Miten rakentavasti eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Waltteri 34
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

Waltteri 34

Vieras
Meillä on se tilanne, että ero taitaa tulla. Nainen, jota edelleen rakastan, sanoo, että hän aikoo heti löytää uuden miehen, töissä on kuulemma jo joku kiinnostunutkin, kun eroaa musta. Miksi mua sattuu niin kamalasti, kun ajattelen rakastamaani ihmistä jonkun toisen kanssa? Miten pääsisin eroon tuosta ajatuksesta ja mielikuvasta? Ja siitä, että se ei loukkisi tai satuttaisi mua. Itse en voisi kuvitellakaan uutta suhdetta heti tai edes sen lähempiä kontakteja toisten naisten kanssa. Olen aivan liian rikki moiseen...

Uusi mies kuulemma pääsisi mukaan rakastamani naisen elinpiirin jokaiselle alueelle, myös niille jotka hän rajasi multa pois vaikka olisin tosiaan halunnut. Tuokin tuntuu pahalta. Taidan rakastaa väärää naista, kun hän on minulle niin julma...

Alkuperäinen kirjoittaja Waltteri 34:
Taidan rakastaa väärää naista, kun hän on minulle niin julma...

Kyllä, saat voimasi erota siitä, että sinulle on parasta päästä eroon tuosta ihmisestä; sinä voitat. Ei nuo kuulosta ihan järjellisen naisen puheilta.

Petitkö naistasi?

Minun exäni petti minua. Sanoin hänelle että nain ensimmäisen miehen kanssa joka vastaan kävelee, kun olemme eronneet.

Teinkö näin, on sivuseikka. Mutta tahdoin sanallisesti antaa takaisin, olla samalla viivalla. Sanani kuitenkin vaikuttivat yhtä paljon, kuin se että olisin todella tehnyt näin.

Kumppanisi tulee katumaan. Ei suruaikaa voi ohittaa, se tulee vastaan myöhemmin joka tapauksessa. Eikä se uusi ihminen omine tapoineen ja tottumuksineen heti sulaudu toisiin kuvioihin. Särmät hioutuvat vähitellen parisuhteeissa.

Kumppanisi on vain jossain kolmenkympin kriisissä. Tutulta kuulostaa muuten paitsi en ilmoittanut hankkivani heti uutta miestä itselleni. Lähdin hyvästä suhteesta heppoisin perustein, kuvittelin löytäväni jotain uutta ja ihmeellistä ja suuren suurta rakkautta. En nähnyt mitä minulla jo oli. Miten kävi? Ahneella on paskainen loppu, ei jäänyt käteen kuin pelkkää tyhjää ja haaveet ovat karisseet lähes olemattomiin.

Ennustan että näin tulee käymään sinunkin kumppanillesi jossain kohtaa, kun silmät aukeavat. Mutta silloin taitaa teidän kannaltanne olla jo myöhäistä ellet sitten ole vielä valmis ottamaan häntä takaisin. Minulle kävi niin että mies löysi heti uuden kumppanin (vaikkkei etsinytkään) ja nyt elää onnellisena uusperheellisenä. Minä olen paskassa suhteessa ja mietin jälleen mitä tehdä elämälleni. Olen siis mennyt vain taaksepäin vaikka tarkoitus oli mennä eteenpäin ja lujaa... Siperia opettaa.

...Minulle kävi lähes samalla tavalla!!! Pitäisi lailla kieltää, ettei saa ryhtyä liian vakavaan suhteeseen liian nuorena ja että ennen avioeroa pitäisi käydä avioliittoneuvonnassa vähintään pari kuukautta, jotta tajuaa ja miettii asioita ennen kuin ottaa eron. Noh, tuossa edellisessä lauseessa on vähän vitsiäkin mukana, mutta oikeasti ihmisten pitäisi pysähtyä miettimään tekojaan esim. haluanko oikeasti muuttaa tämän miehen kanssa yhteen, vaikken olekaan häneen yhtään rakastunut, haluanko niin kovasti unelmahäät, että olen valmis avioliittoon miehen kanssa, jonka kanssa on kivaa, mutta itse mietin koko ajan jotakin unelmaprinssiä tai että olenko valmis eroon, kun joutuisin eron takia jättämään ystävät, kodin, ihan ookoo miehen jne.

Minusta tuossa AP:n tapauksessa pahinta on se, että on tosiaan sellaisia naisia (miksei miehiäkin), jotka eivät halua pysähtyä miettimään päättyvää suhdetta eivätkä halua kokea minkäänlaista kipua, vaan etsivät helpotusta keinolla millä hyvänsä. Joillekin se helpotus löytyy pullosta, joillekin seksistä, joillekin hätäisesti solmitusta uudesta parisuhteesta. Sitten sitä epäonnen kehää kierretään suhteesta toiseen eikä tajua ollenkaan, että mikä kaikissa muissa on vikana, kun aina epäonnistun suhteissa. Kun ei yhtään analysoi omia tekemisiä ja sanomisia, niin vikaa löytyy aina muista, muttei mitään oleellista vikaa omasta itsestä.

Naisen tapa käsitellä asioita on näköjään se,että ei käsittele niitä.Nainen etsii vaan lohtua jostain, että ei tarvitsisi miettiä eroa.On helpompaa pitää itsensä kiireisenä, alkaa seurustella välittömästi erottuaan, käydä baarissa joka viikonloppu ja juoda viinaa pää täyteen.Harmi vaan,ettei mikään keino toimi pidemmän päälle.Elämänilo löytyy jostain ihan muualta: tapaamalla ihmisiä: ystäviä, sukulaisia, hankkimalla uusia harrastuksia ja tehdä asioita jotka tekee onnellikseksi. Uuden kumppanin kanssa ollaan taas muutaman vuoden päästä samassa tilanteessa, jos ei mieti mitä itse teki väärin, mitä toinen teki väärin, mitä pitäisi tehdä, että ei toista samoja virheitä, millaista kumppania on ylipäätään etsimässä ja mitkä on realistisia kriteerejä kumppanille, koska kukaan kumppani ei ole täydellinen.

Millaisista asioista hän jätti sinut paitsi? Osaatko itse sanoa, miksi nainen toimii tällä tavalla, oletko itse loukannut häntä jotenkin?

tiilistä väliinne. Tarpeeksi korkean, jotta kiivetä ei jaksa ja yli ei näe. Tarpeeksi leveän, jotta huudot ei läpi kuulu ja tarpeeksi pitkän, jotta sitä ei jaksa kiertääkään. Vartiotornit voi olla, joissa poliisi linkoineen ja pyssyineen vahtii.

Sitten vaan elelette onnellisesti itseksenne. Näin tehdään rakantava ero.

Yhteistyössä