Miten saa 1v4kk lapsen nukkumaan yön heräämättä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vierailija_

Aktiivinen jäsen
10.05.2004
2 155
0
36
Eli meidän 1v4kk nukkuu hyvin yönsä (poikkeuksia lukuunottamatta) aamuviiteen asti. Herää joka ikinen aamu n. klo 5, jolloin pitää käydä asettamassa poika sänkyynsä takaisin makaamaan. Nukkuu siis omassa huoneessa. Yleensä jää vielä tässä vaiheessa sänkyynsä. Herää kuitenkin vartin tai puolen tunnin päästä ja huutaa ja seisoo taas, jolloin otamme pojan viereemme köllimään. Joskus harvoin saattaa nukkua suoraan kuuteen tai puoli seitsemään, jonka jälkeen ei enää nukahda ei omassa sängyssä, ei vieressä. Tarvitsee kuitenkin useimmiten unta tuonne kuuteen, puoli seitsemään asti. Miksi ihmeessä poika sitten herää AINA viideltä? Tutteja on sänky täynnä joten pitäisi löytää itsekin niitä suuhun, ja huone on säkkipimeä. On kokeiltu kaikkea valoisuutta aina valoisimmasta säkkipimeään, sillä ei ole vaikutusta. Onko mitään vinkkiä millä saisi pojan nukkumaan suoraan aamuun asti, on meinaan raskasta herätä ja nousta aina viideltä kun kuitenkaan ei tästä eteen päin saa nukkua enää kuin tunnin. Itse en saa unta tässä välissä ollenkaan. Mitään yöpalveluja emme ole harrastaneet sitten pikkuvauva-ajan, muuta kuin sängyssä laskemista ja tutin viemistä. Tiedän, että jonkin mielestä kuulostaa helpolta jos herää vain kerran, mutta kun se on niin lähellä aamua, on se vaikeaa itse kullekin. Illalla menee nukkumaan 20.30 ja eri nukkumaanmenoaikojakin on kokeiltu, tuloksetta.

Luulisin, ettei tähän ongelmaan ole mitään kikka kolmosta vielä keksitty tai olisin sen varmaan jostain lukenut. Meillä poika nukkuu välillä heräämättä aamuun asti, välillä tarvitsee tutti suuhun-palvelua ja välillä pitää ottaa viereen nukkumaan. Mitään yhteyttä en ole mihinkään keksinyt, yöt menee ihan oman lain mukaan ja aika usein herättän juuri neljän-viiden maissa ja niin olen kuullu monen muunkin lapsen tekevän.

Ota lapsi vaikka sitten heti viereen kun heräilee, niin ei tartte toista kertaa nousta, jos saisin vähän vielä levättyä. Meillä ollaan vielä kotona, joten ei ole aamulla periaattessa kiire minnekään ja nyt ollaankin usein nukuttu kahdeksaan asti.

Yhteistyössä