole onnellinen. Eikä lupauksista huolimatta mikään muuti pysyvästi.

Tuntuu pahalta toisen vuoksi.

Mietin vaan onko se oikea päätös, ku tunteita on. Tiedän kyllä mikä järkevintä enkä ole onnellinen. Eikä lupauksista huolimatta mikään muuti pysyvästi.

Tuntuu pahalta toisen vuoksi.
Mä en ole mikään parisuhdeterapeutti enkä osaa sanoa mitä just sun pitäis tehdä.
Mut viinasta mä tiedän kaiken tarvittavan.

Jos miehesi muuttuisi juodessaan hirviöksi niin sinä olisit jo lähtenyt. Mut moni juoppo on itse asiassa erittäin fiksu ja hyväsydäminen eikä tee kärpäsellekään pahaa. Itselleen kylläkin. Semmoisesta voi olla hyvinkin vaikeaa ja raskasta erota.

Juopon mielestähän ongelma on vain sinun päässäsi. Ensinnäkään keskikalja ei ole viinaa, toisekseen hän hoitaa työnsä joten miksi ei saisi juoda ja kolmanneksi Mika duunissa juo paljon enemmän kuin hän eikä Mikan muija motkota siitä yhtään joten älä ny ole tommoinen nipottaja. Kuulostaako tutulta?

Sun tunteesi kuolevat joka päivä pikkuhiljaa aina kun huomaat jääväsi viinalle toiseksi. Jos mikään ei muutu niin muutaman vuoden päästä sinä olet katkera eukko ja ihmettelet, että miks helvetissä et nostanut kytkintä jo viis vuotta sitten.

Jos mä olisin aikanaan suostunut asumuseroon, siis silloin kun tunteita vielä oli, niin mä en tiedä miten siinä olisi käynyt. Mut olispahan ollu vedenjakaja missä voi valita perheen tai viinan. Siis niinku siten, että ne on oikeesti puntarissa eikä vaan juomisesta nalkuttavan vaimon menkkaoireita.

Pari vuotta myöhemmin valinta oli vaimon toimesta tehty. Se oli sit river of no return.

• Tykkää
Reactions: Echo
Mä en ole mikään parisuhdeterapeutti enkä osaa sanoa mitä just sun pitäis tehdä.
Mut viinasta mä tiedän kaiken tarvittavan.

Jos miehesi muuttuisi juodessaan hirviöksi niin sinä olisit jo lähtenyt. Mut moni juoppo on itse asiassa erittäin fiksu ja hyväsydäminen eikä tee kärpäsellekään pahaa. Itselleen kylläkin. Semmoisesta voi olla hyvinkin vaikeaa ja raskasta erota.

Juopon mielestähän ongelma on vain sinun päässäsi. Ensinnäkään keskikalja ei ole viinaa, toisekseen hän hoitaa työnsä joten miksi ei saisi juoda ja kolmanneksi Mika duunissa juo paljon enemmän kuin hän eikä Mikan muija motkota siitä yhtään joten älä ny ole tommoinen nipottaja. Kuulostaako tutulta?

Sun tunteesi kuolevat joka päivä pikkuhiljaa aina kun huomaat jääväsi viinalle toiseksi. Jos mikään ei muutu niin muutaman vuoden päästä sinä olet katkera eukko ja ihmettelet, että miks helvetissä et nostanut kytkintä jo viis vuotta sitten.

Jos mä olisin aikanaan suostunut asumuseroon, siis silloin kun tunteita vielä oli, niin mä en tiedä miten siinä olisi käynyt. Mut olispahan ollu vedenjakaja missä voi valita perheen tai viinan. Siis niinku siten, että ne on oikeesti puntarissa eikä vaan juomisesta nalkuttavan vaimon menkkaoireita.

Pari vuotta myöhemmin valinta oli vaimon toimesta tehty. Se oli sit river of no return.

Tutulta kuulostaa.. Mua vaan ressaa kun mies syyttää mua, eikä yhtää tajua että en oikeasti jaksa tuota enää. Väittää että alko vaan tekosyy, ja mulla joku muu syy eroon. Mut kai se kuuluu alkoholistille tuollanen käytös.
Kiitoksia paljo vastauksesta, jotenki helpottavaa lukea kokemuksista.

Taisin mennä taas täydellisesti mokaamaan.. Ollu erosta puhetta, niin nyt mies pienessö sievässä vanhan tyylin mukaan päätti viha päissään lähteä, antaa kaiken olla,ja minä taas kerjäsin jäämään :/ En halua että kännissä lähtee, jos vaikka tekee itselleen jotain. Mua nii ahistaa kun toinen hallitsee mua näin ja aina sitte alennun ja perun sanani kun uhkaa lähteä. Pelkään vaan niin paljo että tekee itselleen jotain :( huoh. Olen niin varma päätöksestä mut toinen pitää otteessaan ja osaa hallita, tietää mun tunteet ja miten reagoin.

Asumusero vähintä mitä voit lapsille tehdä. Taidat olla läheisriippuvainen, kun edes sun lasten hyvinvointi ei merkitse mitään.

Ihmettelen tuota miksi viet sänkyyn kun sammuu, itse jättäisin siihen mihin sattuu sammumaan.

Yhteistyössä