Miten saa kihomadot pois emättimestä?

  • Viestiketjun aloittaja kutiseva
  • Ensimmäinen viesti
matoja täälläkin
Ei ne kyllä ainakaan mulla millään Pyrvinillä sen paremmin kuin Vermoxillakaan ole lähtenyt. Auttaiskohan joku hiivan häätöön tarkoitettu emätinpuikko. Onko kellään kokemuksia???? ?
 
lähtivät
Mulla oli siellä perinteisemmässä paikassa.
Tehostin hygieniaa (käsienpesua joka käänteessä, lakanoiden vaihto yms.) ja pistin sormenpäällä siankärsämöuutetta muutaman kerran.
En tiedä, kummasta oli enemmän apua.
 
kihomato
"Haluaatko miljonääriksi" ohjelman formaatissa oli vaihtoehtoja, mikäli itse oli epävarma asiasta.- Vaihtoehtoina oli- kysy yleisöltä, tai - kilauta kaverille-.

Opetelkaa käyttämään hyväksi Googlen hakua. Hakusanaksi voi syöttää ihan mitä tahansa, niin lähes aina löytyy tietoa mieltä askarruttavasta kysmyksestä.

Googlen haku - kihomatoja emättimessä- kertoo seuraavaa:

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=kihomadot+em%C3%A4ttimess%C3%A4&btnG=Google-haku&meta=
 
matoja täälläkin
Tuttuja linkkejä kaikki. Yhdessäkään ei kerrota vastausta alkuperäiseen kysymykseen. Tämä tartuntatauti on saavuttanut ihan epidemian mittasuhteet.
Lääkärikunta vaan ei ole ajantasalla ja jakelee jo tehonsa menettänyttä Pyrviniä, jota syöty varmaan 20 vuotta. Ei ihme, että tehot hävii. Ei antibiootitkaan auta jos aina määrätään samaa...
 
pilkit killuun!
Eräältä mieheltä kysyttiin, millainen on kalastajan unelmanainen? -Kalastaja vastasi- nainen jolla on matoja .- Minkälaisen kalasaaallin saisi näillä kihomadoilla?

Pilkit killuun!

 
hinna
Muistaakseni kannattaa mennä ihan lääkäriin. Leikkauksesta on jokin mielikuva jäänyt kun itsellläni oli matoja, mutta peräaukossa..

Ihan rohkeasti vain lääkärille mars, tai sitten soitat ja kysyt miten pitäisi toimia.
 
mamma36
Itselläni tämä on jo jopa 5 kerta kun minulla on niitä kihomatoja. Minulla on aina pyrvin lääke kuuri auttanut mutta nyt se ei auta. Itselläni on emättimessä kutiinaa yöllä hyvin hyvin hyvin paljon mutta esimerkiksi korvan topsipuikolla voi saada matoja emättimestä pois hennolla kaivamisella. Minulla on 4lasta 13vuotias,11vuotias,10vuotias ja 16 vuotias ja mieheni. Jouduin ostamaan nytkin 3 pyrvin lääke purkkia jotka maksoivat 93euroa. En tajua hintoja. Ja ei ole hauskaa jos ne nyt sitten eivät tehoa. Kokoajan eli jokapäivä joutuu vaihtamaan lakanat,pyykätä kaikki vaatteet ja desinfioida käsiä. Kihomatojen kanssa pitää olla yli hygienen. Tämä on aivan hirveää. Mutta ei voi mitään. Kuka voi kestää tätä. Mutta emättimestä matoja saa pois siis topsipuikoilla. Ja peräaukosta saa topsipuikolla ja bebantenilla itse käytän niitä. Voi noitan matoja kun niitä pitää olla.
 
nainen
Sama vaiva. Kihomatotartunta on ja pysyy. Ei auta pyrvin, vermox eikä siivous.
Yököttävää on tosiaan se että nuo madot ovat pesiytyneet emättimen puolelle. Sillointällöin virtsatessa tulee ulos mato, joka uiskentelee eli on vielä elossa. Kutina on aivan järkyttävä. Etenkin iltaisin. Vermoxia en tosin ole vielä syönyt kuuria loppuun, mutta epäilen sen tehoa silti...

Yököttävää. Kunpa olisikin provo, mutta ei.

Pitäisikö tuon kihomatolääkkeen auttaa noihin kihomatoihin, jotka ovat emättimen puolella?

Nimim: lopen uupunut koko matoihin!
 
järjenkäyttö sallittu
Siis te vaan annatte niitten pesii teiän emättimissä?? ite oon semmosen hiusharjan avulla "kaivellu" pois aina ku oon huomannu. Eli siis en oo tunkenu tuota osaa missä piikkejä, vaan sen pään mistä pidellään. Varren päässä on reikä johon madot sitten jää. Kuulostaa ehkä tyhmältä, mutta en vaa kestä niitä tuolla alapäässä, ja silloin keksii mitä hullumpiakin ideoita että ne ei olisi siellä.
 
13/tyttö
Siis miten saan yököttävät kihomadot pois emättimestä?
Mulla on joskus pienempänä varmaan 8-vuotiaana kutissut alapää mutta ei oo mitään matoja ollu... Oltiin eilen Flamingossa uimassa ni mietin oisinko saanu tartunnan sieltä... On kutissu nyt koko illan ihan maan ja taivaan pe*keleesti... En haluaisi kertoa vanhemmilleni niin oisko jotai helppoa ja TEHOKASTA hoitokeinoa
 
Viimeksi muokattu:
WhatIsThis
Jos on kihomatoja emättimessä, niitä on oltava myös peräaukossa siis? Eli toisin sanoen jos löydän emättimestä kihomatoja niitä pitäisi löytyä myös peräaukosta, vaikkeivat siellä mitenkään kutiaisi? Olen täysi-ikäinen nainen.
 
Mamma
Ei kihomadot emättimestä Pyrvinillä lähde. Pyrvinhän muuttaa paskan punaiseksi ja vaikuttaa vain suolistossa, joten vaikutus ei ulotu emättimeen. Pesu, pesu ja vielä kerran pesu! Itse huuhtelin emätintä etikka-vesi seoksella ruiskulla. kesyti hiton kauan, mutta sitten katosivat.
 
Viimeksi muokattu:
KHMT
Kihomadot kun kehittyy umpisuoleen niin kyllä niitä ulosteessa ja peräpäässäkin on. Etupäässä vain naisilla, mutta ei huonommin kuin takapuolella. Kutina saattaa muuttua kärsimättömäksi, jolloin itse vain otan vessapaperilla puolen tunnin välein yöllä ennen kuin nukahdan kihomadot pois.
 
samatäällä
Mulla taitaa myös olla, heräsin äsken pistoon alapäässä, menin vessaan pissille ja samalla huuhtelin käsin vedellä alapään. Huomasin sormen päässä pienen valkoisen madon joka liikkui ja säikähdin, eikun googlettamaan. Luin että kihomatoja voi siis olla myös emättimessä jota en tiennyt. En halua/uskalla sanoa äidille, joten kokeilen ihan parantamalla hygieniaa ja huuhtelen emättimen päivisin käsisuihkulla usein ja pesen käsiä, leikkaan kynnet ja vaihdan lakanat yms. Tajusin vaan just et ennenkin mulla on ollut öisin tota samaa pistoa emättimessä, mutta se on mennyt yössä tai parissa ohi, aloin miettimään et onko mulla sillonkin ollu matoja? No toivottavasti lähtee!:unsure:
 
Lapsena traumatisoitunut
Saitteko kihomadot häädettyä emättimestä? Itse sairastin kihomatoja lapsuudessani 6-7 vuotta putkeen (koko ala-asteen). Häpesin asiaa niin paljon, etten uskaltanut kertoa äidilleni vuosien aikana asiasta kuin kerran yhtenä iltana. Valitettavasti äitini unohti asian, eikä kihomatoja sen takia hoidettu pois vuosiin. Vasta kuudennen ja seitsemännen luokan välissä sain niin paljon rohkeutta kerättyä, että otin asian puheeksi ja kihomadot hoidettiin pois. Hoito jouduttiin kyllä toistamaan muutaman kerran. Kihomadot aiheuttivat minulle ylihygieenisyyden, joka jatkuu edelleen (olen 35v). En lapsena ollut varma, että madot olivat kihomatoja ja terveydelle vaarattomia. Mieleni kehitti vuosien aikana ajatuksen "matosyövästä", johon luulin kuolevani lopulta. Kihomadot ja asian yksin kantaminen liian nuorena niin monen vuoden ajan aiheuttivat minulle kuolemanpelon, joka rajoittaa elämääni edelleen. Olen mm. koko aikuisikäni kärsinyt erilaisista psykosomaattisista oireista, kuten kroonisista kivuista. Rohkaisenkin kaikkia nuoria puhumaan vanhemmille kihomadoista ja hoitamaan asia mahdollisimman nopeasti oikealla lääkityksellä. Matoja voi tulla kenelle tahansa, eikä niissä pitäisi olla mitään hävettävää. Tsemmpiä kaikille kihomatojen kanssa taisteleville! Ette ole yksin <3
 
vierailija
Mulla taitaa myös olla, heräsin äsken pistoon alapäässä, menin vessaan pissille ja samalla huuhtelin käsin vedellä alapään. Huomasin sormen päässä pienen valkoisen madon joka liikkui ja säikähdin, eikun googlettamaan. Luin että kihomatoja voi siis olla myös emättimessä jota en tiennyt. En halua/uskalla sanoa äidille, joten kokeilen ihan parantamalla hygieniaa ja huuhtelen emättimen päivisin käsisuihkulla usein ja pesen käsiä, leikkaan kynnet ja vaihdan lakanat yms. Tajusin vaan just et ennenkin mulla on ollut öisin tota samaa pistoa emättimessä, mutta se on mennyt yössä tai parissa ohi, aloin miettimään et onko mulla sillonkin ollu matoja? No toivottavasti lähtee!:unsure:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä