Miten raskausviikot lasketaan pitkän kaavan IVF:n jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuumetta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kuumetta

Jäsen
31.03.2007
560
0
16
Olen vähän ihmeissäni, että miten tämä nyt menee. Yhden laskurin mukaan (vau.fi) edellisten kuukautisten mukaan laskettu viikkomäärä olisi nyt 5+6. Saman laskurin mukaan hedelmöityspäivämäärän mukaan laskettuna viikkoja olisi 4+5 (olen käsityksessä, että punktion jälkeinen päivä lasketaan ensimmäiseksi päiväksi??). Klinikalta taas sanottiin, että perjantaina alkaisi 6. viikko eli nyt olisi siis 5+4.

Olen ymmälläni. Miten se nyt sitten lasketaan? Ultrakin on vasta reilun parin viikon päästä, siellä aion kysyä tätä tarkemmin.

Osaako joku viisaampi neuvoa?

raskausviikot lasketaan siitä alkion siirtopäivästä eli hedelmöittymispäivästä. www.vau.fi sivuilla on lasketun ajan laskuri jolla pystyy laskemaan tuon hedelmöittymispäivän mukaan lasketun ajan. Onnittelut teille kuumetta ja Suzyanne plussatuloksista :flower:

Minäkin plussasin viime vuoden marraskuussa IVF/ICSI-hoidosta pitkän lapsettomuuden jälkeen ja nyt ollaan menossa 23+1 viikoilla =) toivon teille kaikkea hyvää ja onnellista odotusta.

Ite olin alkuun pihalla, koska joka lääkäri sanoi laskutavan eritavalla.
Mä luulin koko ajan, et hedelm.päivä on puntiota seuraava päivä tai siirtopäivä, mutta lääkäri täällä ainaki selitti että ei, koska ICSIllä hedelmöittyy lähes saman vuorok.sisällä. Kävin vuodon takia parilla eri lekurilla.. Meidän oma lekui laski punktio päivästä ICSI hoidossa.. No, jokatapauksessa se päivä on 2+0 josta lasku alkaa. Mutta suunnilleen samahan siitä tulee, 1-2 pv erolla.. ja ultrahan sen vahvistaa. :) Ja pääasia et sikiö vastaa suunnilleen kokoa, päivä tai kaksi ei ole katastrofi :). Meillä alussa eli 6+0 vastasi siirtopäivää ultrassa, samoin 7+0, nyt 9+0 vastasi punktiopäivää, josta oma lääkäri sitä alunperin laski..

Yhteistyössä