miten raskaaksi

  • Viestiketjun aloittaja unelmoija
  • Ensimmäinen viesti
unelmoija
Hei!

En ole vielä käynyt keskustelemassa edes gynekologini kanssa, mutta kysyisin teiltä Hyvät Naiset neuvoa kuinka toimisin.

Eli olen sinkku ja tahdon lapsen. Ikää on sen verran että viimeiset hetket alkavat olla käsillä jos lapsen haluan. Ja saattaahan olla etten saakaan, vaikka yrittäisinkin.

Yhdenillanseksillä en halua lastani maailmaan saattaa, eikä tuttavapiirissänikään ole miestä joka voisi auttaa. Joten keinoksi jää inseminaatio.

Mitä vaihtoehtoja minulla on? Väestöliitto, yksityinen, kunnallinen? Asun Helsingissä.
 
eilinen ohjelma
Eilen TV2:ssa oli keskustelua hedelmöityshoidoista. Siellä oli mukana nainen nimeltä Heli, joka oli 6 vuotta sitten saanut lapsen yksittäisvanhempana hedelmöityshoidon avulla, hänen puheessaan vilahti jokin yhdistys nimeltä ""Single Parents..."" jotain, en muista nimeä kokonaan, mutta maailmanlaajuinen järjestö se oli. Katsopa Googlesta, löytyisikö sieltä tietoa. Ja kyllä varmaan Väestöliitosta neuvotaan, jos soitat sinne ja kysyt miten pitäisi alkaa menetellä.

Kannattaa muuten vilkaista, olisiko Ylen TV2:n sivuilla jotain koostetta eilisestä keskustelusta, oli ihan mielenkiintoinen.

Tsemppiä sinulle mahdollisesti tulevana prosessiisi!
 
*N*
Se eilinen hedelmöityhoitojuttu tulee tänään uusintana muistaakseni yhen-kahden maissa eli näillä näppäimillä. On jonkin verran tietoa, mutta lähinnä spekuloivat tilannetta. Kandee kuitenkin katsoa.
 
unelmoija
Kiitos vastauksista!

Kyllä eilen seurasin televisiosta ko. keskustelua, siitä ei vain saanut vastauksia kysymyksiini ;-)

Asiani ei ole akuutti, enkä aiemmin ole näitä asioita vielä kovin vakavasti miettinyt, mutta olenkohan oikeassa (kaikki nuo keskustelut ovat niin sekavia mielipiteiden vaihtoa), että tällä hetkellä minä, yksinäinen, en saa kunnalliselta puolelta apua, vaan minun on käännyttävä yksityisen puoleen?

Eli lakialoitteessa (jos menee läpi sellaisenaan) sitten pidetään huoli että esim. minun tapauksessa voin kääntyä kunnallisen palvelun puoleen?

Eilinen keskustelu oli mielenkiintoinen, välillä sietämätönkin, ihmiset kertakaikkiaan vain ajattelee niin eritavalla...
 
*
Ilmeisesti lakialoitteessa pyritään siihen, että yksinäiset naiset tai naisparit EIVÄT olisi enää oikeutettuja valtion tukemiin hedelmöityshoitoihin. Jos laki menee läpi on esim yksinäisten naisten maksettava huomattavasti enemmän jos aluavat lapsen hedelmöityshoitojen avulla...
 
netta
Hei,

itse olen kohta 3-kymppinen sinkku. Olen tutustunut netissä mieheen, joka on lupautunut hedelmöittämään minut, ihan ""luonnon konstein"". Ollaan tutustuttu ensin sähköpostilla ja messengerissä, ollaan jo nähty toisemme ihan livenä. Tapaaminen sujui hyvin, ja päätimme että seuraavalla kerralla yritämme tehdä toiveistani totta.

Mitään baarituttavuutta en huolisi lapseni isäksi, tämän isä-kandidaatin kanssa olemme molemmat esim. käyneet sukupuolitautitesteissä, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Kondomia kun ei oikein voi käyttää jos sen lapsen haluaa saada aikaiseksi :)
 
unelmoija
Tuotakin vaihtoehtoa olen tietysti miettinyt...

Mutta olen sen luonteinen että menisin jäihin kun jotain tuon tyyppistä täytyisi lähteä puhumaan ja sopimaan ""vieraan"" ihmisen kanssa. Olenkin ajatellut soitella läpi kaikki fiksut exät ja kysellä et miten olis...? :)

Baaristakaan (heti lasta hommaamaan) miestä en haluaisi lapseni isäksi valita, nuo tautijutut täytyy selvitellä ajan kanssa, sekä kyllä nyt muutama seikka miehestäkin pitäisi irti saada.

Joitakin vuosia sitten jo puhuin mutaman deitin kanssa ko. asiasta, lähinnä vitsaillen. Heille se olisi sopinut hyvin, minä vielä vakaasti olin varma että prinssiini törmään. Nyt nuo miehet ovat perheellisiä, ja idea ei kuullostaa enään yhtään hyvältä.

Täytyy vain pitää silmät auki... ennen kuin klinikalle ajan varaan.
 
netta
Eilen illalla kävi tuo nettituttu ""pistämässä tilauksen"" vetämään... Saa nähdä miten käy :) Sovittiin että tavataan suht säännöllisesti tässä lähitulevaisuudessa, jotta saataisiin ensisyksynä pitää sitä omaa tuhisevaa kääröä sylissä...

Siis tulen olemaan yh, mutta isukki on kyllä kuvioissa taustalla...
 
unelmoija
Onnea jännitykseen!
Olisihan se kiva löytää joku mukava ja fiksu mies joka suostuisi ko. asiaan, ja ei ehkä ihan kokonaan haluaisi olla ulkona siitä mitä tuleman pitää.

Ideaaliahan kohdallani olisi se että saataisiin vaikka jotkut sovitut tapaamiset järjestettyä isän ja lapsen välillä.

Toki mulle kävisi sekin että mies vain siittää :)

Sitä miestä etsiessä, odotellessa. Jos siis en saa parisuhdetta aikaseksi sitä ennen...
 

Yhteistyössä