Miten reagoisitte jos 15 v lapsenne

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kysynpä vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kysynpä vaan

Vieras
esittelisi teille tyttö/poikaystävänsä ja tämän seurustelukumppani olisikin 20-vuotias? Olisitte siis tienneet entuudestaan lapsellanne olevan jotain meneillään, mutta seurustelukumppanin ikä ei ole selvinnyt ennen ensitapaamista hänen kanssaan, olette luulleet seurustelukumppanin olevan samanikäinen. Seurustelu on heidän välillään vakavaa.

no olisin kysynyt jo aiemmin... en kyllä oikeen tykkäisi... keskustelisin asiasta lapseni kanssa melko vakavasti ja pyytäisin miettimään, onko hän varma, että he haluavat samanlaisia asioita?

Mä olin 15v kun aloitin seurustelamaan pian 19v täyttävän pojan kanssa ja hyvin nöyrin mielein vein pojan kotiin etä tuleeko satikutia kun poika on niin 'vanha' mutta sens ijaan vanhempani olivatkin tyytyväisiä kun poika oli vastuullinen ja ajokortilla varustettu nuori herrasmies. Äitinikin sanoi että mielummin pari vuotta vanhempi kun oman ikäiset pojat ovat vielä niin lapsellisia eivätkä osaa ottaa vastuutta tai miettiä omaa nenäänsä pidemmälle.

Olisin kai tavallaan ihan tyytyväinen..että on esitelty. Siis kun itse seurustelin 14 vuotiaana 20 vuotiaan jätkän kanssa, eikä kyllä tullut mieleenkään kertoa vanhemmille! :D Mut se nyt olikin lähinnä semmonen lyhyt "seksiä/juomista/leffaa" hengailusuhde..

olin 15v kun aloin hengailla ex:n kanssa. hän oli 7v vanhempi. jos oma lapsi joskus roudaa kotiin senikäisen niin sanomista tulee. ei ole normaalia enkä ymmärrä miksi silloin vanhempieni mielestä se oli ok. :|

Poika on varmaan henkisesti samalla tasolla kuin tyttösi, tai sitten tyttösi on kypsempi ikäisekseen. Muutoin jos ei näin, vähän ihmettelisin, miksi parikymppinen poika on 15 v kanssa..... Useinhan pojat kypsyy hitaammin kuin tytöt. Oma tyttäreni täytti juuri 16 v ja seurustelee vakavasti vuoden vanhemman pojan kanssa.

Olisin kai tavallaan ihan tyytyväinen..että on esitelty. Siis kun itse seurustelin 14 vuotiaana 20 vuotiaan jätkän kanssa, eikä kyllä tullut mieleenkään kertoa vanhemmille! :D Mut se nyt olikin lähinnä semmonen lyhyt "seksiä/juomista/leffaa" hengailusuhde..

Eli suoraan sanottuna hyväksikäyttösuhde aikuisen puolelta. Mä en pysty käsittämään miten ihmiset voi hyväksyä tollasta. Mitä te ajatteletta että 20jotain vuotiaalla ja 15-vuotiaalla on yhteistä? Eikö tule mieleen että se kundi ois vähän jälkeenjäänyt jos ois muka "henkisesti samalla tasolla" teinin kanssa?

Olin 15-vuotias kun esittelin 20-vuotiaan mieheni vanhemmilleni, tosin olin jo aiemmin sanonut hänen ikänsä. Äiti kyseli minulta (ei miehen kuullen) että miksi mies haluaa näin nuoren kanssa olla jne, ja vakuuttelin että on kunnon mies. Olemme olleet nyt vuosia yhdessä ja äitinikin hyväksyi miehen onneksi aika pian kun huomasi ettei ole mikään hyväksikäyttäjä.

No.. ite olin 16, ku aloin seurustella 22v:nka.. enhän mie aluks sitä oikeeta ikää kerton ku tiesin et siit tulee sanomist no sitku sai tietää oikeen iän ni tuli "et eti ikäisesi seuraa" no hyvin on vanhemmat hyväksyny ukon.

kyllä siinä heti tulee mieleen että jätkässä on jotain vialla kun liehittelee keskenkasvusta tyttöä ja itse kuitenkin on jo "mies".
15v on aika naiivi ja helposti vietävissä. muistan kun olin sen ikäinen ja yli 20v pojat koitti saada ihan vaan sänkyyn. ne olikin jotain vajakkeja.

kyllä siinä heti tulee mieleen että jätkässä on jotain vialla kun liehittelee keskenkasvusta tyttöä ja itse kuitenkin on jo "mies".
15v on aika naiivi ja helposti vietävissä. muistan kun olin sen ikäinen ja yli 20v pojat koitti saada ihan vaan sänkyyn. ne olikin jotain vajakkeja.

Toiset on, toiset ei, ite asuin tuon ikäisenä jo yksin ja huolehdin itse taloudestani yms. enkä kyllä olis ottanut ikinä oman ikäistä sälliä siihen pyörimään vaan seurustelukumppani oli vanhempi. 23 vuotiaana aloin ensimmäistä kertaa seurustelemaan oman ikäluokan edustajan, tai oikeestaan vuotta nuoremman kanssa ja nyt ollaan naimisissa..

No en reagoisi ollenkaan iloisesti. Koittaisin toki ottaa asiallisesti selvää siitä, millainen tämä aikuinen mies on, mikä on hänen motiivinsa seurustella lapsen kanssa jne.. Sanoisin kuitenkin varmaan tyttärelleni, että seksin kanssa kannattaa odottaa. Siksikin, että se olisi miehen puolelta rikos.

Ei ole paha ikäero vain ja ainostaan 5 vuotta. Mitäs jos se poika oliskin tytölle se oikea. Siinä vaiheessa kun tyttö on 20 ja poika 25, ei ero ole mitään.
Neuvoisin kyllä huolellisesti tyttöä ehäisyssä mielellään lähtisin neuvolaan mukaan vaikka hakemaan ekat pillerit. Koska seksiähän he harrastavat jokatapuksessa jo nyt.

Jos mun poika (kesäll 15v) toisi parikymppisen likan näytille, olisin todella järkyttynyt. Kuka parikymppinen haluaisi viettää aikaa teinihelvetissä? Ihan normaali tyttö tuskin kyseessä olisi.

Yhteistyössä